Figyelem: több százezer magyar diáknak kell vizsgáznia szerdán
Szerdán tartják az országos kompetenciamérést - a tesztet az összes hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diáknak ki...
Szerdán tartják az országos kompetenciamérést - a tesztet az összes hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diáknak ki...
Nem mindegy, hogy Baranyában, Borsodban vagy Budapesten él a diák, és az sem, hogy nyolcadikosként még általános iskolás, vagy már bekerült valamelyik hat- vagy nyolcosztályos gimnáziumba. Nyilvánosságra hozták a 2013-as kompetenciamérés eredményeit: a szakiskolások eredménye aggasztó.
Május 28-án, szerdán tartják az országos kompetenciamérést - a teszteket az összes hatodikos, nyolcadikos és...
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) főosztályvezetője szerint szisztematikus és középtávon nem változó oktatáspolitikára van szükség ahhoz, hogy a PISA-felmérésen javuljanak a magyar diákok teljesítményei. Brassói Sándor a legutóbbi felmérés eredményeiről és azok szakpolitikai értékeléséről rendezett kerekasztal-beszélgetésen szerdán, a fővárosban azt mondta: az állandó változások elveszik a reformok erejét.
A tanulók matematikai képességei a hatodikról a nyolcadik évfolyamra jelentős mértékben fejlődnek, míg a nyolcadikról a tizedik évfolyamra kevésbé - többek között ezt tartalmazzák a 2013. évi országos kompetenciamérés eredményei, amelyeket pénteken tett közzé honlapján az Oktatási Hivatal. Az eredményeket összefoglaló országos jelentést május 31-ig hozzák nyilvánosságra.
Szerdán tartják az országos kompetenciamérést az iskolákban: 2791 intézményben a hatodikosok, a nyolcadikosok és a...
Jövő szerdán tartják az országos kompetenciamérést az iskolákban: 2791 intézmény 3632 telephelyén a 6., a 8 és a 10.
A napokban jelentek meg a 2011-es TIMSS és PIRLS mérések jelentései.
Első közszolgáltatásként nyerte el a Magyar Termék Nagydíjat az Oktatási Hivatal (OH) országos kompetenciamérése.
A középmezőnyben vagy még rosszabb helyen végeznek az amerikai diákok a legtöbb nemzetközi felmérésben a Harvard...
Az idén május 30-án tartják az országos kompetenciamérést az iskolák 4., 6., 8 és 10. évfolyamán.
A 2011-es kompetenciamérés országos jelentésére még várni kell néhány hetet, az intézményi jelentések azonban már...
Nyilvánosak a tavalyi országos kompetenciamérés intézményi adatai, az országos jelentés néhány hét múlva készül el.
Bemutatták az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) legújabb, Jelentés a magyar közoktatásról 2010 című kötetét...
„Sokszor halljuk: a tanulók kudarca alapvetően az iskola kudarca. Addig a mértékig, ameddig az iskola felelőssé tehető a tanulási sikerekért és kudarcokért, ez bizony így van. Amíg azonban a tanulók kudarcai életre szóló következményekkel járnak, az iskolák kudarcának Magyarországon az égvilágon semmi következménye nincs” – olvasható az Oktpolcafé legfrissebb bejegyzésében.
Negyvennégy pedagógust bocsátottak el az atlantai iskolákból az elmúlt évek legnagyobb csalási botránya miatt: több tucat oktatási intézményben tanárok töltötték ki a diákok helyett az éves szintfelmérő tesztlapjait, máshol az írásbeli után törölték a rossz válaszokat, de olyan iskola is volt, ahol dolgozatírás közben diktálták le a tanulóknak a helyes megoldásokat.
Több tucat atlantai iskolában csaltak a diákok és a tanárok az államilag előírt tesztek megírása közben. A vizsgacsalások oka egyértelmű: ahol a tanulók megbuknak az írásbelin, ott csökkentik az állami támogatást, veszélybe kerül az igazgató és a pedagógusok állása. Más államokban is kirobbanhat hasonló botrány.
Több mint 380 ezer diák írja meg szerdán az országos kompetenciatesztet – évek óta nincs változás a tanulók teljesítményében, matematikai és szövegértési készségük sem fejlődött jelentősen. A méréstől a diákok aligha tartanak, az eduline-nak nyilatkozó tanárok szerint az iskolák azonban annál inkább.
Országos kompetenciamérés lesz május 25-én az iskolákban: a feladatlapokat összesen 2 870 intézmény 4., a 6., a 8. és a 10. évfolyamon tanulói oldják meg.
Nemzetközi átlagnak megfelelő eredményt értek el a magyar középiskolások a 2009-es PISA-felmérésen: szövegértésből nagyot javítottak, a matematikai és természettudományi teszten azonban átlagosan ugyanannyi pontot értek el, mint 2006-ban. Bár az oktatási államtitkár "átlagon felüli eredményről" beszél, a tizenöt éves magyar tanulók 17 százaléka még mindig funkcionális analfabéta.