Évek óta keresnek magyartanárt egy vidéki iskolába
Már évek óta nem sikerül magyartanárt találni egy Somogy megyei iskolába.
Már évek óta nem sikerül magyartanárt találni egy Somogy megyei iskolába.
Az iskola rövidesen elkezdődik, de több mint kétezer pedagógust keresnek a kormányzati álláskeresési portálon.
Aggódnak a szakmai szervezetek is, mert harmadával csökkent a pedagógus szakokon továbbtanulók aránya az elmúlt években.
Továbbra is aktuális probléma a tanárhiány. Annyira, hogy a Nemzeti Pedagógus Kar azt javasolja: a kormány idén kivételesen könnyítse meg a felsőoktatásba felvételiző tanárjelöltek helyzetét.
Annak a matektanárnak, aki a Somogy megyei Látrányba pályázna állásra, lakást is biztosítanának, méghozzá elég kedvező áron.
Az oktatással kapcsolatban most a legtöbb embert az iskolaőrség bevezetése foglalkoztatja, de a PDSZ szerint a Nemzeti Köznevelésről szóló törvény parlamenthez benyújtott módosító indítványában annál súlyosabb változtatások is vannak.
Továbbra is folyamatos az új Nemzeti alaptanterv (NAT) bevezetése elleni tiltakozás, a kialakult helyzetről még a BBC is beszámolt. De a magyarországi tanárok helyzete sem csak itthon ismert: az Európai Bizottság is vázolta a tanárhiányt és a bérezés körüli problémákat. A kéthetes külföldi nyelvtanfolyamokról is derültek újabb infók, ezzel együtt újabb kérdések is, valamint a koronavírus hazai, iskolai hatásáról is beszámoltunk: heti hírösszefoglalónkat olvashatjátok.
A magyarországi tanárhiányról már az Európai Bizottság is beszámolt, jelentésükben vázolták a legnagyobb problémákat - mint például a bérezést és az utánpótlás hiányát.
Itt egy ábra, ami nem a minisztérium álláspontját tükrözi a jelenlegi tanárhiányról. Érdemes jobban szemügyre venni.
A sajátos nevelési igényű gyerekek száma nő, az őket segítő szakembereké viszont csökken, így egyre többen tudnak részt venni gyógypedagógiai nevelésben - írja a Népszava friss adatok alapján.
Nincs szó a megígért béremelésről a szakképzési törvényhez készült, a Népszava birtokába került végrehajtási rendelettervezetben, amely önként vállalt túlmunkának minősítené a be nem töltött munkakörbe tartozó feladat ellátását és több, a tanításhoz kapcsolódó tevékenységet a kötetlen munkaidő részévé tenne.
Nyílt levélben fordultak a közép-pesti tankerületi központ igazgatójához a szülők a tanárhiány, a sérült gyerekek megfelelő ellátásának hiánya, a gyakori intézményvezető-váltások és a kinevezések körüli visszásságok, illetve az iskolai épületek rossz állaga miatt. Szerintük a tankerület eddig munkájának egy része csak látszatintézkedésekből állt. A zuglói problémák máshol is jelen vannak.
Több iskolában a saját területüktől távol álló tárgyakat is oktatnak a tanárok, sokszor pedig a pedagógus végzettséget sem várják el az iskolák. Az oktatók számára ez további túlórázást jelent, aminek a kifizetését az iskolák trükközve próbálják megoldani. A tanárhiány valós mértékét eközben elfedi a rendszer - írja a hvg.hu.
Nyílt levélben írta meg egy magyartanár, mennyire nagy a baj az iskolájában. Bár igyekszik olyan pedagógus lenni, aki saját tárgyát lelkesen tanítja, heti 56 óra munkával ezt nehéz megvalósítani.
"Azt gondolom, nincs pedagógushiány."
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) tüntetést, sztrájkot szervez, ha nem teljesülnek követelései.
A köznevelési államtitkár szerint rendszerszinten nincs tanárhiány, mindeközben 2019 második negyedévében 4543 üres álláshely volt az oktatásban. A kormánnyal tárgyalnak a felsőoktatási dolgozók és megvan, mikor lesz a 2020-as Educatio kiállítás. A hét hírei röviden.
Folytatják a párbeszédet a pedagógus szakszervezetekkel, miközben "az eddigi béremeléseket garantálva, a 2020-as költségvetésben 355 milliárddal többet költünk a pedagógusbérekre 2010-hez képest" - mondta Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár a Magyar Hírlapnak.
2019 második negyedévében több mint 4500 üres álláshely volt az oktatásban, a középiskolákban a legnagyobb a hiány - írja a 24.hu a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján.
A Szülői Hang Közösség online szülői felmérést indított annak érdekében, hogy a közoktatás legfontosabb aktuális problémáiról részletes adatokat gyűjtsenek.