A mesterséges intelligencia oldhatja meg a tanárhiányt
A mesterséges intelligencia javíthatja az oktatás hatékonyságát és csökkentheti a költségeket.
A mesterséges intelligencia javíthatja az oktatás hatékonyságát és csökkentheti a költségeket.
A legtöbben a ChatGPT-t, de a jelentős arányhoz hozzájárult több, évek óta közismert idegennyelvi szoftver is. A diákok 85 százaléka nem kapott az MI etikai vonatkozásairól tájékoztatást és csak 7 százalék szerint kellene azt az egyetemnek szabályoznia.
Az MI elterjedésével egyre fontosabb lesz a kritikai érzék és a dolgozók készségfejlesztése.
A mesterséges intelligenciával tényleg minden oldalról megpróbálkoznak a hírverésre felülni szándékozó startup cégek, ez viszont egy kifejezetten érdekes megoldás.
Azzal, hogy vissza lehet keresni a korábbi változatokat, bizonyítható, hogy egy szakdolgozatban napok munkája van, nem öt perc ChatGPT-használat.
Vannak funkciók, amire nem kétséges, hogy használható-e a rendszer, hanem egészen biztos, hogy nem.
Legalábbis az írni-olvasni tanítás terén, másfél éven belül.
„Még eléggé új vagyok, ezért néha hibázok, ha rajtakapsz, hogy hibázok, akkor jelezd!” – így indít a rendszer, amikor a diákok kinyitják a laptopjukat. A gyerekszűrő funkció pedig olyannyira komolyan van véve, hogy egy káromkodásért mindjárt a szülőket is értesíti a rendszer.
Oktatójának hamar gyanús lett, hogy egy sosemvolt eseményre hivatkozott a szövegben, forrásként pedig egy nemlétező lapot adott meg.
A szegedi bölcsészkaron a plágiumszabályzatba már bekerültek a mesterséges intelligenciával íratott beadandók, a Műegyetem pedig részt is vesz az MI-szűrés fejlesztésében. Közben bár van olyan felismerőprogram, amely magyarul is érzékelni tudja, ha egy szöveget a ChatGPT készített, a szakmában már elkezdtek azon is gondolkodni, a technológiai versenybe lépéshátránnyal való beszállás helyett hogyan lehetne újragondolni a módszereket.