szerző:
Eduline

A PISA-teszteken a magyar hallgatók különösen gyengén szerepeltek szövegértésből. De mi lehet ennek az oka? A legjobb szövegértési eredményekkel rendelkező gimnázium vezetőjével az mno.hu kereste erre a választ.

 

©

A budapesti Toldy Ferenc Gimnázium tanulói a legjobbak a szövegértés területén – derült ki a HVG középiskolai rangsorából még októberben. A top 10-es intézmény vezetőjével készített interjút az mno.hu.

Porogi András igazgató elmondta, korábban pont szövegértésből teljesítettek rosszabbul a toldys diákok, ezért aztán más tárgyak kapcsán is jobban kezdtek koncentrálni arra, hogy ezt a készséget is fejlesztő feladatokat kapjanak a diákok.

Kapcsolódó cikkek

2016-os középiskolai rangsor

Alig tudnak olvasni a szakiskolások

Nem változik a kötelezők listája, pedig sok tanár szerint erre lenne szükség

Porogi szerint a szocioklulturális háttér is sokat számít a szövegértés kompetencia megfelelő elsajátításában, a Toldyba pedig általában jobb körülmények közt élő diákok járnak.

Az igazgató szerint az oktatás módszerén is változtatni kell tudni a sikerhez. A gyerekekkel ma szerinte már nehéz hosszabb szövegeket elolvastatni, ráadásul a régebbi művek nyelvezete is távol áll tőlük. Ezért a tanár feladata, hogy el tudja velük hitetni azt, hogy a klasszikus irodalmi művek hozzájuk is szólnak.