Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A szakiskolások jó része aggasztóan gyenge alapképzésekkel kerül ki a munkaerőpiacra. A Defacto szerint nem azért, mert eleve gyenge képességekkel rendelkeznének, a főbb oka maga a szakiskola.
Majdnem 270 ezer, 6., 8. és 10. osztályos diák töltötte ki szerdán az idei kompetenciamérés matematikai és szövegértési feladatsorát. Próbáljátok ki, nektek menne-e.
Szerdán tartják a kompetenciamérést az iskolákban, ezen a napon a 6., a 8. és a 10. évfolyamon a szokásos tanítás helyett a tanulók az országos mérés feladatlapjait írják meg - közölte az Oktatási Hivatal (OH) kedden.
Nem mindegy, hogy Baranyában, Borsodban vagy Budapesten él a diák, és az sem, hogy nyolcadikosként még általános iskolás, vagy már bekerült valamelyik hat- vagy nyolcosztályos gimnáziumba. Nyilvánosságra hozták a 2013-as kompetenciamérés eredményeit: a szakiskolások eredménye aggasztó.
Nyilvánosságra hozták a 2013-as országos kompetenciamérés eredményeit, amelyből kiderült: matekból a fiúk, szövegértésből a lányok teljesítenek jobban, nyolcadik és tizedik osztály között viszont történik valami (vagy nem történik semmi), mert a diák készségei nem fejlődnek olyan gyorsan, mint például hatodik és nyolcadik között. Megnéztük a teszteket - kíváncsiak voltunk, vannak-e olyan feladatok, amelyek egy felnőttnek is fejtörést okoznak.
A tanulók matematikai képességei a hatodikról a nyolcadik évfolyamra jelentős mértékben fejlődnek, míg a nyolcadikról a tizedik évfolyamra kevésbé - többek között ezt tartalmazzák a 2013. évi országos kompetenciamérés eredményei, amelyeket pénteken tett közzé honlapján az Oktatási Hivatal. Az eredményeket összefoglaló országos jelentést május 31-ig hozzák nyilvánosságra.
Egymást érik a felmérések a 2014/2015-ös tanévben. Tesztelik a diákok nyelvtudását, fizikai állapotát, és persze jövőre is lesz kompetenciamérés - ezt tartalmazza a következő tanév rendjéről szóló rendelet tervezete.
Országos kompetenciamérés lesz május 25-én az iskolákban: a feladatlapokat összesen 2 870 intézmény 4., a 6., a 8. és a 10. évfolyamon tanulói oldják meg.
Nem a középiskolákkal és az alsó tagozattal, hanem az általános iskolák felső tagozatával van komoly probléma – írja Radó Péter az OktpolCafé legfrissebb bejegyzésében. Az oktatáskutató szerint az országos kompetenciamérés adatai is azt mutatják, hogy a felső tagozat – egyelőre – képtelen megújulni.