Diákok tüntettek Bukarestben az ingyenes iskolai utaztatásért
A demonstrálók a tanügyminisztérium bukaresti szákháza elé vonulva kérték, hogy tárgyalhassanak a miniszterrel.
A demonstrálók a tanügyminisztérium bukaresti szákháza elé vonulva kérték, hogy tárgyalhassanak a miniszterrel.
A közlekedési minisztérium szerint állami beavatkozás szükséges a nagyteljesítményű autók elterjedése okán, ezért a KRESZ újraírásán gondolkodnak, amit 2009 óta nem vizsgáltak felül.
Elgázolt rolleres, felborult autó és mentőhelikopter – szerencsére a baleset nem volt igazi, de a szabályozások nélküli rollerhasználat miatt bármikor előfordulhatna valódi szerencsétlenség is.
Az Európai Bizottság szeretné a halálos balesetek számát nullára csökkenteni az európai utakon, ezért különleges szabályokat alkalmazna a kezdő sofőrökre.
Gyalog, biciklivel, vonattal, iskolabusszal vagy metróval. Településenként változik, hogyan jutnak el a gyerekek az iskolába, és hogy hány éves korukban engedik őket először egyedül. Néhány szülő most velünk is megosztotta a tapasztalatait.
Igaz, egyelőre csak az osztályfőnöki órákon.
Ettől függhet, hogy az elektromos roller kerékpárnak minősül-e.
Több mint kétezer iskolarendőr segíti a közlekedést reggel és délután az iskolák környékén a 2023/2024-es tanévben.
A mobilos fizetéshez hasonló rendszert alakítottak ki a járművek oldalán.
Újra feltalálták a vitorlázást? Nem egészen, bár szélenergiát is használnak, de emellett napenergiával is töltenék út közben a hajó akkuját, és természetesen a mesterséges intelligencia is előkerül.
Az áremelés elsősorban a rövidebb távolságokon közlekedő busz-, vonat- és HÉV járatait érinti.
A tervek szerint a kocsi kétezer kilométernél is többet futhat egy kilónyi üzemanyaggal, erre szüksége is lesz, mert a tervezői megdöntenének vele egy tavalyi rekordot.
Ráadásul még az eső is esik.
Április végétől a MÁV okostelefonos appján már meg lehet venni az új típusú, kedvezményes bérleteket.
Igaz, a diákbérlet már most is többe kerül a megyeszékhelyen, mint a fővárosban.
Túlvagytok a KRESZ-vizsgán és minden táblát jól ismertek? Mutatunk egyet, amivel még biztos, hogy nem találkoztatok.
Elegük van a közlekedési balesetekből és a járdákat eltorlaszoló rollertömegekből - legalábbis a lakosság 8 százalékának.
Többek között a segédmotoros-jogosítvány ajánlott korhatárát is egységesen 16 éves korra emelnék.
A kifejezés az angol "pedestrian" vagyis gyalogos szóból ered.
Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács felmérése szerint évente több ezer közlekedési baleset történik az elektromos rollerek óvatlan használata miatt.