Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete sürgős egyeztetést kér az óvodák fenntartóitól a jelenlegi helyzetben. Nincsenek egységes intézkedések és ezek feszültséget keltenek.
Az utóbbi egy hétben rengeteg korlátozást bevezettek az országban a járványhelyzet miatt. Az egyetemek után az általános és középiskolák, valamint az óvodák és a bölcsődék is bezártak. A szigorítás azonban a magánóvodákat- és bölcsődéket nem érinti, így teljes káosz alakult ki körükben.
Tizennyolc pontból álló listát tett közzé a Nemzeti Népegészségügyi Központ a koronavírus-fertőzés terjedésének megakadályozása érdekében a bölcsődések és az óvodások gondozói, valamint a szülők számára.
Országszerte rengeteg a betöltetlen óvónői státusz, de ez a szám a következő öt évben tovább emelkedhet. Egyes településeken már most igyekeznek felkészülni a várható szakemberhiányra: Kecskeméten például a Neumann János Egyetem Pedagógusképző Karának arra vállalkozó nappalis hallgatói heti két napot pedagógiai asszisztensként dolgozhatnak a helyi óvodákban.
A Szülői Hang Közösség segédletet készített azon szülők számára, akik januárban gyermekük további egy év óvodai nevelését kérvényezik az Oktatási Hivatalnál.
A túl sok adminisztratív munka, kevés fizetés és egyéb korlátozó tényezők miatt óvodapedagógusok hagyják el a pályájukat. Vannak, akik csak akkor mennének vissza a szakmájukba dolgozni, ha rendszerszinten történne valami változás.
Kásler Miklós emberierőforrás-miniszternek szóló videóüzenetben követelik a szülők, hogy vonják vissza a kötelező 6 éves iskolakezdésről szóló törvényt, az iskolaérettségről pedig továbbra is az óvoda dönthessen - írja közleményében a Szülői Hang Közösség.
Nagyon sok a kérdés az iskolaérettségi vizsgálatok átalakításával kapcsolatban, ezért az alapvető jogok biztosa átfogó vizsgálatot indít az ügyben - írja a hvg.hu.
Az iskolaérettségi vizsgálatok központosításáról és az óvodák új Nemzeti Alaptantervben való megjelenéséről kérdezte a Népszava a Pedagógusok Szakszervezete Óvodapedagógiai Tagozatának elnökét, aki elmondta: a rugalmas iskolakezdés eltörlése miatt aggódnak a leginkább, és egyik ügyben sem látnak még tisztán.
"Amellett, hogy a majdani bizottság kiléte aktuálisan nem ismert, a mai napig nem tudjuk, hogy milyen tesztek/eljárások alapján kísérelik majd meg megállapítani azt, hogy a gyermek iskolaérett-e" - írják pszichológusok a kormánynak címzett nyílt levélben azzal kapcsolatban, hogy januártól az óvodák helyett egy állami szerv dönthet a gyerekek iskolaérettségéről.
Az országos pedagógushiány jelentkezik az óvodákban is. A törvényben előírt két szakképzett óvodapedagógus helyett több helyen csak egy tud vinni egy 20-25 fős gyerekcsoportot, délután már nem tudnak fejlesztői foglalkozásokat tartani.
2020 januárjától változnak az iskolakezdés szabályai – a szülők minden év január 15-ig nyújthatnak be kérelmet, ha a gyermekük augusztus 31-ig betölti hatodik életévét, de még nem küldenék iskolába.
Nyilvánosságra hozták a tavalyi idegen nyelvi mérés eredményeit, dobogós helyezéseket szerzett a magyar csapat egy európai robotkupán, jóval több óvodapedagógusra lenne szükség - ezek voltak a hét hírei.
Sok olyan óvodás van, aki kimarad az olvasás, a történetmesélés élményéből. A kutatások szerint ők kevésbé lesznek később motiváltak az olvasásra, nagyobb valószínűséggel küzdenek majd tanulási nehézségekkel. Ez azzal is összefügghet, hogy akinek rendszeresen mesélnek, azzal valószínűleg többet is beszélgetnek, játszanak a szülők, és ez fordítva is igaz – mondta az Eduline-nak Kovácsné Kelemen Anikó óvodapszichológus, aki az iskolaérettségről, a túlzásba vitt "képernyőzés" hatásairól is beszélt.