Közoktatás Tarnay Kristóf Ábel

„Kellene olyan pályaorientáció, amit a diákjainknak szervezünk” – mihez kezdenek magukkal a felmondó pedagógusok?

Elolvasom

Az aHang civil szervezet felületén a státusztörvény miatti felmondási szándékukat jelző pedagógusok közül több százan azt is megválaszolták, mit terveznek, miután otthagyták az iskolájukat. Sokaknak még nincs B-terve, a többiek jellemzően magántanárok lennének vagy más szellemi munkát választanának a pszichológustól az operatőrön át a HR-esig, de kéttucatnyian a kivándorlást is fontolgatják. Az általunk megkérdezett oktatáskutató szerint ugyanakkor, ha egy rendes oktatási reformot követően pár éven belül visszatérnének a pályaelhagyók, a plusz tapasztalatuk még jót is tenne a területnek.

Közoktatás Tornyos Kata

Több évnyi tüntetés után státusztörvény: hogyan jutott idáig a tanárok ügye?

Elolvasom

Sztrájktörvény, tanárok kirúgása, könnygáz és végül a ma megszavazott státusztörvény: 2022-től ismét folyamatosak a tanárok, szakszervezetek és diákok által szervezett tüntetések, demonstrációk és sztrájkok, de eddig nem sikerült elérniük a követeléseiket. A mai parlamenti szavazás apropóján összeszedtük az elmúlt év legfontosabb történéseit.

Közoktatás Székács Linda

Megérkeztek a 2022-es kompetenciamérés eredményei, véget ért az érettségi, ismét a szegedi a legjobb magyar egyetem: ezek voltak a hét legfontosabb hírei

Elolvasom

Hiába a nyári szünet, az oktatás területén továbbra is zajlik az élet. Népszavazást kezdeményezhet a Pedagógusok Szakszervezete, a státusztörvény tárgyalásának árnyékában lemondott a köznevelésért felelős helyettes államtitkár, közben pedig a 2022-es kompetenciamérés eredményei is arra világítottak rá, hogy a diákok eredményei a legjobb esetben is csak stagnálnak. Mutatjuk, mik történtek június utolsó hetében.

Nyelvtanulás Székács Linda

Kompetencia: angolból nincs jelentős eltérés, németből továbbra is gyengébben teljesítettek a gyerekek

Elolvasom

A héten tette közzé a 2022-es kompetenciamérés eredményeit az Oktatási Hivatal. A matematika és szövegértés mellett diákok tudását a természettudományokból, a 6. és 8. osztályosokét pedig idegen nyelvekből; angolból vagy németből is felmérték, melyek célja annak a felmérése, hogy a tanulók elérik-e a tantervi követelményekben az egyes évfolyamok számára előírt Közös Európai Referenciakeret (KER) szerinti szinteket. Ez a 6. évfolyamon A1, 8. évfolyamon A2 szint, két tanítási nyelvű oktatásban pedig 6. évfolyamon A2, 8. évfolyamon pedig egy erős alapfokú tudásnak megfelelő B1-es szint.