Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A magyarból emelt szinten érettségiző diákok azt mondták az Eduline-nak, hogy több olyan témakör is szerepelt a feladatsorban, amit a járványhelyzet miatt már nem tudtak átvenni az órákon, vagyis "új írókkal és művekkel" találkoztak a vizsgán.
A szövegértés, a rövid szövegalkotási feladatok és a középszintű érettségi második feladatlapjának szövegalkotási részeinek megoldását is összegyűjtöttük ebben a cikkben. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap szakmai támogatását, köszönjük a PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karának.
Itt találjátok a középszintű magyarérettségi nem hivatalos, szaktanár által készített megoldási javaslatát: összehasonlító műelemzés. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap szakmai támogatását, köszönjük a PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karának.
Itt találjátok a középszintű magyarérettségi egyik választható feladatának - szaktanár által javított - megoldási javaslatát, egy mű elemzését. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap szakmai támogatását, köszönjük a PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karának.
Megvan a középszintű magyarérettségi első, rövid szövegalkotási feladatsorának nem hivatalos, szaktanár által készített megoldási javaslata. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap szakmai támogatását, köszönjük a PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karának.
Megvan a középszintű magyarérettségi érvelési feladatának nem hivatalos, szaktanár által készített megoldási javaslata. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap szakmai támogatását, köszönjük a PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karának.
Itt találjátok a középszintű magyarérettségi szövegértési feladatsorának nem hivatalos, szaktanár által kidolgozott megoldását. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap szakmai támogatását, köszönjük a PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karának.
A magyarérettségin jelölnötök kellett, hogy a választhatók közül melyik műértelmező szövegalkotást írjátok meg. Mi a következménye, ha ezt nem tettétek meg? Fontos kérdésre válaszolunk.
Milyen magyar írók tűntek fel az elmúlt években a középszintű magyarérettségin? Itt vannak azok az irodalmi szövegek, amelyekről elemzést kellett írniuk a diákoknak.
Nem lesz egyszerű dolga az idén érettségizőknek sem, hiszen a tanulás, felkészülés mellett most másra is figyelni kell. Azért, hogy ne legyen káosz az utolsó két hét, összeszedtük a legfontosabb dolgokat a magyatérettségi íráskészség feladatairól. Ehhez Szabó Roland a budapesti Szent István Gimnázium magyar és történelem szakos vezetőtanára, az ELTE Történelem Segédtudományai Tanszék egyetemi oktatója ad tanácsokat.
Ahogy arról már sokszor írtunk, szeptembertől bevezeti a kormány az új Nemzeti alaptantervet. Több szervezet és iskola is felszólalt a NAT ellen, számos kritikát olvashattunk az elmúlt hetekben, azonban arról egyelőre keveset lehet tudni, hogy kik és milyen eljárásban készítik az új tantervhez igazodó tankönyveket.
Az új szerzők kötelező irodalomként bekerültek az új kerettantervbe is, míg az eddig eltűntnek vélt írók, bár ajánlottként, de megmaradtak a szerzők listáján. Az olvasásra, mint élményre nem helyeznek kifejezetten hangsúlyt, csupán fontos készségként, fejlesztendő kompetenciaként emlegetik a szövegben. Az óraszámok a 9-10. évfolyam tekintetében csökkentek, míg 11-12. évfolyamon nőttek magyar nyelv és irodalomból az új kerettanterv szerint.