Közoktatás Eduline

"Ez ma az oktatás egyik legsúlyosabb problémája" - mit gondol az oktatáskutató az MNB reformötleteiről?

Elolvasom

„Picit úgy érzem magam, mint a Kádár-korszak végén, amikor azt figyeltük, hogy hol van olyan megnyilvánulás a hatalom részéről, hogy talán változhatnak a dolgok” – mondta a Hír TV-nek Nahalka István, az ELTE neveléstudományi doktori iskolájának oktatója a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 180 pontos javaslatcsomagjának oktatási részéről.

Közoktatás Szabó Fruzsina

Mégis bevezethetik a 9 évfolyamos általános iskolát? Újabb javaslat született

Elolvasom

Leporolta a kilencosztályos általános iskola bevezetésnek ötletét a Magyar Nemzeti Bank (MNB), amely száznyolcvan pontos javaslatcsomagot dolgozott ki az ország versenyképességének javításáról, kedden át is adták a dokumentumot a Nemzeti Versenyképességi Tanácsnak. Több tanítót vennének fel az iskolákba és rugalmasabb tanterveket adnának a pedagógusok kezébe.

Közoktatás Szabó Fruzsina

„Nem akarjuk lecserélni a klasszikusokat” – mi legyen a kötelező olvasmányokkal?

Elolvasom

Nem igaz, hogy kihúznák a Jókai- és a Móricz-műveket a kötelező olvasmányok listájáról, csak áthelyeznék azokat, ahogy az sem igaz, hogy a középiskolai tananyaghoz tartozó klasszikus műveket lecserélnék populáris regényekre – többek között erről beszélt az Eduline-nak Arató László, a Magyartanárok Egyesületének elnöke, az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola vezetőtanára, aki szerint olyan Nemzeti alaptanterv kellene, amely kevesebb – általánosan és egy meghatározott évfolyamon – kötelező elemet tartalmaz és kevésbé „listaszerű”. A magyartanár azt is hozzátette: nem jó, hogy az általános iskola felső tagozatában alig van helye a kortárs ifjúsági és a populáris irodalomnak, miközben a legtöbb diáknál hetedikben-nyolcadikban dől el, hogy olvasóvá válik-e.

Közoktatás Eduline

Vekerdy Tamás: "az a magyar iskola sokkal kevésbé volt kínzó, gyötrő, pusztító iskola, mint a mai"

Elolvasom

Vekerdy Tamás a 80-as évekbeli magyar oktatásról azt nyilatkozta, hogy "gyilkos, mert testileg, lelkileg rongálja a gyerekeket". Most, D. Tóth Krisztának azt mondta, hogy az a magyar iskola, amit akkor ő hevesen kritizált, "sokkal jobb, emberbarátibb, gyerekközelibb, gyerekekről többet tudó, gyerekeket és tanáraikat sokkal kevésbé kínzó, gyötrő, pusztító iskola volt, mint a mai".

Közoktatás Eduline

Kásler Miklós szerint az oktatás sincs olyan rossz állapotban, mint amilyen szintű és súlyú kritikákat kap

Elolvasom

Az emberi erőforrások minisztere szerint az egészségügy és az oktatás távolról sincs olyan rossz állapotban, mint amilyen szintű és súlyú kritikákat kapnak. Kásler Miklós úgy látja, "más országokban is a bírálatok kereszttüzében áll az egészségügy és az oktatás, nincs olyan hely a világon, ahol zavartalanul működnének ezek a területek".

Közoktatás Eduline

Nagyon furcsa részletet találtak a tizenegyedikesek történelemkönyvében

Elolvasom

Elfogadható és eredményes lehet-e, ha az egyéni szabadság "némi korlátozásával" és "egy kis kegyetlenséggel" veszi rá az állam a cigány szülőket arra, hogy iskolába járassák gyermekeiket? Egyebek mellett erre a kérdésre kell választ találniuk azoknak a 11. osztályos diákoknak, akik az új állami tankönyvekből tanulnak történelmet.

1
17 18 19 20 21
38