Csak a Youtube-bal megtanulhattok jógázni, gitározni, de teljesen ki is gyúrhatjátok magatokat. Legalábbis elvileg, mert a gyakorlatban ezeket a könnyen hozzáférhető „kurzusokat” szinte senki sem csinálja végig.
Talán pont az a gond velük, hogy erőfeszítés nélkül hozzáférhetők, így aztán egy átlagos netező abba kap bele, ami épp egy adott pillanatban megtetszik neki. Majd másnap rájön, hogy erre semmi szüksége, és bűntudat nélkül hagyja ott az egészet.
A Redditen írta valaki, milyen brutális mértékben zuhan a 30 napos oktatókurzusok nézőszáma a Youtube-on. Egy jógasorozat például 6,2 millió nézőt vonzott az első óra anyagával, a második pedig már csak ennek felét, a harmadik anyagra pedig a második nézőszáma is megfeleződött.
A Vocativ felmérése szerint egy 30 napos Youtube-kurzust az emberek többsége egy hétig sem követ. Egy gitároktatást például 5100 felhasználó kezdett el – legalábbis ennyi volt az első rész nézőszáma -, a végére azonban mindössze 444-en maradtak.
A trendtől csak egy testépítő tematikájú videósorozat ütött el: a 30 napos kihívás első és utolsó videóját is ugyanannyian látták. Azonban ez is csalóka, mivel a köztes videókat alig nézték. Az utolsó videóra is valószínűleg az előtte-utána fotók irányították rá a figyelmet.