Digitális oktatást rendelhetnek el az árvíz miatt Sződligeten
Az oktatást is befolyásolhatja a magas vízállás és az áradások.
Az oktatást is befolyásolhatja a magas vízállás és az áradások.
A tankerületi iskolákban 67%, az egyházi iskolákban 51% az öt évnél idősebb számítógépek aránya.
Azt írják, az iskola célja a digitális kultúra helyes használatára nevelés, nem pedig a tiltás.
Tankockák, Wordwall, Redmenta, Excel vagy Adobe Acrobat – csak néhány azon digitális platformok közül, amik segíthetik a diákokat a tananyag elsajátításában. Arról nem is beszélve, hogyha órán vagy a leckeírásnál kerülnek elő, akkor teljesen más kompetenciát fejlesztenek, mint a hagyományos módszerek.
A felület segítségével a magyar népművészet és a táncházmozgalom eredményei láthatóvá és elérhetővé válhatnak bárki számára.
2022-ben 120 ezer, 2023-ban pedig 140 ezer laptop került kiosztásra ingyenesen az iskolákban, amelyeket a tanárok és diákok kaptak meg. Emellett tovább bővült az NKP digitális oktatási tartalma.
A magyar szülők 70 százaléka nem támogatja a papíralapú oktatás teljes megszűnését, bár sokak szerint mégis ez lesz a jövő.
Több könyvre, kézírásra és kevesebb digitális eszközre van szükség a közoktatásban a kormány szerint.
Amit még nem kapott meg az ország, de a kormány már tavaly év végére elköltötte az ötödét.
Hortobágyi Ágoston digitális stratéga szerint a fiatalkorúak fele napi 4 óránál is többet netezik, miközben vírusként terjed az online zaklatás, a figyelemzavar és az önsértés.
„Még eléggé új vagyok, ezért néha hibázok, ha rajtakapsz, hogy hibázok, akkor jelezd!” – így indít a rendszer, amikor a diákok kinyitják a laptopjukat. A gyerekszűrő funkció pedig olyannyira komolyan van véve, hogy egy káromkodásért mindjárt a szülőket is értesíti a rendszer.
A kormány magyar állami forrásból fedezi a projektet, amíg nem érkeznek meg az uniós helyreállítási pénzek, azonban jelenleg nem is aktív az oldal, ahol az iskolák igényelhetik a notebookokat.
A 18-26 évesek tisztában vannak azzal, hogy a jövőbeli karrierjükhöz szükségük van a digitális készségük és tudásuk fejlesztéséhez.
Az iskolák 2020 tavaszán kerültek egyre nehezebb helyzetbe, akkor ugyanis országszerte bezártak az iskolák, és megakadt az addig megszokott a tanulás menete.
Egyelőre egyik budapesti vagy vidéki tankerületben sem döntöttek online oktatásról, mindenhol hagyományos, jelenléti oktatásra készülnek.
Augusztus első hete sem volt eseménytelen: véget ért a pótfelvételi jelentkezési határideje, a kormány szerint a nyugdíjkorlát feloldása a megoldás a tanárhiányra, és folytatódik a felmérés az iskolákban a fafűtéses átállás miatt. Összeszedtük az elmúlt hét legfontosabb híreit.
Az iskolákban éppen zajlik a felmérés, hol van lehetőség a gázról a fatüzelésre történő átállásra, kályhák beszerzésére. A kérdés gyakorlati részéről azonban még szó sem esett: mennyi idő alatt lehet átállni, mennyibe kerülne maga a kazán és a tűzifa, illetve, vajon hol tud egy iskola több tonna fát tárolni?
Érdekes részlet került a nemrég megjelent tanév rendjébe: bármikor elrendelhetnek online oktatást a 2022/23-as tanévben.
A tizenévesek becslések szerint közel 8 órát bámulják a képernyőt naponta - hívja fel a figyelmet Hortobágyi Ágoston digitális stratéga.
Az UNESCO felmérése szerint 194 ország oktatási intézményeit, és közel 1,5 milliárd diákot érintettek a koronavírus-járvány alatt bevezetett korlátozások, köztük a hibrid, vagy az online oktatás bevezetése. Bár az átállás kezdetben a világ minden pontján nehézségeket okozott, a digitális tanítás a későbbiekben akár forradalmasíthatja is az oktatási szektort.