Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Központilag íratnák és javítanák a teszteket New York államban, mert - állítólag - sok tanár indokolatlanul magas pontszámot ad tanítványai dolgozataira.
A New York-i oktatáspolitikusok szerint a tanárok rendszeresen meghamisítják a dolgozatok eredményeit: beleírnak, áthúzzák a rossz választ, vagy egyszerűen túl magas pontszámot adnak a tesztekre, írja a The New York Times.
A legtöbb amerikai államban már évek óta központilag javítják a teszteket, és most New Yorkban is így döntöttek: a tanárok ezentúl sem dolgozatírás közben, sem az értékeléskor nem lehetnek az iskolában. Olyan szakemberek javítanák ki a dolgozatokat, akiket a diákok nem ismernek.
Sokak szerint túl drága lesz az új vizsgarendszer létrehozása, mások azonban úgy gondolják, hogy jelentősen csökkentené a költségeket, ha központilag értékelnék a dolgozatokat, így ugyanis nem kellene annyi pénzt és energiát fordítani a csalások felderítésére.
„A döntés összhangban van a többi állam gyakorlatával” – fogalmazott Gregory Cizek, az Észak-Karolinai Egyetem szakértője. „New Yorkban változásra van szükség, mert egyike azoknak az államoknak, ahol a legtöbbet csalnak a tanárok a dolgozatokkal” – tette hozzá. Nemrég Nagy-Britanniában robbant ki újabb botrány, mert a középiskolai felvételin - állítólag - több diák a tanárok segítségével csalt. Összefoglalónkat itt olvashatod el.