Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A 20. helyet szerezte meg a The Telegraph brit napilap nemzetközi iskolákról készített listáján a budapesti Milestone Intézet, míg a Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium a 17. helyen végzett.
Tizenegy magyar felvételiző jutott be a világ egyik legjobb felsőoktatási intézményeként számon tartott cambridge-i egyetemre. A magyar diákok bekerülési aránya hagyományosan magas – volt olyan év, hogy ötven elsőéves kezdett tanulni Cambridge-ben –, de a brit diákhitel és a kedvezményes tandíj elvesztése sokak kedvét elvette az angliai továbbtanulástól. Pedig több mint tíz éve magyar diákszervezet is működik az egyetemvárosban.
Több végzős is bekerült a Yale, a Harvard, a UPenn, az oxfordi és a cambridge-i egyetem képzéseire, Budapest is felkerült a világ legjobb egyetemvárosainak rangsorára, 155 kreditet szerzett egy félév alatt a pécsi egyetem egyik hallgatója. A hét oktatási hírei közül szemezgettünk.
Tizenketten kaptak felvételi ajánlatot Oxfordból vagy Cambridge-ből, ketten bejutottak a Yale-re, egy diák a Harvardon, egy a pennsylvaniai egyetemen kezdheti a következő szemesztert – ilyen felvételi eredményekkel zárta a tanévet a Milestone Intézet. A brit egyetemekre jelentkezők száma a brexit miatt náluk is a felére esett vissza, sokan inkább Hollandiát, Írországot vagy Ausztriát választják – igaz, a Bécsbe pályázó milestone-osok jellemzően a CEU alapszakjai közül válogatnak.
Még soha nem volt példa arra, hogy két egymást követő évben ugyanaz a csapat nyerje meg az egyik legnagyobb és legnevesebb vitaversenyt, az Oxford Schoolst. Pedig idén ez történt, ráadásul két magyar gimnazista döntötte meg a rekordot: Balázs Julianna és Törőcsik Lili több száz csapatot előzött meg a világversenyen.
Balázs Julianna, a Karinthy Frigyes Gimnázium és Törőcsik Lili, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium diákja nyerte meg a Milestone Intézet színeiben az Oxford Schools vitaverseny egyik kategóriáját. Ezzel túlszárnyalták tavalyi győzelmüket, akkor az „újonc” kategóriában szereztek első helyet.
Tizenkét magyar, a Milestone Intézetbe járó középiskolást vár tárt karokkal a világ élvonalába tartozó két angol elitegyetem. Tizenegy diák a Cambridge-től, egy pedig az Oxfordtól kapott felvételi ajánlatot.
Bronzérmet szerzett két magyar gimnazista a Warwick online vitaversenyen. Törőcsik Lili és Balázs Julianna korábban megnyerte az egyik legnevesebb oxfordi vitaverseny „újonc” kategóriájában.
Aranyérmet nyert a „Baltic Sea Philosophy Essay Event” nevű rangos regionális filozófiai esszéversenyen a Milestone Intézet és a Berzsenyi Dániel Gimnázium egyik diákja.
Az egyik legkiválóbb eredményt érte el a Milestone Intézet egyik diákja a „2022 Immerse Education Cambridge, Oxford & London Summer School Essay Competition” elnevezésű versenyen.
Egy 18 éves magyar diák szerezte meg az első helyet az egyik legismertebb és legnevesebb oxfordi esszéversenyen, ráadásul olyan témával, amely a tapasztalt bölcsészhallgatóknak is feladná a leckét. Csákány Olivér négy nyelven beszél, tavaly megszerezte a második helyet franciából az OKTV-n, mostanában pedig franciaórákat tart középiskolásoknak – ingyen.
A budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Gimnázium és a Milestone Intézet is felkerült a The Telegraph friss rangsorára. A listán azok az iskolák szerepelnek, ahonnan a legtöbb diák jut be a két legnevesebb brit egyetem, az Oxford és a Cambridge képzéseire.
Magyar gimnazisták nyerték meg a legnevesebb nemzetközi vitaverseny döntőjét – a tizedikes diákok „újonc” kategóriában indultak az oxfordi versenyen, és az egyik legrégebbi brit magániskola csapatát is legyőzték. Pedig míg számos európai és ázsiai országban népszerű „iskolai sport” a vitázás, itthon alig néhány iskolában működik vitaklub. Kár, a társadalom is jól járna azzal, ha már tizenévesen megtanulnánk jól vitázni. Olyan témákról is, amelyekről nagyon mást gondolunk.
Szülei azt szerették volna, ha orvosnak tanul, de ő inkább a földrajzot szerette. Tizennégy évesen nem hitte, hogy bekerülhet az ország egyik legjobb gimnáziumába, tavaly mégis ott érettségizett, roma ösztöndíjasként két évig tanult az egyik legnevesebb tehetséggondozó intézetben, szeptember óta pedig a skóciai St. Andrews egyetem hallgatója. Pedig a 20 éves Csóka Milán azt mondja, sosem volt zseni, inkább csak szorgalmas. De az nagyon.
Drasztikusan visszaesett a brit egyetemekre felvételiző magyar diákok száma a friss statisztikák szerint, szeptembertől csak elvétve lehet majd találni Magyarországról érkezett elsőévest, EU-s állampolgárként ugyanis már sem tandíjkedvezményre, sem diákhitelre nem számíthatnak. Persze aki anyagilag bírja, az továbbra is tanulhat majd az Egyesült Királyságban, rajtuk kívül azonban csak a legtehetségesebb diákoknak lesz esélyük a brit diploma megszerzésére.
Az Oxfordba és Cambridge-be készülő középiskolás diákokat felkészítő legeredményesebb intézményekről készítettek listát, ahol rangos helyezést ért el az egyik magyar iskola.
Sokan hajlamosak azt gondolni, hogy az egyetemi szak kiválasztása hasonló a társkereső programokhoz: megadjuk az alapadatainkat, a rendszer pedig kidobja, ki illik hozzánk.