szerző:
MTI

Japán magánadományokból 40 pedagógus képzése valósult meg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Miskolci Egyetem és a Hitotsubashi University közös projektjének keretében. A programban résztvevő legeredményesebb pedagógusok szombaton elismerésben részesülnek a fővárosban.aa

A Műegyetem és a japán felsőoktatási intézmény közös közleménye szerint a képzés során a pedagógusok elsajátították azt a speciális oktatási módszertant, amelynek köszönhetően hatékonyabban és eredményesebben tudnak oktatni heterogén iskolai környezetben.

Az eddigi tapasztalatok alapján a módszertan alkalmazásával a hátrányos helyzet többé nem akadály az iskolában, és újra élménnyé válik a tanítás a roma vagy nem roma vegyes oktatási környezetben, a gyerekek szívesebben járnak iskolába, ahol a programnak köszönhetően már rövidtávon is sikerélmények érik őket. Emellett a nehezen kezelhető gyermekeknél már 3-4 hónap alatt megszűnnek a magatartás-problémák, és bizonyíthatóan sikereket lehet elérni a hátrányos helyzetű, többségében roma gyermekeknél.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Miskolci Egyetem és a Hitotsubashi University közös projektjének célja az volt, hogy minél több magyar pedagógus ismerkedjen meg a módszertannal. A rendelkezésre álló pénzügyi keret, 1 millió 300 ezer forint 40 pedagógus teljes körű, egyéves képzésére biztosított lehetőséget.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!