"A hírre reagáló államtitkári megnyilatkozás nem több, mint rosszízű kampánypropaganda. Köszönjük, ebből nem kérünk" - írja a friss PIRLS-eredményekről a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ).
Ahogy arról beszámoltunk, az elmúlt tizenöt év legjobb eredményét szerezték a negyedikes magyar diákok az egyik legfontosabb nemzetközi szövegértési felmérésen, a PIRLS-en. Magyarország 15 pontot javított a 2011-es eredményhez képest, 554 pontot ért el.
„A 2016-ban végzett PIRLS mérés adataiból kiderül, hogy a negyedik évfolyamba járó kisdiákjaink szövegértése kifejezetten jó. Mi következik ebből? Beigazolódni látszik az az állítás, miszerint az alsó tagozaton jellemzően rendben mennek a dolgok. Igaz ez a tetszőlegesen kiválasztott és vizsgált 150 iskola gyermekeire és pedagógusaira, akik eredményesen, és hatékonyan végzik/végezték munkájukat” - írja közleményében a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete.
A PDSZ hozzáteszi: az elért eredmény (a vizsgált országok versenyében a felső harmadban vagyunk!) nem a központosítás, még kevésbé a pedagóguséletpálya-modell, de nem is a 2015-ben bevezetett kötelező óvodába járásnak köszönhető. „Nyugodtan kijelenthetjük, nincs közük hozzá” - írják.
„Ettől még szemernyit sem változik aktuális és siralmas PISA besorolásunk. Nem lesz több esélye az életben való boldoguláshoz a zsákutcás szakképzésbe terelt soktízezernyi diáknak, s nem látszik reménysugár a szegregáció átkának felszámolására sem” - olvasható a közleményben, amelyben a diákoknak, szülőknek és pedagógusoknak gratulálnak, ugyanakkor azt is kijelentik: "a hírre reagáló államtitkári megnyilatkozás nem több, mint rosszízű kampánypropaganda. Köszönjük, ebből nem kérünk".
Palkovics László oktatási államtitkár elmagyarázta, miért gondolja úgy, hogy az iskolák állami átvétele miatt javult a negyedikes diákok szövegértési készsége. Ahogy arról korábban beszámoltunk, Az elmúlt tizenöt év legjobb eredményét szerezték a negyedikes magyar diákok az egyik legfontosabb nemzetközi szövegértési felmérésen, a PIRLS-en.