Szeptembertől a pénzügyi tudatosságot erősítő feladatok is bekerülnek az általános iskola 5. és 6. osztálya számára készült matematika munkafüzetekbe, a példákat a Pénziránytű Alapítvány dolgozta ki - mondta Szolnokiné Pap Judit, az alapítvány vezető kommunikációs szakértője kedden az M1 aktuális csatornán.
Hozzátette: a feladatok célja, hogy a gyerekek a mindennapi döntési helyzetekben tudják alkalmazni a rendelkezésükre álló matematikai eszköztárat. Példaként említette a zsebpénz beosztását, a vásárlást a boltban, a családi költségvetés készítését.
Szolnokiné Pap Judit a reményét fejezte ki, hogy az új nemzeti alaptanterv kidolgozásánál figyelnek majd, hogy a pénzügyi ismeretek tantárgyi keretekbe kerüljenek. Kiemelte, a Magyar Nemzeti Bank kezdeményezésére létrejött Pénziránytű Alapítvány már közel 10 éve áll a pénzügyi nevelés szolgálatában.
Szeptembertől pénzügyi ismereteket is oktatnak az iskolákban, de azt egyelőre nem lehet tudni, külön tantárgy lesz-e a pénzügy. Hornung Ágnes pénzügyekért felelős államtitkár ezen a héten kétszer is nyilatkozott arról, hogy az elképzelések szerint 2018-2019-ben megkezdődne a pénzügyi ismeretek oktatása az iskolákban, illetve a pedagógusok képzését is módosítják az új igényeknek megfelelően.