Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Bár a NAT-ban meghatározott, hogy hetente kötelezően hány óraszám lehet maximum az egyes évfolyamokon az iskolákban, Balatoni Katalin szerint az intézmények ezt gyakran nem tartják be.
Marad a napi egy tesi, mi lesz a második idegen nyelvvel és hány órában lesz biosz vagy fizika? Mutatjuk milyen órarenddel számolhatnak azok, akik szeptembertől gimnáziumban tanulnak majd.
Milyen óraszámban tanulnak majd magyart, éneket vagy éppen erkölcstant az általános iskola alsó tagozatába járók? Miből áll össze a heti 24-25 óra? Most minden kérdésre válaszolunk: itt a teljes tantárgylista.
Hány órával nőttek vagy csökkentek az új kerettantervben a diákok óraszámai a három fő tárgy esetén? Összehasonlítottuk a jelenleg még érvényben lévő kerettantervet az idén szeptembertől bevezetni kívánttal.
Az új szerzők kötelező irodalomként bekerültek az új kerettantervbe is, míg az eddig eltűntnek vélt írók, bár ajánlottként, de megmaradtak a szerzők listáján. Az olvasásra, mint élményre nem helyeznek kifejezetten hangsúlyt, csupán fontos készségként, fejlesztendő kompetenciaként emlegetik a szövegben. Az óraszámok a 9-10. évfolyam tekintetében csökkentek, míg 11-12. évfolyamon nőttek magyar nyelv és irodalomból az új kerettanterv szerint.
Pölöskei Gáborné helyettes államtitkár személyesen mutatja be a szakképzés változásait a hazai iskolaigazgatók számára. Februártól ellátogat megyénként egy-egy munkaértekezletre, ahol többek között a munkaidő elszámolásáról, valamint az új bérrendszerről fog beszélni.
„Az óraadók megbízási szerződés alapján a jövőben heti tíz óra helyett akár tizennégy órát is tarthatnának” – sok más mellett ezt is tartalmazza a köznevelési törvény módosító javaslata, amelyet a kormány hétfőn nyújtott be az Országgyűlésnek.
„Nincs szó betiltásról” – ezt írja a társadalmi nemek mesterszakáról évértékelőjében a Professzorok Batthyány Köre, amely szerint „álságos a tudományos kutatás szabadsága és a tanszabadság Alaptörvénynek ellentmondó korlátozásáról beszélni, mert a téma továbbra is szabadon kutatható és oktatható”. A Corvinus átalakítását „figyelemre méltónak tartják”, a Corvinus-modell kiterjesztése azonban – írják - nagy körültekintést igényel, számos területen a felsőoktatás ugyanis nem lehet önfenntartó.
Eddig 2200-an írták alá a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) petícióját – a szervezet rendezné a pedagógusok kötelező óraszámának kérdését, emellett a tanári fizetések alapját jelentő vetítési alap emelését és a többletmunka kifizetését kérik.
Az oktatási kormányzat szerint sem a tanulók, sem pedig a tanárok nincsenek agyonterhelve a magyar iskolákban, ám az érintettek pont az ellenkezőjét érzik – derült ki a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerdai fórumán.
"Sokan fel vannak háborodva, ha a gyerekek zombiként mászkálnak. Pedig csak napi 10 órát talpalnak, fiatalok még, bírniuk kell. Vagy nem?" - teszi fel a kérdést Balatoni József történelemtanár, vagyis Jocó bácsi.
Milyen óraszámban tanulnak majd magyart, hány tesiórájuk lesz és milyen kötelező órák közül választhatnak azok, akik nyolc-, hat-, vagy négyosztályos gimnáziumba járnak? Most minden kérdésre válaszolunk: itt a teljes tantárgylista.
Milyen óraszámban tanulnak majd magyart, éneket vagy éppen erkölcstant az általános iskola alsó tagozatába járók? Hány tesiórájuk lesz? Most minden kérdésre válaszolunk: itt a teljes tantárgylista.
"Legyünk őszinték: ezek politikai akciók" - így értékelte az elmúlt hetek diáktüntetéseit Hoffmann Rózsa volt oktatási államtitkár, aki szerint a diákok nagy része azt sem tudja, miért ment el a demonstrációkra, "hacsak a jó buliért nem".
A Nemzeti Pedagógus Kar elnöke szerint a tanulói terhelés csökkentése érdekében nem lesz elég az óraszám csökkentése, egyfajta paradigmaváltásra is szükség lesz az iskolákban, ez reményei szerint az új Nemzeti alaptantervben (Nat) meg is jelenik. Horváth Péter, az Országgyűlés kulturális bizottsága előtt szerdán az életpálya gyenge pontjaként említette, hogy önmagában a teljesítményt nem tudja elismerni.
"Nem egy, nem két embert látok reggelente a buszon, akik hullafáradtak, alig élnek, mert az iskola leszívja őket. Fiatalok vagyunk, nem robotok" - olvasható egy Facebookon terjedő levélben.