Iskolaállamosítás? Az államtitkár szerint ezért javult a diákok szövegértési készsége

1

Palkovics László oktatási államtitkár elmagyarázta, miért gondolja úgy, hogy az iskolák állami átvétele miatt javult a negyedikes diákok szövegértési készsége.

Forrás: MTI / Kovács Attila

Ahogy arról korábban beszámoltunk, Az elmúlt tizenöt év legjobb eredményét szerezték a negyedikes magyar diákok az egyik legfontosabb nemzetközi szövegértési felmérésen, a PIRLS-en.

hirdetés
hirdetés

„Ezek az eredmények olyan gyerekek esetén is javultak, akik olyan iskolákba jártak, ahol lehet, hogy korábban az önkormányzatnak nem volt arra forrása, hogy a megfelelő tanítót alkalmazza, helyettesítettek vagy nem volt tanár, ilyen értelemben az iskolai környezet stabilizálódása nagyon fontos elemnek tűnik. Egyébként más nem nagyon történt” - magyarázta az eredményeket Palkovics László oktatási államtitkár az Inforádiónak.

Hozzátette: a diákok és a pedagógusok közvetlen visszajelzései is azt igazolják, hogy a stabil iskolai környezet hatása viszonylag gyorsan jelentkezik a tanulmányi eredményekben.

Három fontos üzenet szülőknek: így nem lesz gondja a gyereknek az olvasással

Nyilvánosságra hozták a 2016-os PIRLS-felmérés eredményeit, amely ötven ország negyedikes diákjainak szövegértési készségét vizsgálja. A kutatási összefoglaló több, a szülők számára is megfontolandó összefüggésre hívta fel a figyelmet. A 2016-os PIRLS-felmérés eredményeiről ebben a friss cikkben olvashattok, most azonban három fontos összefüggésre térünk ki. 1. Vannak otthon könyvek?

„Minden ilyen felmérésnél nemcsak a gyerekek tudását mérjük meg, hanem különböző kérdéseket teszünk fel a családi háttérre, motivációra, a tanároknak pedig arról, hogy mennyire látják jónak, stabilnak, biztonságosnak az iskolai környezetet. Ez alapján azt látjuk, hogy van egy erőteljes eltolódás a stabil iskolai környezet irányába. Ezt mi az állami fenntartásnak tulajdonítjuk, különösen azokban az iskolákban, ahol ez korábban probléma volt; kistelepülés kis iskolája, közepes méretű városok iskolái. Stabil környezetben jobb tanítani és tanulni” - magyarázta.

Az államtitkár szerint a rosszabb körülmények közül érkező gyerekek is jobban teljesítettek ezen a mérésen, mint a korábbiakon, "az iskolai rendszer biztonságának fokozódása - tette hozzá - tehát lassan kompenzálni képes az ő hátrányaikat is".

Megvannak a 2016-os szövegértési felmérés eredményei: javítottak a magyar diákok

Az elmúlt tizenöt év legjobb eredményét szerezték a negyedikes magyar diákok az egyik legfontosabb nemzetközi szövegértési felmérésen, a PIRLS-en. 554 pont - ennyi a magyar negyedikesek pontátlaga a 2016-os PIRLS-vizsgálaton, ez pedig sokkal jobb eredmény, mint a 2001-es. Az ötven ország közül Magyarország a 13.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hozzászólások (1)

AnonIren

Nem vagyok matematika tanár, de ha egy tanár leterheltsége nő, sok dologgal kell foglalkozni az óráin kívül, mellette helyettesítenie is kell, mert rengetegen hiányoznak a tanári munkakörökből, akkor az hogyan lehet fordítottan arányos a teljesítménnyel? Ha ezt be is bizonyítja Palkovics és nem csak a poplista lózungokat hajtogatja, akkor a matematika tanárok szerintem matematikai Nobel díjra fogják javasolni. Ha eddig nem lett volna ez a díj, nem kell aggódni, OV majd bevezetteti. Mi szülők ennek az ellenkezőjét tapasztaljuk sokszor, de ezek szerint Palkovics úgy gondolja, hogy minden szülő "hüje".

Új hozzászólás



hirdetés
hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X