Közoktatás Eduline

Pokorni: horribilis összegbe kerülne az iskolák államosítása

Elolvasom

Komoly viták voltak a Fidesz-frakcióban, sőt a Fidesz elnökségén belül is a Széll Kálmán-terv nyilvánosságra hozatala előtt, mivel háttérbe szorultak a szakmapolitikai megfontolások - mondta a Hírszerzőnek adott interjújában Pokorni Zoltán. A Fidesz elnökségi tagja szerint veszélyes a tankötelezettség 15 éves korra való leszállítása, és az iskolák államosítását is meggondolná.

Közoktatás Eduline

Kilenc évfolyamossá tenné az általános iskolát Pokorni

Elolvasom

A vállalatok tényleges költségvállalásával megvalósuló, német mintájú duális szakképzés magyarországi bevezetését szorgalmazza Pokorni Zoltán. A szakpolitikus a bevezetés alapfeltételének nevezte a megerősített közismereti alapképzést is, amelynek egyik reálisabb megvalósítási lehetősége a 4+5 osztályos iskolaszerkezet.

Közoktatás Eduline

Könnyebben választhatnak a szakmát a győri diákok

Elolvasom

Pályaválasztási és pályaorientációs központot építettek, továbbá hat középiskolában laborokat, tanirodákat alakítottak ki abból a forrásból, amelyet a győri önkormányzat a gyakorlati képzés támogatására, a szakképzési eszközpark korszerűsítésére nyert el.

Közoktatás Eduline

Radikális változások a szakképzésben: mi vár a szakiskolai diákokra?

Elolvasom

Három évre rövidül a szakiskolai képzés, csökken a gyakorlati órák száma, és nagyobb jelentőségük lesz a külső gyakorlati helyeknek, ha bevezetik az új szakképzési törvényt. Bár a duális rendszerű képzés jobban igazodik majd a munkaerőpiac igényeihez, a szakiskolákban elméleti tantárgyakat oktató tanárok bajba kerülhetnek, sokukra az új rendszerben ugyanis már nem lesz szükség.

Közoktatás Eduline

Hatalmas változások lesznek az oktatásban 2012-től

Elolvasom

Várhatóan 2012-ben vezetik be Magyarországon a duális szakképzést, de kísérleti jelleggel már 2011 szeptemberétől élhet a német szakképzési rendszer - jelentette be Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár csütörtökön a kormányszóvivői tájékoztatón Budapesten.

Felsőoktatás Eduline

Multik hódítása az egyetemeken: egyenes út mindenkinek?

Elolvasom

Nyugat-Európában elterjedt és népszerű, hogy a nagyobb cégek egyetemekkel, vagy szakképző intézményekkel működnek együtt, így oldva meg az utánpótlás-nevelés problémáját. Ez a forma mindenkinek jó: a cégek szakképzett munkaerőt, a diákok magas színvonalú oktatást és biztos jövőt, az iskolák pedig ipari hátszelet kapnak. Itthon is van az ilyen együttműködésekre jópár példa.

Felsőoktatás Eduline

Megállapodást írt alá az OTP és a Debreceni Egyetem

Elolvasom

Keretmegállapodást kötött a Debreceni Egyetem Agrár- és Műszaki Tudományok Centruma és az OTP Bank a két intézmény hosszú távú együttműködéséről - jelentette be Csányi Sándor elnök-vezérigazgató és Nagy János, a centrum elnöke kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.

Közoktatás Edupress

A szakképzés helyzetéről és a módosítások hatásairól értekeztek

Elolvasom

Szakképzési hozzájárulás a lifelong learning szolgálatában címmel rendezett konferenciát a Lifelong Learning Magyarország Alapítvány május 28-án, Budapesten. A szakmai párbeszéden szó esett a szakképzési hozzájárulást érintő törvénymódosítás hatásairól, amelyről Mátyus Mihály, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium Szakképzési és Felnőttképzési Főosztályának főosztályvezetője úgy nyilatkozott: az elszámolhatósági kör csökkent ugyan, de nem szűnt meg, a gyakorlati képzés biztosításának így is több pozitív gazdasági hatása van.

Közoktatás Eduline

A képzéskoncentráció gondolata - a „TISZK-ek” létrehozásának koncepciója

Elolvasom

Bármilyen jó is egy iskola, a rendszerszintű problémákkal intézményi szinten nem tud megbirkózni. A Közép-Magyarországi régió középtávú szakképzési terveiben a fejlesztési prioritások között az első és kiemelt terület ún. tudáscentrumok kialakítása a régióban, ahol a kínálat koncentrálódik, és a tartalmi megújítás, a szakképzésben érdekeltek együttműködése megvalósulhat. A gyakorló hely centrumok lehetnek aztán vizsgaközpontok és ún. innovációs központok is, valamint módszertani központok. Ezek felvállalják a kompetenciafejlesztést a szakképzésben, a hátrányos helyzetűek munkaerő piaci esély növelését. Fontos a leszakadó rétegek integrálása, felkészítése szakképzettség megszerzésére, mert a szegénység és iskolázatlanság nagy probléma, mert perspektívát nyújtó segítség nélkül újratermelődik.

1
26 27 28 29 30 31 32