Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Nincsen egyetlen olyan évfolyam, ahol az előző évhez képest jobb eredményt értek el a diákok a természettudományi kompetenciamérésen. Két év alatt a hatodikosok átlagpontszáma 39, a nyolcadikosok 33, a tizedikesek pedig 52 ponttal csökkent.
A 2023-ban megszervezett vizsgálat alapján a résztvevő magyar tanulók átlageredménye meghaladja nemzetközi átlagot. Ugyanakkor 29 éve a mostani mérésen érték el az egyik legrosszabb eredményt a magyar nyolcadikosok.
Bár az Északkelet-Magyarországon élő diákok természettudományokból is gyengébben teljesítettek a kompetenciamérésen, volt olyan borsodi iskola, ahol nagyságrendekkel az országos átlag felett teljesítettek.
Április 22-én, hétfőn lesz a Föld napja. Ennek apropóján országszerte, a Földhöz, környezetvédelemhez, természethez kötődő családi programokkal készülnek. Ezekből gyűjtöttünk össze néhányat.
Bár szövegértésből és matematikából tovább romlott a magyar diákok teljesítménye, de természettudományból sikerült javítaniuk – derült ki a legfrissebb, 2022-es PISA-mérés eredményeiből.
A hatfős magyar csapat egy arany és öt ezüstérmet szerzett a Thaiföld fővárosában, Bangkokban december 1. és 10. között megrendezett 20. Nemzetközi Junior Természettudományi Olimpián (IJSO).
Idén huszonkét tanárnak ítélték oda a Fiatal természettudományos tanár alkotói díjat. A díj olyan 35 év alatti tanárokat szeretne támogatni, akik a szakmai tudásukkal kimagasló pedagógiai eredményeket érnek el a diákok oktatásában.
Közzétette a 2022-es kompetenciamérés eredményeit az Oktatási Hivatal. Ez volt az első olyan mérés, amelyet digitálisan bonyolítottak le az iskolák. Az értékelő szerint vegyes eredmények születtek: javulás és romlás is egyaránt megfigyelhető, feltételezhetően az átállás és az online oktatás miatt. Most a természettudományi eredményeket mutatjuk meg.