Megvan a középszintű magyarérettségi első, rövid szövegalkotási feladatsorának nem hivatalos, szaktanár által készített megoldási javaslata. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap szakmai támogatását, köszönjük a PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karának.
Közzétették a középszintű magyarérettségi és az emelt szintű vizsga hivatalos megoldásait is.
Itt van a 2020-as magyarérettségi szövegértési feladatsorának megoldása
Itt vannak a magyarérettségi nem hivatalos megoldásai: érvelés
Feladó: Minta Diák
Kővár, Orgona u. 10.
Tárgy: Programterv – „Segítsük fogyatékkal élő társainkat”
Címzett:
Kovács Péter igazgató
Minta Gimnázium
1234 Kővár, Rezeda u. 2.
Tisztelt Igazgató Úr!
Szóbeli egyeztetésünkre hivatkozva szeretném indítványozni, hogy szíveskedjék lehetővé tenni „Segítsük fogyatékkal élő társainkat” elnevezésű programsorozatunk beindítását.
Diákönkormányzatunk legutóbbi ülésén vetődött fel, hogy iskolánk diákjai szívesen felvennék a kapcsolatot a településünkön működő szakiskola fogyatékkal élő tanulóival. Terveink szerint közös klubdélutánt szerveznénk iskolánk aulájában, ahol diákönkormányzatunk tagjai a meghívott szakiskolásokkal közös csapatokat alkotnának, és tréfás, érdekes vetélkedővel szórakoztatnák a résztvevőket. A vendéglátást (sütemény, tea) szülői felajánlások segítségével, költségek nélkül szeretnénk megvalósítani.
Célunk, hogy a közös élmények segítségével mélyítsük minden résztvevőben az egymás elfogadásának érzését, megtapasztalhassuk a szolidaritás, a segítő és nyitott magatartás élményét.
Amennyiben Igazgató úr támogatja elképzelésünket, következő diákönkormányzati ülésünkön kidolgozzuk a részletes programot.
Bízunk szíves támogatásában.
Kővár, 2020. május 4.
Tisztelettel:
Minta Diák
A diákoknak középszinten 90 perc alatt egy szövegértési feladatsort és egy szövegalkotási feladatot kellett megoldaniuk. Kaptak egy - esetleg két, egymással összefüggő - 700-1000 szavas ismeretterjesztő szöveget, publicisztikai művet vagy ezek részletét. Ezt kellett elolvasniuk és különböző kérdésekre válaszolniuk. A második részben egy szövegalkotási feladatot - vagy egy érvelési vagy egy gyakorlati szövegalkotási feladatot kellett megoldaniuk 120-200 szó terjedelemben.
A magyarérettségiről szóló, folyamatosan frissülő tudósításunkat itt találjátok:
Ma a magyarral indul az idei érettségi időszak. Kövessetek minket a legfontosabb információkért és szaktanári véleményekért. Ma is folyamatosan tudósítunk a nap eseményeiről, és ahogy már megszoktattátok, délután jövünk az idei középszintű érettségi szaktanár által kidolgozott, nem hivatalos megoldásával. A magyar nyelv és irodalom érettségi nap szakmai támogatását, köszönjük a PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karának.
Az Eduline-on az idén is megtaláljátok a legfrissebb infókat az érettségiről: a vizsgák napján reggeltől estig beszámolunk a legfontosabb hírekről, megtudhatjátok, milyen feladatokat kell megoldaniuk a középszinten vizsgázóknak, de az emelt szintű írásbelikről is nálunk találjátok meg a tudnivalókat.
És ami a legfontosabb: az írásbeli után nálunk nézhetitek át először a szaktanárok által kidolgozott, nem hivatalos megoldásokat.
Délutánonként arról olvashattok, hogy mit gondolnak a tanárok és a vizsgázók a feladatsorokról, és persze ti is leírhatjátok véleményeteket kommentben, sőt a szaktanároktól is kérdezhettek.
Ha elsőként szeretnétek megkapni a megoldásokat, lájkoljátok Facebook-oldalunkat, itt pedig feliratkozhattok hírlevelünkre. A 2020-as érettségiről itt találjátok legfrissebb cikkeinket.
|