Közoktatás Eduline

"Ez ma az oktatás egyik legsúlyosabb problémája" - mit gondol az oktatáskutató az MNB reformötleteiről?

Elolvasom

„Picit úgy érzem magam, mint a Kádár-korszak végén, amikor azt figyeltük, hogy hol van olyan megnyilvánulás a hatalom részéről, hogy talán változhatnak a dolgok” – mondta a Hír TV-nek Nahalka István, az ELTE neveléstudományi doktori iskolájának oktatója a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 180 pontos javaslatcsomagjának oktatási részéről.

Közoktatás Szabó Fruzsina

Mégis bevezethetik a 9 évfolyamos általános iskolát? Újabb javaslat született

Elolvasom

Leporolta a kilencosztályos általános iskola bevezetésnek ötletét a Magyar Nemzeti Bank (MNB), amely száznyolcvan pontos javaslatcsomagot dolgozott ki az ország versenyképességének javításáról, kedden át is adták a dokumentumot a Nemzeti Versenyképességi Tanácsnak. Több tanítót vennének fel az iskolákba és rugalmasabb tanterveket adnának a pedagógusok kezébe.

Közoktatás Szabó Fruzsina

„Nem akarjuk lecserélni a klasszikusokat” – mi legyen a kötelező olvasmányokkal?

Elolvasom

Nem igaz, hogy kihúznák a Jókai- és a Móricz-műveket a kötelező olvasmányok listájáról, csak áthelyeznék azokat, ahogy az sem igaz, hogy a középiskolai tananyaghoz tartozó klasszikus műveket lecserélnék populáris regényekre – többek között erről beszélt az Eduline-nak Arató László, a Magyartanárok Egyesületének elnöke, az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola vezetőtanára, aki szerint olyan Nemzeti alaptanterv kellene, amely kevesebb – általánosan és egy meghatározott évfolyamon – kötelező elemet tartalmaz és kevésbé „listaszerű”. A magyartanár azt is hozzátette: nem jó, hogy az általános iskola felső tagozatában alig van helye a kortárs ifjúsági és a populáris irodalomnak, miközben a legtöbb diáknál hetedikben-nyolcadikban dől el, hogy olvasóvá válik-e.

Közoktatás Eduline

Vekerdy Tamás: "az a magyar iskola sokkal kevésbé volt kínzó, gyötrő, pusztító iskola, mint a mai"

Elolvasom

Vekerdy Tamás a 80-as évekbeli magyar oktatásról azt nyilatkozta, hogy "gyilkos, mert testileg, lelkileg rongálja a gyerekeket". Most, D. Tóth Krisztának azt mondta, hogy az a magyar iskola, amit akkor ő hevesen kritizált, "sokkal jobb, emberbarátibb, gyerekközelibb, gyerekekről többet tudó, gyerekeket és tanáraikat sokkal kevésbé kínzó, gyötrő, pusztító iskola volt, mint a mai".

1
17 18 19 20 21
39