Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A magyarérettségi második részében a két szövegalkotási feladatból egyet kellett választani. Mi történik, ha ezt a választást nem jelöltétek egyértelműen a feladatlapon?
"Tavaly voltak aggasztó jelek, amelyek arra utaltak, hogy a korábbinál kevésbé a kompetenciákat mérő, ismert szerzőkre koncentráló, túlságosan irodalomfókuszú irányba megy el a középszintű feladatsor, márpedig ez nem lenne jó” – mondta az Eduline-nak Arató László, a Magyartanárok Egyesületének elnöke, aki szerint a kétszintű érettséginek pont az az egyik célja, hogy a kommunikációs készségeket ellenőrizze. Az idei feladatsor pedig ennek a célnak tökéletesen megfelelt.
Az idei emelt szintű magyarérettségin Ady-verset kaptak a vizsgázók műelemzésre, emellett a színházhoz kapcsolódó érdekes jelenségre, a káromkodásra kellett reflektálniuk.
Itt találjátok a középszintű magyarérettségi nem hivatalos, szaktanár által készített megoldási javaslatát: összehasonlító műelemzés. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap támogatását köszönjük a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának.
Itt találjátok a középszintű magyarérettségi nem hivatalos, szaktanár által készített megoldási javaslatát: egy mű elemzése. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap támogatását köszönjük a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának.
Megvan a középszintű magyarérettségi első, rövid szövegalkotási feladatsorának nem hivatalos, szaktanár által készített megoldási javaslatát. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap támogatását köszönjük a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának.
Megvan a középszintű magyarérettségi érvelési feladatának nem hivatalos, szaktanár által készített megoldási javaslata. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap támogatását köszönjük a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának.
Megvan a középszintű magyarérettségi szövegértési feladatsorának nem hivatalos, szaktanár által készített megoldása. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap támogatását köszönjük a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának.
Milyen feladatokat kellett megoldani a középszintű magyarérettségi második részében, milyen szempontokra kellett odafigyelni? Szabó Rolandot, az Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium magyartanárát, az ELTE Modern Magyar Irodalomtörténeti Tanszékének megbízott oktatóját kérdeztük.
Mire kellett odafigyelni a középszintű magyarérettségi első részében? Milyen szempontok alapján kellett megírni az érvelést és a hivatalos levelet? Szabó Rolandot, az Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium magyartanárát, az ELTE Modern Magyar Irodalomtörténeti Tanszékének megbízott oktatóját kérdeztük.
A magyarérettségin két egymást követő évben is József Attila egyik versét hasonlíthatták össze a középszinten érettségiző diákok. A kétszintű érettségi rendszer bevezetése óta most szerepelt harmadjára a költő a középszintű feladatsorban.
Nem kaptak könnyű feladatot a diákok a középszintű magyarérettségi második részében, a novella- vagy balladaelemzésre számító diákoknak egy modern, felnőtteknek szóló mesét kell értelmezniük. Azoknak idén könnyebb dolguk van, akik az összehasonlító elemzést választották - egy korai József Attila- és egy Szabó Lőrinc-költeményt kell elemezniük.
Novella- vagy balladaelemzésre számítottak az érettségizők, ehelyett egy felnőtteknek szóló mesét kaptak a középszintű magyarérettségi második részében.
Egy Balázs Béla-mesét kell elemezniük a középszinten vizsgázó diákoknak a magyarérettségin – a 20. század első felében alkotó író, költő, filmesztéta és filmrendező munkássága nem része a középiskolai tananyagnak, a végzősök többségének egészen ma délelőttig valószínűleg csak a IX. kerületi utca táblájáról volt ismerős az író neve. Szabályos ez?
Egy felnőtteknek szóló mesét, valamint egy József Attila- és egy Szabó Lőrinc-verset kaptak a magyarérettségi második részében a középszinten vizsgázók.
Az érvelés és a hivatalos levél írása nem okoz majd problémát a magyarból középszinten vizsgázó diákoknak - mondja az Eduline által megkérdezett szaktanár.
Nehéz szöveget kaptak a diákok a középszintű magyarérettségi szövegértési részében, a lassabban olvasó vizsgázók kifuthatnak a 90 percből - mondja az Eduline által megkérdezett szaktanár, aki szerint ez a szöveg nehezebb, mint a tavalyi.