Akár idén elérhetik az emberi intelligencia szintjét a gépek
Ez nem más pedig, mint a AGI, vagyis magyarul mesterséges általános intelligencia.
Ez nem más pedig, mint a AGI, vagyis magyarul mesterséges általános intelligencia.
A jövő szakmái közül előreláthatóan azok lesznek a legfontosabbak, amelyek adatokkal, információkkal és kontrollal foglalkoznak. Az egyetemeknek pedig lépést kell tartaniuk a folyamatos fejlődésekkel, hogy az aktuális tudást a hallgatók megfelelően el tudják sajátítani.
A túlzott képernyő- és okoseszköz használata miatt egyre gyakoribb a megkésett beszédfejlődés és mérhetően rosszabbak a társas készségek az óvodások körében.
Más-más hatásuk lehet az apukáknak és az anyukáknak a gyermekek fejlődésére egy friss tanulmány szerint.
A naponta könyvet olvasó gyerekek jobban teljesítenek az iskolában, derült ki az Oxford Review of Education című folyóiratban megjelent kutatásból.
Az olvasás és a nyelvtanulás készségét is befolyásolhatja a túl sok (vagy túl korán?) kezdett okostelefonozás, tabletezés, egyszóval "képernyőzés". Újabb érdekes kutatási eredményekről számolunk be.
Sok olyan óvodás van, aki kimarad az olvasás, a történetmesélés élményéből. A kutatások szerint ők kevésbé lesznek később motiváltak az olvasásra, nagyobb valószínűséggel küzdenek majd tanulási nehézségekkel. Ez azzal is összefügghet, hogy akinek rendszeresen mesélnek, azzal valószínűleg többet is beszélgetnek, játszanak a szülők, és ez fordítva is igaz – mondta az Eduline-nak Kovácsné Kelemen Anikó óvodapszichológus, aki az iskolaérettségről, a túlzásba vitt "képernyőzés" hatásairól is beszélt.
Egy új kutatás kimutatta, hogy minden 30 perc, amit a képernyők (laptop, tablet, mobil...) előtt töltenek a gyerekek, késlelteti a beszédkészség kialakulását és fejlődését - írja a hvg.hu legújabb cikke.
Hatalmas előrelépés lesz, ami az összes tudományos kutatást felpörgetheti.
Mikortól érdemes vinni a gyereket sportolni? Mi a különbség a hagyományos klubok és az új, piaci alapon szerveződő egyesületek között? Hol kezdődik és meddig tart a serdülő, az ifi és a junior korosztály? Na és mindez mennyibe kerülhet a szülőknek? Néhány tény a gyereksportról, ha úgy döntünk, hogy az iskolai testnevelés nem elég.
Több mint 20 egyetem és képzési intézmény, köztük a budapesti KPMG-BME Akadémia is részt vesz a világ 23 városában megrendezésre kerülő rendezvénysorozaton, amelynek célja, hogy az intézmények MBA-programjaikra hallgatókat toborozzanak. A QS World MBA Tour következő „vására” Budapesten lesz – 500 érdeklődőt várnak március 17-én, a Corinthia Grand Hotel Royalba.
Bernadett egy német kisvárosban, Lüdinghausenben tanul és annyira tetszik neki a kinti élet hogy az eredetileg tervezett fél évét duplázni akarja. Ő beszél most a tapasztalatairól: a helyi iskoláról, fogadó családjáról, nyelvtanulásról és még sok egyéb dologról.
A koedukált oktatás kudarca-e, hogy a nemeket elkülönítve oktató iskolák vezetik a tanulmányi rangsort – erről vitáznak Nagy-Britanniában, miután az érettségi vizsgákon idén is azok teljesítettek a legjobban, akik nem koedukált intézményekben tanultak. A legjobb ötven iskola közül mindössze kilencben jártak közös tanórákra a lányok és a fiúk.
Mindenkinek van kedvenc tanár figurája, akit valamelyik filmben látott és azt kívánta bárcsak az ő sulijának a tanári kara is innen venné a példát. A tanárnak általában pozitív szerepe van a filmekben, ők azok akik a főhősben tudatosítják a tanulságokat vagy mentorként lépnek fel a konfliktus helyzetben. Na de azért akadnak olyan történetek, ahol a tanár totálisan diszfunkcionális, netán ő maga idézi elő a konfliktust. Nézzük azokat, akiktől nem nyerhetünk inspirációt.
Brit szakemberek szerint a koraszülöttek kezdjék később az iskolát, mivel fejlődésük hosszabb időt vesz igénybe.