Közoktatás Székács Linda

Megérkeztek a 2022-es kompetenciamérés eredményei, véget ért az érettségi, ismét a szegedi a legjobb magyar egyetem: ezek voltak a hét legfontosabb hírei

Elolvasom

Hiába a nyári szünet, az oktatás területén továbbra is zajlik az élet. Népszavazást kezdeményezhet a Pedagógusok Szakszervezete, a státusztörvény tárgyalásának árnyékában lemondott a köznevelésért felelős helyettes államtitkár, közben pedig a 2022-es kompetenciamérés eredményei is arra világítottak rá, hogy a diákok eredményei a legjobb esetben is csak stagnálnak. Mutatjuk, mik történtek június utolsó hetében.

Nyelvtanulás Székács Linda

Kompetencia: angolból nincs jelentős eltérés, németből továbbra is gyengébben teljesítettek a gyerekek

Elolvasom

A héten tette közzé a 2022-es kompetenciamérés eredményeit az Oktatási Hivatal. A matematika és szövegértés mellett diákok tudását a természettudományokból, a 6. és 8. osztályosokét pedig idegen nyelvekből; angolból vagy németből is felmérték, melyek célja annak a felmérése, hogy a tanulók elérik-e a tantervi követelményekben az egyes évfolyamok számára előírt Közös Európai Referenciakeret (KER) szerinti szinteket. Ez a 6. évfolyamon A1, 8. évfolyamon A2 szint, két tanítási nyelvű oktatásban pedig 6. évfolyamon A2, 8. évfolyamon pedig egy erős alapfokú tudásnak megfelelő B1-es szint.

Közoktatás Eduline

Mutatjuk milyen eredményeket értek el a diákok az első természettudományos kompetenciamérésen

Elolvasom

Közzétette a 2022-es kompetenciamérés eredményeit az Oktatási Hivatal. Ez volt az első olyan mérés, amelyet digitálisan bonyolítottak le az iskolák. Az értékelő szerint vegyes eredmények születtek: javulás és romlás is egyaránt megfigyelhető, feltételezhetően az átállás és az online oktatás miatt. Most a természettudományi eredményeket mutatjuk meg.

Közoktatás Tornyos Kata

A matematika eredmények ingadoznak, a szövegértésé pedig rosszabbak a kompetenciamérésen tavalyhoz képest

Elolvasom

Közzétette a 2022-es kompetenciamérés eredményeit az Oktatási Hivatal. Ez volt az első olyan mérés, amelyet digitálisan bonyolítottak le az iskolák, néhol meg is gyűlt vele a bajuk. Az értékelő szerint vegyes eredmények születtek: javulás és romlás is egyaránt megfigyelhető, feltételezhetően az átállás és az online oktatás miatt. Ebben a cikkünkben a matematika és szövegértés területek eredményeire koncentrálunk.

Közoktatás Székács Linda

Itt vannak az eredmények: változatlanul vagy gyengébben sikerültek a 2022-es kompetenciamérések a korábbi éveknél

Elolvasom

Közzétette a 2022-es kompetenciamérés eredményeit az Oktatási Hivatal. Az értékelő szerint az első digitális mérésen vegyes eredmények születtek, stagnálás, javulás és romlás is megfigyelhető bizonyos korcsoportok esetében, feltételezhetően a korábbi járványhelyzet és online oktatás miatt.

Közoktatás Székács Linda

A hét hírei: 800 ezres pedagógusbérek, Brüsszel és stadionok a kompetenciamérésen, újabb kormányközeli személyek a kuratóriumokban

Elolvasom

Elkezdődtek és véget is értek az általános iskolai beiratkozások, túl vannak az idei kompetenciaméréseken a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok, közben pedig tovább zajlik a vita a státusztörvényről és a pedagógusbérekről a kormány és a szakszervezetek között. Mutatjuk, mik történtek ezen a héten.

Közoktatás Csik Veronika - Szabó Fruzsina

Egészen új tesztfeladatokat kap több tízezer diák a napokban, most „vizsgázik” az új kompetenciamérés

Elolvasom

Döcögve indult a 2022-es kompetenciamérés szerda reggel, többször akadozott az a felület, ahol a 10. évfolyamosoknak meg kellett (volna) oldaniuk a szövegértési, matematikai és természettudományi feladatokat. Nemcsak az online teszt, hanem a természettudományos feladatsor is újdonság, az elmúlt évtizedekben ugyanis nem szerveztek olyan országos, több tízezer diákot érintő mérést, amelynek az eredményeiből kiderült volna, értik-e, tudják-e a magyar iskolások, hogyan működik a mágnesesség, hogyan terjednek a betegségek vagy milyen tulajdonságai vannak a Holdnak.

Közoktatás Szabó Fruzsina

Elkezdődött a 2022-es kompetenciamérés, de a rendszer sok helyen akadozott, lefagyott

Elolvasom

Szerda reggel elkezdődött a 2022-es kompetenciamérés: a diákoknak idén már természettudományos kérdésekre is válaszolniuk kell, a feladatokat azonban már nem papíron kapják, hanem online kell megoldaniuk. A próbaüzem nem ment túl jól az elmúlt egy-két hétben, és – úgy tűnik – élesben sem működik sokkal jobban a rendszer, több iskolából azt jelezték, hogy a mérés egy részét sokan nem tudták megoldani, mert a felület lefagyott.

1
4 5 6 7 8
12