Megalakult a PÖCS, már egymást figyelik a tanárok

51

Önértékelési csoportok alakulnak az iskolákban, a tanárok kétévente egymást osztályozzák majd, de a szülők is kapnak kérdőívet. Íme, a részletek.

Forrás: Stiller Ákos

A pedagógiai-szakmai ellenőrzéshez, vagyis a tanfelügyelethez kapcsolódva bevezetik az intézményi önértékelést is, amelynek célja a kiemelkedő, illetve a fejleszthető területek meghatározása. Az Oktatási Hivatal által kidolgozott, az ''önértékelési standardokat'' tartalmazó kézikönyvek már elérhetőek az interneten, a bevezetésükhöz szükséges rendeletmódosításokat viszont még nem fogadták el.

hirdetés
hirdetés

A kézikönyvek ugyanazokra az elvárásokra épülnek, mint a külső szakértők által végzett tanfelügyelet, a standardokat sajátos elvárásokkal, intézményi célokkal is ki lehet egészíteni. Az önértékelésnek három szintje van: az intézmény, a vezető és a pedagógus. Az ötéves önértékelési programot az intézményvezető dolgozza ki: őt a kinevezés utáni második és negyedik évben, a tanárokat pedig kétévente értékelik.

Az önértékelést végző Pedagógus Önértékelési Csoportok, vagyis PÖCS-ök elnevezése elég szerencsétlenül sikerült. Ezeknek az ''alakulatoknak'' a feladata lesz az éves önértékelési terv elkészítése és feltöltése az Oktatási Hivatal által működtetett online felületre, az önértékelés előkészítése és megtervezése, a tanárok, szülők, diákok tájékoztatása, az önértékelésbe bevont pedagógusok felkészítése és támogatása. Az értékelésben részt vevő tanárok szintén az online felületre viszik fel a tapasztalataikat, és ide kell feltölteniük az értékelteknek a saját önértékelésüket is. Mi várt a tanárokra ebben a tanévben? A minősítésről, a tanfelügyeletről és a fizetésekről itt olvashattok.

Mit néznek az önértékelés során?

Az önértékelés alapját ugyanazok a területek és kompetenciák adják, amelyeket a pedagógusminősítés során vizsgálnak. Az általános iskolák számára készült kézikönyv szerint ezek a pedagógiai módszertani felkészültség; a pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz szükséges önreflexió; a tanulás támogatása; a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése; a közössségfejlesztés, nyitottság és esélyteremtés; a pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése; a kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás; illetve az elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért. Az összes kézikönyvet és a részleteket itt találjátok.

Számít például, hogy a tanár mennyire neveli a diákokat önálló gondolkodásra, célszerűen használja-e az online és digitális eszközöket, fenn tudja-e tartani a diákok érdeklődését, ki tud-e alakítani egy pozitív, bizalommal teli légkört, képes-e hatékonyan fejleszteni a hátrányos helyzetű vagy sajátos nevelési igényű diákokat is, figyelembe veszi-e a diákok eltérő társadalmi vagy kulturális hátterét, egyértelműen és érthetően kommunikál-e, alkalmazza-e a legújabb tudományos eredményeket.

És hogyan?

Az önértékelés tartalmaz dokumentumelemzést, megfigyelést, interjúkat és kérdőíveket. Megnézik a tanfelügyelet és az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó értékelőlapjait, a tanmenetet, a tematikus, az óra- és a más foglalkozásokhoz készült terveket, a naplót és a tanulói füzeteket is. Az értékelést végzők beülnek az órákra, foglalkozásokra, és elbeszélgetnek a tanárral, illetve az intézményvezetővel. Az eredmények alapján a tanároknak a vezetővel egyeztetve két évre szóló egyéni önfejlesztési tervet kell készíteniük.

Forrás: Oktatási Hivatal

A PÖCS-ök már több iskolában megalakultak: a Hívatlanul Facebook-csoportban írt egyik komment szerint eddigi tevékenységük abból állt, hogy kérdőíveket küldtek a szülőknek, amelyekkel egy-egy tanárt kell ''osztályozniuk'' egytől ötig. Ugyanakkor van, ahol már azt is beosztották, kit mikor fognak ellenőrizni - a tantestület háromnegyedét ebben az évben. Nem mindenki ilyen lelkes: az egyik tanár azt írta, az ő intézményvezetője csak legyintett, és megvonta a vállát. Egy másik pedagógus szerint ''ezzel is pontosan ugyanaz a baj, mint a többi intézkedéssel: a PÖCS felülről ráerőltetett, bürokratikus, átgondolatlan kényszer - egyes pedagógusok ingyenes többletmunkájával, mindenki megfélemlítésével.''

A kérdőíveket egyébként szintén az online rendszerben kellene elérhetővé tenni, de szükség esetén papíron is ki lehet töltetni őket. Az eredményeket, amelyeket egyébként a tanfelügyelők is figyelembe vesznek, mindenképpen fel kell majd vinni a rendszerbe. A szülői kérdőívek mellett lesz önértékelő - ezt az adott tanárnak kell kitöltenie - és munkatársi kérdőív is.

A diákokon kívül mindenki kap kérdőívet

A szülőknek kiküldöttben olyan témák szerepelnek, mint a tananyag követhetősége, az igazságos és rendszeres számonkérés, a házi feladatok ellenőrzése, a korrepetálásra való hajlandóság, a közösségépítés, vagy a diákok véleményének a meghallgatása. Kérdés az is, hogy mennyire hiteles és példaadó az adott pedagógus, illetve hogy a diák mennyire motivált és szereti-e az órákat.

A tanároknak a kollégájukat többek között az alapján kell értékelniük, hogy mennyire ismeri a Nemzeti Alaptanterv szerinti tantárgyi követelményeket, áttekinthetőek-e a beszámolói, alapos-e a dokumentációja, nevelési kérdésekben konzultál-e velük, szervez-e a diákoknak szabadidős programokat, örömmel tanít-e, szakmai vitákban nyitott és toleráns-e, képezi-e magát, vannak-e új kezdeményezései. Az önértékelő kérdőívben is hasonló kérdések szerepelnek, a tanároknak pedig a diákokkal, szülőkkel, kollégákkal való kapcsolatukat is értékelniük kell.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

(x)

Sprechen Sie Deutsch?

A budapesti Osztrák Intézet intenzív nyári német nyelvtanfolyamokat indít, amelyek az ÖSD német nyelvvizsgára is felkészítenek.  Tovább »

Hozzászólások (51) , melyek közül a legfrissebbek:

Emese Ambrus

Ajánlom mindenki figyelmébe:
http://www.klubradio.hu/index.php?id=220
Miért alkotmányellenes a BECS?

vhet

Mit várjunk el ezektől az emberektől akik kitalálták ezt a rövidítést.Ez tiszta Orbános bagázs."Menj a Pöcs-be".

Szőke László

Aki ezt kitalálta,hogy a saját kollégáját mint alanyt minősítse/spicli/,nem hiszem hogy foglalkozott pedagógiával.Én vilamosiparban dolgoztam 44 évet ott is ez a stílus ment! Eljutottunk magyarországon egy emberi eróziós szinthez,elértéktelenedik a szakterület.Közeledünk az előemberi szinthez,már csak a bunkó hiányzik a tudorok kezéből,mivel osztogassák a kokikat a tanárokra! Szőke László Facebook csoportvezető moderátor /Az igazi jövő pártja a JOBBIK/

Lehóczki László

Szívemből szóltál Nagy Béla. Elegem van! Hagyjanak már békén a sok felesleges papírral, és engedjenek végre tanítani. A diákjaimmal szeretnék foglalkozni nem a papírtologatással! De ahogy látom, ez már a múlt...

Valaki tolmácsot vagy fordítót keres szóljon. Más szakmát is örömmel kitanulok. Utazási irodák előnyben.

Helen Raven

Egyetértek "Tutorial" véleményével.ebből semmi jó,reális dolog nem derülhet ki.E témával kapcsolatos véleményemet már leírtam a "Pesti srácokban"

gyula vont

Már pöcs megjelenése előtt is besúgó volt mindenki,ezt az igazgatók alakították ki.

Első Ferenc

Csillag Ádám rátapintott a lényegre: nekem is rögtön az Angi Vera c. film jutott eszembe. Imádtam tanítani , sok "reformot "megértem,de most csak kapkodom a fejemet , és "örülök", hogy betegségem miatt már nem dolgozom a közoktatásban.' egy mérnök ' hozzászólónak sok dologban igazat adok, de kicsit "sarkosan" leegyszerűsíti a dolgokat. Lajos Nagynak valószínű rossz tapasztalatai voltak az ún. humán tárgyakat oktatókkal , ezért ír róluk ilyen lekezelően.(E megjegyzésekkel egyikőjüket sem akarom minősíteni.)'Érdeklődéssel' várom a további "újításokat " az oktatásban, szerintem van még abban a "tarsolyban"/beszédes szó!/,ahonnan ezek előkerültek.

hegiagi

A PÖCS a minőségi oktatás alfája és omegája.
Kíváncsi lennék, mit szólnak ehhez a finnek.

Istvánné Hriczó

Tanítottam 40 évet az átkosban, azt hittem, az akkori baromságokat már nem lehet űberelni, hát tévedtem. Tényleg mindennél van a még lejjebb.

Meluzina

Nos,miután könnyesre röhögtem magam...A PÖCS-ök mi vagyunk kedves kollégák,mert ismételten hagyjuk birka módra történő vezetgetésünket.A hallgatás,ugyebár,beleegyezés.Mi meg nem szólunk.Ők meg nem PÖCS-ölnek keresztülviszik "remek" terveiket.Az egyetlen,ami biztosnak látszik,hogy én,személy szerint,minden alkalommal vigadni fogok,ha a PÖCS-be hívnak bármely kollégám értékelése céljából,vagy,ha majd megkérem a tisztelt szülőt,hogy a PÖCS által kidolgozott kérdőívet legyen kedves kitölteni.Csendesen felhívom figyelmét arra is,hogy lehetőleg ne PÖCS-öljön és teljesen őszintén minősítsen...Tragikomédia,két felvonásban. :D

Reith János

Nem vagyok tanár, de maximálisan egyetértek mindazokkal, akik a cikkben ismertetett értékelési rendszer kötelező bevezetését felesleges és bürokratikus lépésnek látják. Magam is úgy vélem, hogy ennek a valóságtól elszakadt, a jelen kor szemléletét jól tükröző rendszernek a kidolgozása csupán pótcselekvés volt. Vélhetően nincs meg az a jó megoldás, amelyre pedig igen nagy szükség volna egy nagyon is valóságos probléma megoldása érdekében. Mondjuk ki őszintén, hogy az elmúlt 30 évben (jómagam eddig látok vissza az időben) minden szinten romlott a képzés színvonala.

Az oktatás valóban elsősorban a gyermekeinkről szól. A tanulók és valamennyiünk érdekében az iskolai oktatásban egy mielőbbi radikális mértékű színvonal emelésre volna szükség. A gyermekeink jövője van olyan fontos kérdés, hogy megkeressük a megfelelő megoldásokat azokra a problémákra, amelyeket ezzel a nem szerencsés értékelési rendszerrel megcéloztak.

Meg kell találni a módszert arra, hogy a tanári pályára alkalmatlan tanárok minél előbb kiszűrhetők legyenek. A jövőre vonatkozóan pedig el kell érni, hogy valóban csak a legkiválóbbak kerülhessenek be a pályára. Meg kell találni a módját annak, hogy a tanárok anyagi és erkölcsi megbecsültsége a feladataik fontosságával arányban álló legyen, ami nyugodt és méltó létformát biztosít a számukra. El kell érni, hogy a tanárok fel tudják készíteni a gyerekeinket arra, hogy valóban boldog, kellő tudással felvértezett, a világ más nemzeteivel egyenrangú emberré válhassanak.

Ha a kérdést úgy tesszük fel, hogy ez a „PÖCS” megoldás ezt a célt szolgálja-e, akkor vélhetően a válasz a többség részéről egy egyértelmű „NEM” lesz.

Nem elég azonban mindenre nemet mondani. Tegyünk javaslatot arra a másik jó megoldásra, ami elvezet egy mainál sokkal eredményesebb oktatási rendszerhez.

Nagy Béla

Nem találok szavakat! A minősítési rendszer is agyreém, de ez... Azt hiszem, hogy elhagyom a pályát, pedig ez az életem.

qwertzq

Nem tudom miért az újítás hibája ha a rendszer szar... Pont hogy a liberális térhódítás miatt foroghatott Klebelsberg.

nem-ek

Katasztrófa: intézményi önértékelések= papírkupacok gyártása, sok- sok egyébbel együtt, közben a gyerekekről szó sincs!!! Matematika tanárt + fizika, kémiatanárt,nem találni, már városban sem,nem hogy kisebb településen!!! Hirdetésekre érdeklődő sincs, nemhogy jelentkező!!!Nyár folyamán 3 jó pedagógust tudok ismeretségi körből, akinek elege lett az egész oktatási rendszerből, de egyre többen vannak így,mert nem hagyja őket a nagy oktatási rendszer TANÍTANI! csak határidők, papírok gyártása, az 1-3 könyvekben + minden tartós tankönyv -nem lehet aláhúzni semmit, magyarán nem lehet használni, mert 4 évig kötelesek vagyunk, ebben dolgozni, továbbadni, hol van itt a tanulás tanítása???!! Kérvények halmaza, hogy legyenek alapvető dolgok az iskolában, egy kisvállalkozó hitelezi több mint 45 napra a wc papír, tisztítószer árát, az államnak!! s nem beszélve a közüzemi tartozásokról!! több millióra rúgó kifizetetlen számlák! Igen, túlterhelt pedagógusok a kötelezőn ami 26 óra,felett tanítók, mert fizikailag nincs kit beküldeni az órára, egy ált.iskolásnak 7-8 órája van, egyenlőtlen elosztással, mert nem oldható meg másként,sajnos,... vagyis mindenről szó van, csak a gyerekről nincs!!Igen, az idősebbek még kitartanak,jó a teherbírásuk, de kezdik feladni, a fiatalok meg lassan nem is vállalják, mert minek küzdenének ennyi papírral, aminek alapjában véve semmi értelme, mert nem a gyerekkel kell foglalkozniuk, amit szeretnének csinálni valójában, hanem statisztikát, egymás megfigyelését stb. gyártják.A pénz nem minden, az ár-érték arány pedig nagyon nincs összhangban ezen a pályán.A bevezetésre kerülő minőség ellenőrzési rendszer megint nem éri el a célját, ezek is csak papírok, de nem a pályára alkalmatlanok kiszűrésére szolgál, azt nem 10+x év után kellene,hanem kezdetekkor. Erre ez nem alkalmas, de a minősítők mindegyike sem biztosan....a feladatára.Íróasztal mögül fentről:ezek nem látszanak, mert a mindennapos énekléshez, épp úgy mint a testneveléshez nincsenek meg sem személyi, sem tárgyi feltételek. Lehetne még folytatni, sajnos nincs értelme, mert senki nem hallja meg, akinek kéne, még a ped.kar sem,pedig az kötelező :)))
Hát ezért marad minden a régiben,mert elfáradunk benne, belefásulunk, a papírkupacokba többek közt, bár az etikai kódex előírja majd, hogy ezt nem lehet:)) Ja, hogy előbb-utóbb nem lesz aki tanítson, az ugyan kit érdekel? betereljük a gyerekeket nagyobb intézménybe, sokat egy helyre, egyformára szabjuk őket s már lehet is irányítani, biorobotként. Klebelsberg forog a sírjában, mert a tanyasi kis iskolákból sok okos ember került ki, hagyták őket tanulni, s tanítani, ma ez igazán hiányzik, legalábbis nekem, aki több mint 25 éve tanít.Egy másik hasonlóhoz is ezt küldtem, de ide éppúgy passzol...sajnos.

tutorial

A "spicliség" egy érdekes és csúnya kifejezés főleg pedagógusok szájából. Sokféleképpen lehet ezt értelmezni. Azért kíváncsi vagyok én arra, hogy egy mondjuk magyar szakos kolléga hogyan tud szakmailag belekötni egy matematika tanár órájába, amikor a gyerekek értelmező olvasásával épp olyan nagy baj van, mint a matek tudással. Akkor majd a matematika tanár is minősítse lefelé a magyartanárt, mert a himnuszt vagy a szózatot képtelen megtanítani a diákokkal? Ez valóban egy oda-vissza harc a kollégák között.

Katalin Mészár

Sok igazság hangzott itt el. Ha a gyerekem pszichológushoz viszem, a gyerekkel való kapcsolatán keresztül sok mindent meg tud állapítani. Tehát a gyerek a lényeg. Ő tudja érzékeltetni, ki tett sokat a fejlődésében. Egy kolléga ezt nem tudja megtenni, saját magából indul ki, ha jónak tartják, ha nem.

qwertzq

asztalos haver!

az a munkafolyamat amit nem irányít mérnök az iparban az egy falhoz vert lófasz semmi több...
főiskolán nem szakmát tanul az ember hanem gondolkodásmódot
senkit sem fog érdekelni 10-15 év múlva, hogy mi volt a bútorácsolás mesterfogása 2015ben, sokkal inkább az a rengeteg TTK-s ismeret amit még a technikumban sem tanulnak

"Szóval egy iskolában mi is függne egy értékeléstől, amikor a fizetéseket az állam adja, és határozza meg...? :D"

Mondjuk a tanár személyes szigorúan szakmai fejlődése. Ha meg olyan marha okos magától is mindenki, akkor nem tudom miért van ekkora marha nagy szakadék a különböző társadalmi rétegek között az egységes vizsgák eredményét tekintve.
Mi köze az egésznek a pénzhez? A béreket nagyon nem a hasznosság meg a társadalomhoz hozzáadott érték meg az aggatott jelzők, hanem bizony a piac határozza meg.

El lehet menni az iparba csúnya buta mérnöknek, kétszer-háromszor annyit keresni.
Nem tudom ha ennyire pénz centrikusak vagyunk, és akármi akárhol kérdés van az oktatással kapcsolatban az első ami felmerül, hogy de keveset keresünk, miközben a csak a gyerekekért szlogen mögé bújva osztjuk az észt.

Különben egy matek-kémia-biosz-fizika tanár annyi magánórát vállal amennyit nem szégyenel, egyáltalán nem kötelező ám a közoktatást választani. Szerintem a sok humán szakos pontosa tudja mi várna rá, ha a piaci igényeket kellene kielégítenie magántanárként.

minden_nick_foglalt?

Te Mérnök. Én is multinál vagyok informatikus. Meg mondjuk van tanári végzettségem is, meg tanár ismerősök is. Az egyik hiba az érvelésedben az, hogy téged a főnököd értékel, meg esetleg te magad. A másik, hogy nálunk pl. a magad értékelése, de a főnöködé is, kb. le van... mert az egyszeri alkalmazott szintjén tök mindegy. Kb. a fizetésemeléshez kell bizonyos állásokban.
Ahol ennek értelme van, az a felső manageri szint, mert ott mmár az egyén fejlődése hatással van a cégre. Szoktam azon röhögni, hogy "karriercélom, hogy 200%-kal több hibát oldhassak meg" :D - az most kinek is lenne jó?

Szóval egy iskolában mi is függne egy értékeléstől, amikor a fizetéseket az állam adja, és határozza meg...? :D

Szabolcs Szilágyi

Asztalosnak tanultam, aztán technikusnak, ma építész vállalkozó vagyok. Foglalkoztatok és tanítottam főiskolásokat egyetemistákat. 14 évesen műhelyt söpörtem 18 évesen bútort gyártottam 22 évesen bútort terveztem most 36-37 évesen vállalkozást vezetek és házakat, bútorokat tervezek, terveztetek és fa szerkezeteket ácsolok. Otthagytam egy főiskolát ahol tanítottam és szakma helyett szövegelést tanítottak, 1 alkalmazott minimálbére ma egy magyar kis vállalkozásban 79 e Ft, akkor a a járulékai is mondjuk 76 e Ft. Ebből az összegből összvissz kb, 2 e Ft a szakképzésre befizetendő és 30 e Ft a szociális hozzájárulás.... 2 e Ft egy fa colstok ára... Egy kézi kisgép ára jobb esetben 20-50 e Ft. A diákok tanulási ambíciói főiskolán sok esetben az érettségi szintet sem közelítik meg. 35-ből 5 diák akar valami lenni, a többivel nem tudjuk mi lesz. Hogyan fogja egy diplomás diák kétszeresét kitermelni a fizetésének, ha bejelentve akar dolgozni? Közben minősítjük magunkat másokat és papírformákat gyártunk és ezekért fizetünk fizettetünk...
Jogai persze mindenkinek vannak de a jogokkal kötelesség is jár.Elvileg ha valakinek joga van minősíteni egy tanárt akkor annak előtte kötelessége meghallgatni vagy tanulni tőle, mitöbb, annak kéne minősíteni, aki tud minőséget produkálni, vagy produkált már minőséget. Ránézésre esetleg a spenót sem finom, node , ha nincs mit enni, akkor azért jól jön belőle 2 tányér tükörtojással ugye?(sőt anélkül is..)
No hát például a spenótot is meg kell tanulni valahogy főzni. Egyszóval mielőtt például még a szakoktatóknak is PHD vagy DLA végzettség lenne szükséges utána kéne nézni, hogy hány fiatal adja a fejét szakmát tanulni vagy fizikai munkára. A diploma ugyanis nem egyenes út a biztos jövőhöz, míg a tanulás a tudás birtoka, a fizikai munka becsülete manapság már nem csak pénzeben mérhető. Lehet diplomával valaki árufeltöltő és lehet diploma nélkül kovács vagy asztalos..A döntés a fiatalok kezében van. Mindenesetre az orientálás a tanítás és a nevelés az idősebbek tanárok feladta joga és kötelessége. Fizetéshez csak annak van joga aki dolgozik és hasznot is termel magának és másoknak. Ez pedig "sajnos" kötelességgel jár.

Csakvari Hédy

Legális egy ifjak oktatásához kapcsolódó hivatalnak ilyen nyelvezetet használni?

Lajos Nagy

Már nincs tanár, több alkalommal előfordul,hogy nyáron a hirdetésre senki sem jelentkezik.Matematika, fizika, kémia tanárt , szakképző iskolában szakmai tanárt, szakoktatót nem lehet kapni. Lehet alkalmatlanná nyilvánítani pl. egy matek tanárt, senki sem jön helyette.

Patkó-Karácsony Andrea

Informatikus úr kedves hányszor keres többet a pedagógus átlagnál? ;)
"ezzel is pontosan ugyanaz a baj, mint a többi intézkedéssel: a PÖCS felülről ráerőltetett, bürokratikus, átgondolatlan kényszer - egyes pedagógusok ingyenes többletmunkájával, mindenki megfélemlítésével.""

qwertzq

"A mérnök úr megjegyzéséhez annyit fűznék, hogy az életnek számos területe van, ahol a mérés rendkívül egyszerű: hány munkadarabot készített, azok közül hány hibás, működik-e minden számítógépen minden program vagy sem.
Minden olyan munka, ami emberekkel kapcsolatos, "kissé" bonyolultabb."

Pedig nem. Ugyan úgy megfigyeléseket és törvényszerűségeket használ a pedagógia, mint a mérnöki tudomány. Nem a másodfokú egyenlet megoldóképletét tanulja 5 évig egy matektanár, hanem ilyen módszertani dolgokat. Ilyen például a cikkben említett digitális technika bevonása és a megfelelő előadásmód.(a megfelelő célcsoportnak ugye)
Ha meg nem használja ezeket a dolgokat, hanem úgy tanít ahogy akar, azzal csak azt a sztereotípiát erősíti, hogy a 12 osztály csak egy gyermekmegőrző, hogy a fiatalok addig se délig aludjanak majd kocsmázzanak, majd a végén a gazdagok gyerekei egyetemre, a szegényeké OKJ suliba mennek.

Tamás Zoltán

Először azt hittem, ez egy vicc.
Most látom, hogy nem az.

de ez egy vicc :(

DrMészárosné Józsa Ilona

Gyógypedagógus vagyok. Az utolsó teljes tanévemet kezdtem meg a 40 év alapján járó nyugdíj előtt. Gondolkodtam, hogy maradok tovább mert nagyon szeretem a munkámat. Az egész életem erről szólt. Aztán jött az értesítés, hogy kijelöltek tanfelügyeleti ellenőrzésre. Jó. De mikor elmélyedtem benne a hideg kirázott. Most már nem gondolkodom maradjak-e? Persze előtte még készítek 2 éves önfejlesztési tervet, amire úgy érzem valóban nagy szükségem van. Valami én-védő technikát kéne tanulnom, hogy túléljem ezt a sok "pöcs"-ös dolgot amivel bombáznak bennünket. Persze ettől bizosan nagyon javul majd az oktatás minősége!

Nadetanárnő

Egyszerűen nem tudom komolyan venni. Alakítsuk meg a CSÖCS-öt! CSakazértis Örömmel CSoport. Le a PÖCSÖKKEL, éljenek a CSÖCSÖK!!! Csakazértis örömmel szeretném végezni a munkámat, tanítani, gyerekekkel foglalkozni. Mikor hagynak már békén minket? Vagy 2 évente muszáj lesz bekapnom (bocsánat, megkapnom) ezt a "feladatot"?

tutorial

A valódi pedagógusnak nem kell előírni, hogy a diákjait hogyan fejlessze a helyes irányba. Mindenesetre azt elég érdekesnek tartom ebben az egész dologban, hogy 1. hiába szerveznek az iskolák nyílt tanítási napot, a szülőket (tisztelt a kivételnek) nem érdekli a gyermeke előremenetele és pont az ilyen szülők fogják a pedagógusok munkáját minősíteni. 2. a dolgozatokra nincs papírja az iskoláknak, de a diákok illetve a szülők kérdőíveinek nyomtatásához igen. Mindenesetre érdekes, hiszen az iskolákat pont a spórolásra ösztönzik. 3. Pont az olyan kollégák fogják leminősíteni a még dolgozni próbáló pedagógusokat, akik eddig úgymond semmit nem tettek a fizetésükért, csak passzióból jártak be az iskolába.

Temesváry László

Miért van, hogy más országokban az oktatás, a tanítás, a képzés emelésére fordítanak minden energiát! Itt 2010.-től a csökkentés a cél, a pénz kivonás! Az idei KSH. adat is érthetően közölte, hogy romlottak a képzési eredmények a 2014-hez képest. Elkezdték csökkenteni az általános műveltséget biztosító tantárgyak óraszámait, mára már a szakmait is! Mit akarnak Orbánék? Európa-Ázsia betanított munkásai legyenek a gyerekeink, mert akik az itthoni képzést kapják és anyagiak miatt nem tudnak külföldi egyetemekre bejutni, azokra ez vár! Vagy könnyebb a hatalomnak egy mindenre bólogató, a jelenleginél még jobban megtört, kedvetlen, képzetlen, buta "beletőrődöm" embertömeget terelgetni, amihez ugye a "pásztornak" sem kell okosabbnak lenni? -Mert aki az volt, azt erről a pályáról már elmarták!

Temesváry László

Ez egy időt őrlő, a nevelés-tanítás kárára kieszelt, teljesen felesleges marhaság, ami inkább az emberek politikai megfélemlítésére szolgál, ami arra enged következtetni, hogy az ügynök törvényt azért nem akarja a hatalom megnyitni, mert az akkori emberek leszármazottai kerültek most a célkeresztbe és még akire kíváncsiak lettek!

Horváth Tibor

A mérnök úr megjegyzéséhez annyit fűznék, hogy az életnek számos területe van, ahol a mérés rendkívül egyszerű: hány munkadarabot készített, azok közül hány hibás, működik-e minden számítógépen minden program vagy sem.
Minden olyan munka, ami emberekkel kapcsolatos, "kissé" bonyolultabb. A pedagógus munkáját kb. 50 évvel később lehetne objektíven mérni, akkora nagyjából kiderül, hogy a diákokból mi lett, mennyire állták meg a helyüket, mennyit kamatoztattak a képességeikből, mennyire boldogok, milyenek az emberi kapcsolataik, milyen a moráljuk, mennyire élnek teljes életet stb. Hány diák vesztegette el az életét, lett boldogtalan, lett erkölcstelen stb., de akkor is nagy kérdés, hogy a pedagógus tehet-e róla, ezt külön meg kellene vizsgálni utólag...
Szóval ebben nincs olyan, hogy darab az darab, ugye belátja?

Bali Judit

No, lássuk be, ez azért mégsem semmi. Én betenném a pedagógus életpályamodellbe. Mert micsoda kilátások! Nő létemre, ha nagyon kaparok, még hímtagként is befejezhetem a pályámat. Portfólióban is jól mutatna, ha tagja vagyok a PÖCS-nek. Végre azok lehetünk, aminek tartanak bennünket! Ebből már nem lehet jól kijönni. Teszek-veszek és ráz a röhögés. Mert se az a program mondat nem hangzik majd tartalmatlanul, hogy "minden iskolában fel kell állítani a PÖCSöket!" sem az, hogy "az intézményekben PÖCSöket kell alakítani!" :D Ez már provokáció! Ennyi melléfogás egy rakáson nincs. Szerintem tesztelni akarják a birkaságunkat, ennek határait,ezért "pöcsölnek" velünk. VAGY! Egyszerű hangulatjavító intézkedés. Van aki elvan a nyelvi humorával is, másoknak meg így lesz némi nemi élete. :-)

Csillag Adam

Angi Vera teljes film https://www.youtube.com/watch?v=I_AG0Sp7Htw

Nemes Erika

És főleg: nem von maga után semmilyen retorziót, ha nem ütöm meg a kívánt szintet, legfeljebb rávilágít a hiányosságaimra, és arra ösztönöz, hogy a hibákat kijavítsam. Itt viszont szimplán spicli hálózat épül, semmi más :P

Nemes Erika

Egy Mérnöknek üzenem: ez úgy ostobaság, ahogy van. Az én munkáltatómnál is van félévente értékelés, ahol számot kell adni a tudásunkról, DE: nem egymást értékeljük, hanem bennünket értékel egy erre jogosult csapat, és nem szubjektív, hanem objektív adatok, teszt kitöltse után!!! Milyen világot élünk már, ahol az egyik munkavállaló simán lehúzhatja a másikat a vécén???

Egy Mérnök

Csak egy megjegyzés: multinál dolgozok, informatikusként, , önképzés, folyamatos tanulás és vizsgázás kötelező, hogy a technikai fejlődéssel lépést tudjunk tartani. A rendszeres éves/féléves teljesítmény értékelő beszélgetés -melynek része az önértékelés is, meg a kollégák által adott értékelés és természetesen a vezetők értékelése) pedig már nagyon rég óta jelen van... tehát a módszer már régóta meg van máshol, ezért nem teljesen értem az ellenkezést, azon már lehet vitatkozni, hogy hogyan és mivel történjen mindez.
A verseny szférában a fizetés emelés és a prémium is nagyban függ ettől az értékelő beszélgetéstől!!!

Juhászné Pap Laura

Mint SZMK tag , és mint szülő nagy baromság az egész , minek ilyennel fárasztani a tanárokat ? Csoda hogy még ennyi bürokratikus marhaság után még vannak pedagógusok a pályán , akik szívvel -lélekkel tanítják a gyerekeinket . Bár ha tisztelt kormányunk így folytatja az oktatás "reformálását " lassan nem lesznek . Teljesen jogosan sajnos . :(

Merrin

"... csak azok maradnak a pályán akik a vezetőséghez képesek idomulni, nincs ellenvéleményük, beletörődők..."
Ez a cél.

Hornyák Zsuzsa

Most kell felállni és itt hagyni ezt a pályát!!! Ha nem, akkor besúgó lesz belőlünk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!VAGY:ÖSSZEFOGNI VÉGRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nóra Somogyi

Nem tudom, mennyi bőrt kívánnak még lehúzni rólunk, a soknak mondott fizetésünk miatt. Lehet, hogy mi vagyunk sokan és így akarnak megválni tőlünk! Én is kíváncsi lennék, hogy még melyik az a pálya, ahol ennyi embernek kell megfelelni, sorolom: -KLIK -iskolai vezetőség, -kollégák, -szülők, -gyerekek. A portfólió és a minősítés, tanfelügyelet és minden más. Igazoljam a 32 órás heti munkámat, de igazából 168 óra is kevés lenne nekik! Az ember már 20 év tanítási év után saját magában kételkedik, mert ennyire szívják a vérünket! MIKOR LESZ ENNEK VÉGE??? SOHA SEM LESZÜNK ELÉG JÓK!!!!

Rátkay-Kiss Judit

Maximálisan egyetértek az előttem szólókkal.Melyik az a szakma,most már nagyon szeretném tudni ahol hasonlóan vegzálják a munkavállalókat?Hétévente továbbképzésre járunk, de aki jól akarja végezni a munkáját az folyamatosan fejleszti magát.Aki még a pályán van az igenis komolyan gondolja és úgy is áll hozzá.Annak ez az önértékelési rémség mit fog lendíteni a szakmájában?Vadidegen emberek jönnek az iskolánkba és egy folyamat kellős közepébe beesve fognak megítélni milyen vagyok,hogyan csinálom?Reménykedem hogy a 2.b-t is megkérdezik hogy jó vagyok -e, bár őket lehet hogy előtte regisztrálnom kell majd hogy a nagy Rendszerbe nyoma legyen...

Becs Peter

Véleményem szerint ha megfelelő szakemberekkel történik egy ilyen önismereti "rendszer", akkor az nagyon jó ötlet. Ez jól is rosszul is elsülhet. Itt elsősorban azon van a hangsúly, hogy a tanárok, "fejlesztők" egyrészt alkalmasak-e a pályára, és én itt most nem csak a tudást értem, hanem hogy a tanulók személyiségének a kibontakoztatásában tudnak-e segíteni, valamint a kellő szaktudás. Az már egy más kérdés, hogy egyébként pedig túlterheltek a tanárok, és rengeteg feladat hárul rájuk.

Sindely Anikó

Én már ezt nem akarom csinálni...Már csak 9 évem van a nyugdíjig és akkor még négyszer el kell viselnem a ezt a nem is tudom, mit?..én már nem akarok semmit. A hétköznapok meg úgyis fejlesztenek. Mi vagyunk az elfelejtett generáció, nagyon sok mindent végig csináltunk,most e miatt hagyjam abba? A nálam 20 évvel fiatalabb igazgató nő próbálkozott önértékeléssel. Mindenkit behívatott egyenként ahol az a kiadott önértékelési kérdőívet kellett volna megbeszélni. Ehelyett fegyelmi tárgyalás lett és ordítozás olyan hangnemben, hogy szóhoz sem tudtam jutni. A vége pedig olyan igazgatói figyelmeztetés amelyben az volt a méltányosság, hogy nem rúgott ki.Egy ilyen ember értékeljen? Értelmetlen..és ettől nem lesz jobb az oktatás színvonala sőt csak azok maradnak a pályán akik a vezetőséghez képesek idomulni, nincs ellenvéleményük, beletörődők...és a gyerekek csak a sor végén vannak.

Koós István

Szerintem ez baromság.

1. Egy tantestületben a tanárok jól ismerik egymást, mindenkinek megvannak a barátai, meg talán azok is, akiket nem kedvel. Nyilván nem fogok tanárként rossz értékelést adni arról a kollégámról, aki a barátom, és akivel együtt járunk sörözni, focizni, meg szalonnát sütni. Tehát itt eleve nem lehet elvárni az objektivitást.

2. Egy ilyen minősítés csak a megosztottságot van hivatva növelni, mint az Orbán-rendszer legtöbb megnyilvánulása.

3. Egy tanár nem is lehet illetékes abban, hogy a kollégáját minősítse. Ideje meg energiája sincs erre, hiszen amellett, hogy megtartja az óráit, fel is kell készülnie azokra, meg a dolgozatot kijavítani.

4. Olyan sok értékelési mechanizmust vezettek be mostanában, hogy a tanárok állandóan szoronghatnak, ilyen légkörben meg nehéz jól dolgozni.

5. A szülők milyen alapon minősítik a tanár szakmai munkáját? Honnan tudja egy szülő, hogy pl. a matektanár mennyire kompetens a szakmájában?

Fehér Péter

Ez az egész egy PÖCS, eljutunk oda mint a komcsi időkben, hogy az emberek egymást jelentgetik fel. Így kell összeugrasztani a Magyart.Nem vagyok tanár, de ez már röhej.

Téli Marta

Ilyen pöcs törvényekkel lassan tanár sem marad. /Bocsánat, nem én voltam vulgáris tanár létemre./ És mikor marad idő tannításra? / Megfigyelni, leírni, átírni, kiegészíteni,be és feljelenteni,átszervezni,elkészíteni,össze-vissza kapkodni/ Na az igekötők már megvannak.

Új hozzászólás



hirdetés

Idén érettségizel?

Iratkozz fel ÉRETTSÉGI-FELVÉTELI HÍRLEVELÜNKRE!

Iratkozz fel e-mail címeddel

vagy

Csatlakozz Facebookkal:

Szeretnék az eduline.hu-tól kereskedelmi célú tájékoztatókat kapni.

Már feliratkoztam »
Bezárás

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X