Nyelvtanulás Szabó Fruzsina

Furcsa ötlet, mégis foglalkoznak vele: mi lenne, ha két nyelv helyett egyet tanulnának a diákok?

Elolvasom

Mi lenne, ha a középiskolások kettő helyett egy idegen nyelvet tanulnának, és a második idegen nyelv óraszámát az első nyelv tanulására fordítanák? Más javaslatok mellett ezzel az ötlettel is foglalkozik az innovációs minisztérium. A nyelvtanárok nem rajonganak az ötletért, szerintük nem az óraszámokkal van baj.

Nyelvtanulás Eduline

A hagyományos nyelvoktatásról: „szinte csoda, ha valaki meg tud tanulni egy nyelvet”

Elolvasom

„Az oktatónak kell biztosítani a tanuló sikerét, vállalva a szakmai kihívásokat, kialakítani egy olyan oktatási filozófiát és gyakorlatot, amely a tanulókat ténylegesen képes eljuttatni a céljaikhoz, tanulási küszködés nélkül” – mondta Lados Eszter, aki az online angoltanulással foglalkozó BeszeljAngolul.com weboldal társtulajdonosa és szerzője számos oktatás-módszertani szakmai cikknek. Szerinte mindez az egynyelvű oktatásban maradéktalanul megvalósulhat. Erről a tanulási módszerről mesélt az Eduline-nak.

Nyelvtanulás Eduline

Áttörés az idegennyelv-oktatásban: így lehet ingyen, mégis hatékonyan tanulni

Elolvasom

"Számomra nagyon felszabadító a gondolat, hogy nem kell nyelvórákra járnom, a saját tempómban tanulhatom a nyelveket bárhol, bármikor, és ehhez nincs más dolgom, csak használni az internetet. Arról nem is beszélve, hogy nem kevés pénzt takarítok meg" - mondta Rácsai Dávid norvégnyelv-tanár, aki szerint első ránézésre nehéznek tűnhet az online tanulás, de "egyes kurzusok esetében ugyanazt kapjuk, mintha elmennénk egy nyelvtanárhoz, csak gyorsabb, átgondoltabb, strukúráltabb és olcsóbb".

Közoktatás Eduline

Ez a baj az iskolai nyelvórákkal a diákok szerint: itt vannak a kutatási eredmények

Elolvasom

A magyar diákok leginkább a gyakorlati foglalkozásokat hiányolják az iskolai angolórákról - derül ki az Angloville legfrissebb kutatásából. Magyar, cseh, lengyel és román diákok vizsgálta, hogy milyen különbségek vannak az angoltanulási módszereik között, valamint hogy milyen elvárásaik, illetve nehézségeik vannak az idegen nyelv elsajátításával és használatával kapcsolatban.

1 2 3 4