A populáris irodalomnak is lehet szerepe az irodalomtanításban, elsősorban az általános iskolákban – így válaszolt Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) parlamenti államtitkára a DK-s Oláh Lajos írásbeli kérdésére. A képviselő azt szerette volna megtudni, hozzányúl-e a kormány a kötelező olvasmányok listájához, és szerepet kaphatnak-e a populáris olvasmányok.
„Az új Nemzeti alaptanterv kidolgozása során készül majd el a magyar nyelv és irodalom tantárgyból is az új kerettanterv, melynek kialakításában oktatási szakemberek és gyakorló pedagógusok vesznek részt. Ez szakmai kérdés, ezért nem a kormány, hanem pedagógiai szakemberek készítik. Az ő szakmai munkájuk révén — és a pedagógiai célok mentén — kerül meghatározásra a kötelezőnek nevezett olvasmányok listája” – olvasható Rétvári Bence válaszában.
Az Emmi államtitkára hozzátette: a magyar nyelv és irodalom kerettantervek populáris művek címeit is felsorolják, amelyek közül választhat a pedagógus. „Elsődleges cél az általános iskolás korosztály esetében az olvasás megszerettetése, így lehet szerepe a populáris irodalomnak a köznevelésben, elsősorban az általános iskolában” – szögezte le.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, magyartanárok többször javasolták már, hogy az irodalmi anyagot a jelen felé kell közelíteni, a kortárs műveknek a jelenleginél fontosabb szerepet kellene betölteniük, ahogy a populáris irodalom tananyagba emelésének kérdésével is érdemes foglalkozni.
Ha egy eposz, egy regény vagy éppen egy dráma eltávolítja, nem pedig közelebb hozza a diákokat az olvasáshoz, és az a mű az érettségin sem kötelező, akkor ki kell hagyni. Mert még mindig jobb, ha egy művet nem ismertetünk a diákokkal, mint ha megutáltatnánk velük - véli Fenyő D.