A hvg.hu szerint pont a gyógypedagógusoktól érkezett az igény a törvénymódosításra, ám azért ők sem pont erre gondoltak.
A portálnak több gyógypedagógiai szakértő is megerősítette, hogy a törvénymódosítás igénye a szakmától érkezett az államtitkárághoz.
Egy szakértő szerint a változtatások kifejezetten előremutatók, de csak akkor lenne pozitív hatásuk, ha más változásokat is magukkal hoznának.
Nagyjából ezen a véleményen vannak a gyógypedagógusokat képző egyetemi karok vezetői, ahogy arról tegnap beszámoltunk.
Ha például az iskolákban tudnának figyelni az enyhén zavaros gyerekekre, nem lenne szükség a BTM kategóriára, ami nem a "diszeseket", hanem az enyhébb zavarral küzdőket fedi, és a törvénymódosítás szerint ők nem kapnának ezentúl felmentést az osztályzás alól.
Óriási zavar van a köznevelési törvény legutóbbi módosításával. Az oktatási jogok biztosa szerint a sajátos nevelési igényű, például diszgráfiás gyerekekre nem vonatkozik a jogszabály - írja a hvg.hu.
"Az egész BTM-et el lehetne törölni, mert ez a mi találmányunk, sehol ilyen nincs. A magyar közoktatás a címkék, kategóriák rabságában van. Torz módon nem az iskola világában végzünk el olyan változtatásokat, amitől jobb lesz a pedagógus munkája, nő a türelme, megváltozik az attitűdje, hanem azt csináltuk, hogy a gyereknek adtunk egy címkét, hogy védjük a rossz iskolától.” - mondta a szakértő a portálnak.
Ezzel párhizamosan viszont fejlesztőpedagógusokat kéne felvenni minden iskolába, és meg kéne emelni a felzárkóztató órák számát.