szerző:
Eduline

Logikai gondolkodást segítő játékkal fejleszti diákjait egy Komárom-Esztergom megyei tanár.

©

Székely Márton, a Bakonysárkányi Fekete István Általános Iskola tanára már évtizedek óta népszerűsíti az ördöglakatokat. Először az iskola matematikai szakkörére, később Bakonysárkány művelődési házába is bevitte a játékot: itt rendezték meg az első országos ördöglakat-fesztivált, amit azóta többször megismételtek - írja a kemma.hu.

A logikai gondolkodást segítő játékokat kezdetben a Székely Márton maga készítette, később tanítványai is bővítették a gyűjteményt.

A tanár a lapnak elmondta, hogy az ördöglakat többnyire fémből vagy fából készült ősi logikai játék. "Egyes feljegyzések szerint már az 1200-as években készítettek ilyeneket Európában. Tény, hogy segítik a logikus gondolkodást, valamint a térlátást, s két fő típusba sorolhatók. Az egyikben a szétszedés, a másikban az összerakás a cél. Az előbbiekhez tartozók esetében többnyire egymásba kapcsolódó fémalakzatokat kell szétválasztani, vagy kötélre fűzött fagolyókat, esetleg ezekre fűzött karikákat kell leszedni a falapokról. A másik esetben főleg fakockákat, gúlákat kell összerakni különféle alakú elemekből. Fontos, hogy milyen sorrendben, mert általában csak egyféleképpen lehet összeállítani az alakzatokat" - részletezi a cikk.

Az nem irodalomtanítás, hogy a tanár bemegy, elmondja a tananyagot, aztán visszakérdezi

Valamiféle kulturális sokk kell ahhoz, hogy a középiskolások elhiggyék, az irodalom egy élő dolog - véli Szabó Roland, az érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium magyar-történelem szakos tanára, aki éppen ezért két-három napos verseket is bevisz irodalomóráira, lefújva ezzel a port az irodalomról.