szerző:
eduline/mti

Március elején indul a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK) által szervezett diákkedvezmények rendszere, amely a felsőoktatási hallgatókat a praktikus ügyintézés mellett leginkább az egészséges életmód, a sportolás és a kulturális élet felé igyekszik terelni.

Éppen egy éve jelezték az oktatási kormányzat felé, hogy átvennék a diákkedvezmények rendszerének szervezését, majd fél évvel később aláírták az erről szóló megállapodást - emlékeztetett Gulyás Tibor HÖOK elnök az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán megrendezett közgyűlésükön. A Diák Kedvezmény névre hallgató rendszer a DiákPont alkalmazás segítségével lesz használható, mely rendszer alapjait néhány hete már bemutattuk.

Teljesen megújítja a diákkedvezményeket a HÖOK

A Diák Kedvezményre keresztelt új rendszernek köszönhetően néhány éven belül eltűnhet a matricás diákigazolvány, a jövőben az éttermi kedvezményektől a diákok mobilelőfizetésén át a diákjegyekig minden online felületre és mobilapplikációra kerül.

A szükséges fejlesztések készek, az adminisztrációs feltételek adottak, így márciustól a rendszer használható - mondta Gulyás.

Az érdekképviseleti szervezet elnöke közölte, hogy a kedvezményrendszert az ifjúság bevétel-kiadás kutatása alapján állították össze, ezek alapján kerestek érvényes diákigazolványra kedvezményeket kínáló partnereket.

A diákság részéről a szórakozással, a tanulmányi szolgáltatásokkal és az étkezéssel kapcsolatban voltak a legnagyobb elvárások, ezek esetében is a minőségi szolgáltatások megkeresésére törekedtek - emlte ki az elnök. Arra kérte a közgyűlésen jelenlévő mintegy 120 hallgatótársát, hogy a rendszer indulását követően folyamatosan jelezzenek vissza, mert ha valamely szerződött partner nem megfelelő minőségű szolgáltatást nyújt a diákoknak, akkor kikerül a rendszerből.

Az elnök megjegyezte, hogy a piaci kedvezmények mellett az állami és önkormányzati kedvezményeket nem ők szervezik - bár tervek vannak rá -, de így is fontos szerep jut a HÖOK-nak. A szervezet ugyanis folyamatosan küld visszajelzéseket a döntéshozóknak arról, hogy mely szolgáltatások népszerűek, illetve hol kell esetlegesen beavatkozni.