Szisztematikus lopás miatt sorra perlik az írók az OpenAI-t
Szerintük a vállalat a szisztematikus lopásra támaszkodik.
Szerintük a vállalat a szisztematikus lopásra támaszkodik.
Mintegy 170 ezer könyv illegálisan terjesztett változatát használhatták fel, így már érthetőbb, honnan van olyan bő szókincse sok rendszernek.
Még csak pár hónapja jelent meg, mégis már kavarodást okozott a felsőoktatásban a mesterséges intelligencia. Van, ahol nyitottabbak a használatára, máshol egyelőre nem tudják, hogyan lehetne megfelelően használni.
A betáplált szövegek miatt a válaszai valóban inkább liberálisok, ellentétben a Google chatbotjával, ami inkább konzervatív feleleteket ad.
Csendben eltűntette a ChatGPT-t fejlesztő Open AI a márciusban közzétett, mesterséges intelligencia által írt szövegeket felismerni hivatott szolgáltatását, annak rossz pontosságára hivatkozva. Pedig korábbi tesztünkön ez volt az, amely még a magyar szövegeket is felismerte. Veszett fejsze nyele akkor az egyetemek harca a robotszövegekkel?
Használjuk, de ésszel – így foglalható össze a 24 brit egyetemet – köztük a Cambridge-et, az Oxfordot, a Birminghamet és a Durhamot is – összefogó Russell Group múlt héten kiadott iránymutatása arról, mit kezdjenek a generatív mesterséges intelligencián alapuló, folyamatosan fejlesztett eszközökkel.
Már nem csak az informatikusoknak szükséges az adatismeret. Hasznos lenne általánossá tenni az adatkezelés oktatását az egyetemeken is.
Tanársegédként kezdi el alkalmazni a Harvard Egyetem a mesterséges intelligenciát a Bevezetés a számtógép-tudományokba kurzuson. A CS50 Bot-nak keresztelt chatbot a tanárok munkáját fogja segíteni és a diákok is hozzá fordulhatnak, ha valamilyen egyetemi problémába ütköznek.
A koronavírus-járvány alaposan felforgatta a munkaerőpiacot, és a helyzet most sem egyszerű. Az álláskeresőknek bizonyos szektorokban kiélezett versenyre kell számítaniuk, míg máshol egyértelműen ők diktálják a feltételeket.
A mesterséges intelligencia javíthatja az oktatás hatékonyságát és csökkentheti a költségeket.
Az uniós pénzből fejlesztett szoftverrel a rutinos beszélgetést igyekeznek segíteni.
A legtöbben a ChatGPT-t, de a jelentős arányhoz hozzájárult több, évek óta közismert idegennyelvi szoftver is. A diákok 85 százaléka nem kapott az MI etikai vonatkozásairól tájékoztatást és csak 7 százalék szerint kellene azt az egyetemnek szabályoznia.
Az MI elterjedésével egyre fontosabb lesz a kritikai érzék és a dolgozók készségfejlesztése.
A mesterséges intelligenciával tényleg minden oldalról megpróbálkoznak a hírverésre felülni szándékozó startup cégek, ez viszont egy kifejezetten érdekes megoldás.
Az államtitkár szerint Magyarország nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő teljesítményt nyújtott az elmúlt években a digitális oktatás fejlesztése terén, de a pedagógusokat nem fogja kiszorítani a mesterséges intelligencia, ami már a KRÉTA rendszerben is működik.
Azzal, hogy vissza lehet keresni a korábbi változatokat, bizonyítható, hogy egy szakdolgozatban napok munkája van, nem öt perc ChatGPT-használat.
Vannak funkciók, amire nem kétséges, hogy használható-e a rendszer, hanem egészen biztos, hogy nem.
Legalábbis az írni-olvasni tanítás terén, másfél éven belül.
„Még eléggé új vagyok, ezért néha hibázok, ha rajtakapsz, hogy hibázok, akkor jelezd!” – így indít a rendszer, amikor a diákok kinyitják a laptopjukat. A gyerekszűrő funkció pedig olyannyira komolyan van véve, hogy egy káromkodásért mindjárt a szülőket is értesíti a rendszer.
A mesterséges intelligencica kutatásának friss eredménye jól jön tanulás közben egy – szigorúan – ötperces szünethez.