Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A tömeges betelepítés hatalmas többletterhet jelentene a magyar gazdaságnak: veszélyeztetné mind a gyermekjóléti és a szociális, mind a köznevelési rendszer jogszerű működését - jelentette ki az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára hétfőn este.
Czunyiné Bertalan Judit elmondta: jelenleg ötvenkét migráns gyermek jár általános iskolába Magyarországon, ők azonban nem a mostani bevándorlási hullámmal érkeztek. Akár már egy éve az országban tartózkodó politikai menekültekről van szó, akik helyzete jogilag rendeződött, viszont még így is nehéz biztosítani, hogy megjelenjenek az iskolában. Iskolába kell járniuk a bevándorló diákoknak is
Az államtitkár szerint ezért hatalmas problémát okozhat, ha "szegednyi" embert telepítenek be, hiszen ebben az esetben tömegesen jelennek majd meg a közoktatásban migráns kiskorúak, olyanok is, akik kísérő nélkül érkeztek Magyarországra.
Czunyiné Bertalan Judit azt mondta, az uniós kvóta nemcsak értelmetlen és jogszerűtlen, hanem veszélyes is, mert egyáltalán nem tervezhető: megbecsülni sem tudja, hogy mekkora terhet jelentene a magyar költségvetésnek, de az biztos, hogy nagyon nagyot.
Kiemelte, hogy az oktatásban az integráció mindig drága. Sok migráns csupán a saját anyanyelvét ismeri, ezért a magyart mint idegen nyelvet kellene oktatni nekik, ehhez azonban nincs elég tanár. Mindezt ráadásul úgy kellene megvalósítani, hogy a változás ne veszélyeztesse az iskola többi tanulójának fejlődését - hangsúlyozta az államtitkár.