Közoktatás Eduline

Felsőörsön tanulhatnak a tehetséges roma diákok

Elolvasom

Felsőörsön, a Balaton-felvidéken június 19-én kezdi meg működését az Európai Roma Zenei Szakkollégium, amelynek alapítója és művészeti vezetője a Liszt-díjas gitárművész és zeneszerző Snétberger Ferenc. Az intézmény javára szombaton este rendeznek koncertet a Művészetek Palotájában.

Közoktatás Eduline

"Szüzességet fogadtam az apámnak"

Elolvasom

Normális dolog-e az, ha egy 12 éves lány az apja kezét fogva arra esküszik fel, hogy házasságig nem fog szexuális életet élni? Amerikában a különböző szüzességi mozgalmak olyannyira népszerűek, hogy már komoly politikai, szociológiai vitákat korbácsolt az önkéntes szexmegvonás. Egy most megjelent tanulmány viszont állítja: a fogadalmat tevő fiatalok és "normális" társaik lényegében ugyanolyan életet élnek, tehát nem kell túl komolyan venni az ünnepélyes eskütételt

Felsőoktatás Eduline

A 10 legszörnyűbb tanár a filmvásznon

Elolvasom

Mindenkinek van kedvenc tanár figurája, akit valamelyik filmben látott és azt kívánta bárcsak az ő sulijának a tanári kara is innen venné a példát. A tanárnak általában pozitív szerepe van a filmekben, ők azok akik a főhősben tudatosítják a tanulságokat vagy mentorként lépnek fel a konfliktus helyzetben. Na de azért akadnak olyan történetek, ahol a tanár totálisan diszfunkcionális, netán ő maga idézi elő a konfliktust. Nézzük azokat, akiktől nem nyerhetünk inspirációt.

Közoktatás Eduline

Kell-e a zenésznek diploma?

Elolvasom

Pély Barnáról nem mondható el, hogy unalmas az élete. Továbbra is zenél a Unitedben, akikkel nagy sikerű koncertet adtak nemrég a MÜPÁ-ban, valamint kiadták első DVD-jüket. Közben dolgozik egy másik zenekarral, a Funk Suvirvor-ral, amelyben angolul énekel. Nem utolsó sorban pedig nem csak sikeres zenész, de egy ideje át is adja tudását a fiatal nemzedéknek, hiszen a Kodolányi János Főiskola Jazz tanszékének tanári karját erősíti, mint Jazzének szakvezető művésztanár.

Közoktatás Eduline

Jobban teljesítenek a zenélni tanuló diákok

Elolvasom

Drs. Gottfried Schlaug és Ellen Winner által vezetett harvardi tanulmány szerint azok a diákok, akik legalább három éven keresztül tanulnak egy hangszeren játszani, teljesítményben felülmúlják azokat a társaikat, akik életéből ez idáig kimaradt a zenetanulás. A különbség ráadásul nem csak az auditív adottságokon és a kézügyességen mutatkozik meg, tehát a hangszeren történő játszás eredményeként kialakuló készségeken, hanem a szóbeli és vizuális kvalitáson is mérhető, melyek különösebben nem hozhatók összefüggésbe a zenével – írja az online folyóirat, a PLoS ONE.

1 2 3