Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Zátrok Bence 18 éves, és a 2009-2010 -es tanévet tölti most az Egyesült Államokban, a texasi Forth Worth-ben. Ő foglalja most össze a tapasztalatait a helyi iskoláról, fogadó családjáról, nyelvtanulásról és még sok egyéb dologról.
Meg nem engedett diszkriminációt jelent a holland kormány azon döntése, hogy iráni származású diákoknak tilos nukleáris technológiát tanulniuk - mondta ki egy hágai első fokú bíróság.
Egyre nagyobb botrányt vált ki Németországban, hogy napvilágra kerültek a jezsuita rend oktatási intézményeiben, a 70-es és 80-as években a diákokkal szemben elkövetett megrontási esetek. A 30-40 évvel ezelőtti ügyek elhallgatásáért a németországi rendőrfőnök kért bocsánatot, aki egyúttal nem zárta ki, hogy újabb megrontási esetekre derülhet fény.
Mindenkinek van kedvenc tanár figurája, akit valamelyik filmben látott és azt kívánta bárcsak az ő sulijának a tanári kara is innen venné a példát. A tanárnak általában pozitív szerepe van a filmekben, ők azok akik a főhősben tudatosítják a tanulságokat vagy mentorként lépnek fel a konfliktus helyzetben. Na de azért akadnak olyan történetek, ahol a tanár totálisan diszfunkcionális, netán ő maga idézi elő a konfliktust. Nézzük azokat, akiktől nem nyerhetünk inspirációt.
Könnyen rögös útra tévedhetnek azok a felvételire készülő diákok, akik nem néznek jól körül az egyetemek-főiskolák kínálatában, és az sem árt, ha ismerik az utóbbi pár év felvételi eredményeit.
Míg három évvel ezelőtt még csak két-három francia hallgatója volt a kolozsvári Orvos és Gyógyszerészeti Egyetemnek, idén 262-re nőtt a számuk. Az erdélyi intézmény szívesen fogadja őket és külön francia nyelvű képzést is indított számukra - írta hétvégi számában a Le Figaro című párizsi napilap.
Négyből három tanár érzi úgy, hogy semmi nem ösztönzi tevékenységének javítására, a tanulók tanteremben tanúsított rossz magaviselete pedig öt iskolából háromban akasztja meg az órák menetét - derül ki az Európai Bizottság támogatásával elkészített új OECD-jelentésből.
Egy tökéletes világban minden tanár izgalmas, érdekes órákat tartana, elkötelezett lenne a tanítás és a tanulók iránt, és élete egyik fő céljának azt tartaná, hogy kihozza belőlük a maximumot annak érdekében, hogy megvalósíthassák vágyaikat. A valóságban azonban sajnos nagyon sok tanár abban leli örömét, hogy megrövidíti a diákok szünidejét a rengeteg házi feladattal, és rendszeresen visszaél a hatalmával. Tehetsz ellene!
Mint minden emberi kapcsolat, a tanár-diák közötti viszony is nagyban függ a felek hozzáállásától. A kényes egyensúly bármikor felbomolhat, ha az egyik fél – például a diák – kellemetlen dolgokat tesz a másik fél – például tanár – számára. Sok esetben a hallgató nincs is tudatában annak, hogy irritálja professzorát. Lássuk hát a kilenc főbűnt, melyet, ha elkerülsz, letérhetsz a biztos utálat felé vezető útról.
Két tanárt kényszeríttettek felmondásuk beadására, miután állítólag egy tanuló rajtakapta őket a mosdóban, ahogyan egy esti esemény során egymás közvetlen társaságában keresték a kikapcsolódást.
Minden osztályban van legalább egy olyan gyerek, akit nehéz fegyelmezni. Nem figyel az órán, rosszalkodik, zavarja a társait, szünetekben verekszik. A tanárok nagytöbbsége büntetéssel vagy rossz osztályzatokkal „jutalmazza” az engedetlen gyerekeket. Pedig nem szigorra, hanem támogatásra és több odafigyelésre lenne szükségük.
Azok a csecsemők, akik sűrűn gesztikulálnak, nagyobb szókinccsel rendelkeznek iskolás korukra, mint azok a társaik, akik nem. Az amerikai kutatók azt állapították meg, hogy akik 14 hónapos korukban már testbeszéddel is kifejezik magukat, azoknak később a szóbeli kommunikációval is kevesebb problémájuk lesz.
Érdekes és tanulságos karriereket bemutató interjú-sorozatunkban ezúttal egy vezető beosztású marketingszakembert ismerhettek meg, akinek a pályája - akárcsak a bolygóké – érdekes hurkokat vetett, amíg a csillagászattól a tanári pályán át megérkezett az informatikai marketing területére. Szabó Tamás, a Toshiba magyarországi marketingvezetője esténként még ma is az eget figyeli, de nappalait egészen más dolgok töltik ki.
Pély Barnáról nem mondható el, hogy unalmas az élete. Továbbra is zenél a Unitedben, akikkel nagy sikerű koncertet adtak nemrég a MÜPÁ-ban, valamint kiadták első DVD-jüket. Közben dolgozik egy másik zenekarral, a Funk Suvirvor-ral, amelyben angolul énekel. Nem utolsó sorban pedig nem csak sikeres zenész, de egy ideje át is adja tudását a fiatal nemzedéknek, hiszen a Kodolányi János Főiskola Jazz tanszékének tanári karját erősíti, mint Jazzének szakvezető művésztanár.
A tanárok növekvő felelősségéről, a folyamatos továbbképzés szükségességéről, a digitális eszközök tanításban való alkalmazásának időszerűségéről és az ehhez szükséges paradigmaváltásról tárgyaltak többek között a Tempus Közalapítvány december 9-i konferenciájának résztvevői olyan pedagógusok közreműködésével, akik az európai uniós Egész életen át tartó tanulás program támogatásával aktív részesei voltak különböző mobilitási programoknak és nemzetközi együttműködéseknek.
Ne higgyünk a „bezzeg az én koromban” kezdetű szónoklatoknak, a mai diákok ugyanis jobban viselkednek az órán, mint a ’70-es évek tanulói – állítja egy kutatás.