A KRÉTA meghamisításával leplezik a tanárhiányt egy szigetszentmiklósi iskolában
Vannak diákok, akiknek egy másik intézménybe kell átjárni a fakultációs órájukra.
Vannak diákok, akiknek egy másik intézménybe kell átjárni a fakultációs órájukra.
A szakemberhiány és az iskolák állapota is nehezíti a sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekek oktatását.
A pedagógushiány általánosan elismert társadalmi probléma, és gyakori az igazgatókkal szembeni bizonytalanság - többek között ez derül ki a Szülői Hang és a Pulzus Kutató együttműködésével készült reprezentatív közvélemény-kutatásból.
Az alsóbb tagozatos középiskolások tanárai között Magyarországon a legalacsonyabb a legfiatalabbak aránya az Eurostat adatai alapján.
Csak találgotások vannak arról, hogy hány pedagógus hiányzik a rendszerből, ugyanis a kormány szerint nincs tanárhiány, míg a Pedagógusok Szakszervezete húszezres nagyságrendről beszél. Mostantól a találgatás is nehezebb lesz, mert októbertől nem mérik, hogy hány állás van betöltetlenül.
Arra a kérdésre, hogy van-e pedagógushiány vagy sem, az államtitkár kitérő választ adott.
Szeptember közepén még mindig több mint kétszáz tanár és tanító hiányzik az iskolákból az álláshirdetések alapján.
Egy nemrég megjelent tanulmány többek között hely-és képzési típus szerint vizsgálta, hogy mekkora a pedagógushiány, és ez hogyan változott 2010 és 2020 között.
Mutatjuk, mit tehet a diák és a szülő, ha nem szaktanár tanítja a tantárgyat.
Az egyik oktatási Facebook-csoportban érdekes hirdetésre bukkantunk.
Iskolabezárások, konténertantermek, vödrök – ilyen kényszermegoldásokkal kezdődött meg az a tanév, amely a kormány kommunikációja szerint teljesen zökkenőmentes. A háttérben tanár-, és forráshiány állhat, amelyet tovább tetézhet a státusztörvény.
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem egyik szakán jelenleg nincs elég szakdolgozati konzulens.
Van olyan iskola, ahol csaknem a tantestület fele hiányzik.
A reggeli demonstrációval a státusztörvény negatív következményeire szerették volna felhívni a figyelmet.
A kormány ködösítése miatt nehéz megmondani, hány pedagógus hiányzik, de ez a lényegen mit sem változtat. Összeszedtük, tankerületenként és megyénként hány üres pedagógusállást hirdetnek közvetlenül a tanév kezdete előtt. Pest megyében és Budapesten találtuk a legtöbbet, de a nagy szórást mutatja, hogy valahol egy sincsen. Ám az általunk megkérdezett oktatáskutató szerint ez a közvetlenül látható pedagógushiány csak a jéghegy csúcsa.
Mert 2001 óta nem csökkent jelentősen a tanárok száma, a diákoké viszont igen. Azt ugyanakkor elismerte, hogy természettudományos tárgyakat és idegen nyelveket tanító pedagógusokat nehéz találni.
A CKP többek között azt is felháborítónak tartja, hogy az ősztől induló honvédelem tantárgyat legfeljebb érettségivel rendelkező őrmesterek is taníthatják.
Bár a belügyi tárcánál nem tudnak a korábbi évektől eltérő mozgásról, ez a szám jó eséllyel még növekedhet is szeptember után.
Már követni sem lehet, hány ezer tanár hiányzik a rendszerből, és hányan lesznek még, akik szeptember végéig jelzik a felmondásukat.
Ami meg lesz oldva, hogy ki megy be az órára és ő mit fog tanítani, azt nem tudni – vélekedik Lannert Judit.