Középszintű történelemérettségi: ellenőrizzétek a második hosszú esszé megoldását
A középszintű történelemérettségi második hosszú esszéjének megoldási javaslatát itt találjátok.
A középszintű történelemérettségi második hosszú esszéjének megoldási javaslatát itt találjátok.
Mind a közép-, mind az emelt szintű érettségi véget ért történelemből. A legtöbb pontot érő feladatok között a világgazdasági válsággal, a pénzpiaccal és az Európai Unióval kapcsolatos kérdés is volt.
A középszintű történelemérettségi első hosszú esszéjének megoldási javaslatát itt találjátok.
A középszintű történelemérettségi második rövid esszéjének megoldási javaslatát itt találjátok.
A középszintű történelemérettségi első rövid esszéjének megoldási javaslatát itt találjátok.
A történelemérettségi első, rövidebb feladatokból álló részében a kereszténység születéséről, az iszlámról, a kapitalista gazdaságról, a Rákóczi-szabadságharcról, a dualizmus kori Magyarország gazdaságáról, az első világháború idején fellépő élelmiszerhiányról, és egy 1957-es Kádár János-beszédről is szerepelnek kérdések. Itt találjátok a rövid feladatok szaktanár által kidolgozott, nem hivatalos megoldását.
Ha valaki nem a feladatban meghatározott témáról írt - vagyis nem értette meg a feladatot -, az esszéjére nulla pontot kaphat.
Délelőtt 11-kor véget ért a töriérettségi is. Mit gondolnak a diákok a középszintű feladatokról, esszékről és a forrásokról?
Véget ért a középszintű történelemérettségi, amelynek a megoldására 180 percet kaptak a diákok. A feladatsor első része rövid választ igénylő feladatokból állt, ezekből válogattunk nektek párat. A következő tesztet főként azoknak ajánljuk, akik évekkel (vagy évtizedekkel) ezelőtt érettségiztek történelemből. Átmennétek az érettségin, ha ma lenne?
Az ipari forradalomról és a nyilasok uralmáról szóló esszéfeladatot választhatta a történelemből középszinten érettségizők többsége - legalábbis erről számoltak be az Eduline-nak nyilatkozó diákok, és ez a véleménye az érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium szaktanárának is.
Ahogyan azt megszokhattátok az elmúlt két napban, az érettségi vizsgák után jövünk a megoldásokkal: hamarosan ellenőrizhetitek, jól oldottátok-e meg a feladatokat történelemből.
Klasszikus témákat érintenek, nem okozhattak meglepetést a vizsgázóknak a középszintű történelemérettségi esszéfeladatai – mondta az Eduline által megkérdezett szaktanár, aki szerint mindkét magyar téma a tananyag szerves része, a felkészült érettségizőknek nem okozhattak gondot.
Jó szövegértési kompetenciával, rutinos atlaszhasználattal, térképolvasással és némi – minimális szintű - alaptudással meg lehetett oldani a középszintű történelemérettségi első, rövid feladatokból álló részét az Eduline által megkérdezett történelemtanár szerint.
Több mint 74 ezer diák ad számot tudásáról közép- és emelt szinten a szerdai történelem írásbeli érettségi vizsgákon - közölte az Oktatási Hivatal az MTI-vel.
A hódmezővásárhelyi iskolakörzetekről, a szegregációról-integrációról, halmozottan hátrányos gyerekekről szóló szöveget is kaptak a diákok a középszintű történelemérettségi első, rövid feladatokat tartalmazó részében. De vajon helyes-e, hogy az érettségin ilyen témák is előkerülnek? Szeretik-e az ilyen kérdéseket a diákok? És szóba kerülnek-e napjaink problémái a történelemórákon?
Pánik vagy alvás, kabalaplüss, mozaikos atlaszok mindenhol - ilyenek voltak a töriérettségi első percei. A HVG egyik fotósának képeit láthatjátok.
Könnyen megoldható feladatsort kaptak történelemből a középszinten érettségizők, az első 12 rövid feladatot könnyen meg tudják oldani a diákok, ha jól használják a megadott források és a történelmi atlaszt. Sőt van olyan feladat, ahol éppen azok a végzősök veszíthetnek pontot, akik alaposabban felkészültek az írásbelire – mondta az Eduline által megkérdezett középiskolai történelemtanár.
Az első ipari forradalomról, a KGST-országokról, háromszáz évvel ezelőtti etnikai változásokról és a nyilasuralomról is írhatnak esszét a diákok a középszintű töriérettségi második részében.
A kereszténység születéséről, az iszlámról, a kapitalista gazdaságról, a Rákóczi-szabadságharcról, a dualizmus kori Magyarország gazdaságáról, az első világháború idején fellépő élelmiszerhiányról, és egy 1957-es Kádár János-beszédről is szerepelnek kérdések a középszintű töriérettségi első, rövidebb feladatokból álló részében. A diákoknak a hódmezővásárhelyi iskolakörzetek átszervezéséről is el kell olvasniuk egy szöveget, értelmezve a szegregáció, integráció, hátrányos helyzetű diák fogalmát.
A történelem írásbelikkel folytatódnak ma az érettségi vizsgák a középiskolákban.