Ez a cikk több mint egy éve frissült utoljára, ezért lehetséges, hogy a tartalma már elavult. Használd a cikk alján lévő kulcsszavakat vagy a keresőt a frissebb anyagok eléréséhez.

Levélben tette helyre Pukli István a köztévét

11

Az M1 pénteken készített interjút a Teleki Blanka Gimnázium igazgatójával, aki szándékosan csak élő adásban volt hajlandó válaszolni, hogy szavait véletlenül se forgathassák ki, ám később egy vágott anyagban ez mégis sikerült a köztévének Pukli István szerint. Miután fény derült az esetre, levélben fordult a csatornához, "csak az a fránya internet ne lenne" - utalt az igazgató a lebukásra.

Forrás: Túry Gergely

Egy tízperces élő telefonos interjút készített az M1 pénteken az tanári tiltakozás egyik vezető alakjaként a közbeszéd tárgyává váló Pukli István iskolaigazgatóval. Pukli hangot adott annak, hogy azért választotta ezt a műfajt, mert el akarta kerülni, hogy szavait kiforgassák jelentésükből.

hirdetés
hirdetés

Az interjú során keménynek tűnő kérdéseket kapott, ám meglehetős hidegvérrel válaszolt még arra is, mikor családja, különösen apja múltja lett a beszédtéma. Az M1 ugyanis meglátogatta Pukli szüleit a családi háznál, azzal az indokkal, hogy nem érték el az igazgatót, akit múltjáról kérdeztek volna. Pukli azonban szándékosan azért hozakodott elő apja és saját múltjával a Klubrádióban, mert szerinte elindultak a karaktergyilkossági kísérletek, így inkább ő hozakodott elő több részlettel.

A köztévé riportere szerint így maga Pukli indított el lavinát. Az igazgató szerint azonban "ez egyszerűen nem igaz", hozzátéve, hogy "információk belebegtetésével" a köztévé is hamarabb kezdte őt támadni. Példaként hozta fel, hogy Zuschlag János kijelentéseit is átvették, "börtöntölteléket" hallgattak meg szakértőként vele kapcsolatban – Zuschlag a TV2-nek nyilatkozott.

Az M1 a későbbi műsorfolyamban azonban már csak a rövidebb, vágott verziót adott le. Ebben csak azt hagyták meg, hogy Pukli tagadja, hogy ő indította volna el a lavinát maga ellen, majd bevágták a klubrádiós nyilatkozatát, így az a látszat keletkezhetett a vágott anyagot kiszúró Kettős Mérce szerint, mintha Pukli valótlant állított volna.

Az igazgatóval beszélt a Magyar Nemzet, akiknek elmondta, hogy levelet írt a csatornának:

"Csak az a fránya internet ne volna"

– idézett a levélből Pukli, miszerint a XXI. században hamar kiderülnek a hasonló megoldások. Pukli a levélben a leghatározottabban tiltakozott az alattomos karaktergyilkossági szándék és a hazudozás ellen.

Az MTVA sajtóosztálya a lapnak úgy reagált, hogy

„Az M1 hírcsatorna szerkesztői ezek után joggal gondolták úgy, hogy Pukli István családi körülményei további közérdeklődésre tarthatnak számot.”

Egyben visszautasították a hírhamisítás vádját, szerkesztőjük csak a releváns részeket vágta be. „Ez bevett a magyar és a nemzetközi médiavilágban egyaránt” – tették hozzá.

Az igazgató mellett a szakszervezetek is kiálltak a napokban. Galló Istvánné, a PSZ elnöke úgy véli, mindenkit megpróbálnak majd besározni, aki arcát adja a tiltakozáshoz. Gallónéról Bencsik András, a Demokrata című hetilap főszerkesztője – tévesen – azt állította, hogy a szakszervezeti vezető édesapja ÁVH-s volt.

hirdetés
hirdetés