Iskolaállamosítás? Az államtitkár szerint ezért javult a diákok szövegértési készsége

1

Palkovics László oktatási államtitkár elmagyarázta, miért gondolja úgy, hogy az iskolák állami átvétele miatt javult a negyedikes diákok szövegértési készsége.

Forrás: MTI / Kovács Attila

Ahogy arról korábban beszámoltunk, Az elmúlt tizenöt év legjobb eredményét szerezték a negyedikes magyar diákok az egyik legfontosabb nemzetközi szövegértési felmérésen, a PIRLS-en.

hirdetés
hirdetés

„Ezek az eredmények olyan gyerekek esetén is javultak, akik olyan iskolákba jártak, ahol lehet, hogy korábban az önkormányzatnak nem volt arra forrása, hogy a megfelelő tanítót alkalmazza, helyettesítettek vagy nem volt tanár, ilyen értelemben az iskolai környezet stabilizálódása nagyon fontos elemnek tűnik. Egyébként más nem nagyon történt” - magyarázta az eredményeket Palkovics László oktatási államtitkár az Inforádiónak.

Hozzátette: a diákok és a pedagógusok közvetlen visszajelzései is azt igazolják, hogy a stabil iskolai környezet hatása viszonylag gyorsan jelentkezik a tanulmányi eredményekben.

Három fontos üzenet szülőknek: így nem lesz gondja a gyereknek az olvasással

Nyilvánosságra hozták a 2016-os PIRLS-felmérés eredményeit, amely ötven ország negyedikes diákjainak szövegértési készségét vizsgálja. A kutatási összefoglaló több, a szülők számára is megfontolandó összefüggésre hívta fel a figyelmet. A 2016-os PIRLS-felmérés eredményeiről ebben a friss cikkben olvashattok, most azonban három fontos összefüggésre térünk ki. 1. Vannak otthon könyvek?

„Minden ilyen felmérésnél nemcsak a gyerekek tudását mérjük meg, hanem különböző kérdéseket teszünk fel a családi háttérre, motivációra, a tanároknak pedig arról, hogy mennyire látják jónak, stabilnak, biztonságosnak az iskolai környezetet. Ez alapján azt látjuk, hogy van egy erőteljes eltolódás a stabil iskolai környezet irányába. Ezt mi az állami fenntartásnak tulajdonítjuk, különösen azokban az iskolákban, ahol ez korábban probléma volt; kistelepülés kis iskolája, közepes méretű városok iskolái. Stabil környezetben jobb tanítani és tanulni” - magyarázta.

Az államtitkár szerint a rosszabb körülmények közül érkező gyerekek is jobban teljesítettek ezen a mérésen, mint a korábbiakon, "az iskolai rendszer biztonságának fokozódása - tette hozzá - tehát lassan kompenzálni képes az ő hátrányaikat is".

Megvannak a 2016-os szövegértési felmérés eredményei: javítottak a magyar diákok

Az elmúlt tizenöt év legjobb eredményét szerezték a negyedikes magyar diákok az egyik legfontosabb nemzetközi szövegértési felmérésen, a PIRLS-en. 554 pont - ennyi a magyar negyedikesek pontátlaga a 2016-os PIRLS-vizsgálaton, ez pedig sokkal jobb eredmény, mint a 2001-es. Az ötven ország közül Magyarország a 13.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hozzászólások (1)

AnonIren

Nem vagyok matematika tanár, de ha egy tanár leterheltsége nő, sok dologgal kell foglalkozni az óráin kívül, mellette helyettesítenie is kell, mert rengetegen hiányoznak a tanári munkakörökből, akkor az hogyan lehet fordítottan arányos a teljesítménnyel? Ha ezt be is bizonyítja Palkovics és nem csak a poplista lózungokat hajtogatja, akkor a matematika tanárok szerintem matematikai Nobel díjra fogják javasolni. Ha eddig nem lett volna ez a díj, nem kell aggódni, OV majd bevezetteti. Mi szülők ennek az ellenkezőjét tapasztaljuk sokszor, de ezek szerint Palkovics úgy gondolja, hogy minden szülő "hüje".

Új hozzászólás



hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X