szerző:
Eduline
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az oktatással kapcsolatban most a legtöbb embert az iskolaőrség bevezetése foglalkoztatja, de a PDSZ szerint a Nemzeti Köznevelésről szóló törvény parlamenthez benyújtott módosító indítványában annál súlyosabb változtatások is vannak.

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szerint nagyon súlyos változtatásokat hozhat a jövőben az Nkt. (Nemzeti Köznevelésről szóló törvény) parlamenthez benyújtott módosító indítványa – írja a Szabad Pécs. Hozzáteszik, a pedagógus szakszervezetnek nincs kétsége afelől, hogy a képviselők elfogadják majd a javaslatot, és ha ez így lesz, akkor a jövőben ezentúl miniszteri rendelet fogja megmondani azt, hogy milyen képesítés kell az egyes pedagógusi és egyéb munkakörök betöltéséhez.

Ami jó hír szerintük, hogy kikerült a módosító javaslatból a tagozatok megszüntetésének terve. Így a PDSZ szerint marad némi esély arra, hogy az általános iskolai oktatás során valamennyire érvényesüljenek a gyerekek életkori sajátosságai, nem ugyanazokkal az emberekkel és módszerekkel fogják tanítani a hatéves kisiskolásokat és a középiskolába készülő kamaszokat.

Képesítés nélküli tanerő?

A törvénymódosítás nem csak kiegészíti vagy módosítja a Nemzeti köznevelési törvény számos pontját, hanem jó pár cikkelyt hatályon kívül helyez. Ilyenek például a képesítésekre vonatkozó szabályok. Vagyis, a szakszervezet szerint ha a parlament elfogadja a javaslatot, akkor érvényét veszti az a táblázat, ami eddig meghatározta, hogy milyen állást milyen képesítéssel lehet betölteni.

A PDSZ szerint az égető tanárhiány lassan ellehetetleníti a magyar oktatást. Úgy gondolják, hogy a javaslat elfogadásával a miniszter fogja megmondani, ki taníthat, és ki nem. Abban egyetértenek, hogy a tanárhiánnyal foglalkozni és kezelni kell, de nem az a megoldás, hogy képesítés nélküli munkavállalókkal végeztetnek el olyan munkát, amit pedagógusok végeztek eddig, akik évekig tanulnak az egyetemen vagy a főiskolán erről.

 Akkor lesz elég tanár, ha a tanári pálya vonzó lesz a fiatalok számára, a rutinos pedagógusokat pedig anyagilag és erkölcsileg egyaránt megbecsülik – írják.

Lassan nem lesz, aki tanítson? Friss számok a tanárhiányról

Továbbra is komoly probléma a tanárhiány az általános iskolákban és a gimnáziumokban is, de problémát jelent az óvodákban is. Nézzük meg a legfrissebb statisztikákat.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!