Az intézményvezetők szerint a legnagyobb problémát a hiányos vagy nem megfelelő infrastruktúra okozza, mint például a tantermi bútorok, iskolaépület, fűtés/légkondicionálás vagy a világítás.
Október 7-én megjelent a Nemzetközi Tanítás- és Tanulás Vizsgálat (Teaching and Learning International Survey, TALIS), a TALIS, ami a világ legnagyobb, tanárok és iskolaigazgatók körében végzett nemzetközi felmérése.
Többet dolgoznak itthon a tanárok, mint az OECD-átlag
A felmérés többek között a tanárhiányra is kitér, ami napjainkra az oktatáspolitikai diskurzus egyik központi kérdésévé vált világszerte. A 2024-es eredmények is ezt visszatükrözik vissza.
Az intézményvezetők válaszai alapján az OECD-országokban a pedagógusok 23,6%-a (Magyarországon 20%-a) olyan intézményben dolgozik, ahol a minőségi oktatást szakképzett tanárok hiánya nehezíti.
Továbbá kiderült, hogy az OECD-országok átlagával összevetve Magyarországon mely tényezők korlátozzák a tanítást-tanulást a legnagyobb arányban. A tizenöt vizsgált szempontból a magyar adat 5 esetben gyengébb, 10 esetben viszont kedvezőbb képet mutat az OECD-átlagnál.
Az OECD-országokhoz képest magasabb azon tanárok aránya, akik olyan iskolában tanítanak, ahol
hátráltatják a tanítási folyamatot.
Emellett a magyar intézményvezetők szerint „a szakmai készségek fejlesztéséhez szükséges tanagyagok és felszerelések hiánya vagy nem megfelelő volta” és „a nem megfelelő internet-hozzáférés” is jobban hátráltatja az oktatást itthon, mint az OECD-átlagnál.