A PISA-teszteken a magyar hallgatók különösen gyengén szerepeltek szövegértésből. De mi lehet ennek az oka? A legjobb szövegértési eredményekkel rendelkező gimnázium vezetőjével az mno.hu kereste erre a választ.
A budapesti Toldy Ferenc Gimnázium tanulói a legjobbak a szövegértés területén – derült ki a HVG középiskolai rangsorából még októberben. A top 10-es intézmény vezetőjével készített interjút az mno.hu.
Porogi András igazgató elmondta, korábban pont szövegértésből teljesítettek rosszabbul a toldys diákok, ezért aztán más tárgyak kapcsán is jobban kezdtek koncentrálni arra, hogy ezt a készséget is fejlesztő feladatokat kapjanak a diákok.
Porogi szerint a szocioklulturális háttér is sokat számít a szövegértés kompetencia megfelelő elsajátításában, a Toldyba pedig általában jobb körülmények közt élő diákok járnak.
Az igazgató szerint az oktatás módszerén is változtatni kell tudni a sikerhez. A gyerekekkel ma szerinte már nehéz hosszabb szövegeket elolvastatni, ráadásul a régebbi művek nyelvezete is távol áll tőlük. Ezért a tanár feladata, hogy el tudja velük hitetni azt, hogy a klasszikus irodalmi művek hozzájuk is szólnak.