Biztosan neked is ismerős az az érzés, amikor feladatok ezrei tornyosulnak a fejed felé és alig látsz ki a tennivalók alól. A pulzusod megemelkedik, a fejed megfájdul és beleragadsz egy frusztrált állapotba, ami jó esetben csak órák után múlik el. David Allen, vezetési tanácsadó és tapasztalt coach szerint az idővel való gazdálkodáson kívül, a gondolataink között is meg kell tanulnunk rendet tenni.
Stresszes szituációban joggal merengsz el az édes gyerekkoron, amikor még nem kellett foglalkoznod komolyabb feladatokkal. Az oktatásban eltöltött évek alatt is csak tanulnod kellett. Persze sok fiatalkorú már a középiskolás évei alatt belépett a munkaerőpiacra, és megtapasztalta a való élettel járó kötelességeket. Az önállóság, másoktól való függetlenség rendkívül kecsegtetően hangzik elsőre. Viszont amikor rájössz, hogy többé senki se vár főtt étellel otthon, senki se fizeti ki helyetted a sárga csekket, senki se takarítja ki a lakást, senki se intézi el a zűrös ügyeidet sokkoló hatással lehet rád a tény, hogy most már valóban a magad ura vagy. És akkor még nem is említettem a munkahelyen való helytállással járó nyomasztó érzéseket. Most már csak rajtad áll, hogy mit kezdesz az életeddel. Felfoghatod mindezt problémaként is vagy szembenézhetsz a valóssággal, és megtanulhatod a stressz mentes hatékonyságnövelés művészetét.
Wesley János Lelkészképző Főiskola ajánlata. További állásokat találsz a jobline.hu-n. Velünk válthatsz!
A Getting Thing Done magyarul Intézz el mindent! módszer lehet először nehéznek tűnik, ami csak tovább bonyolítaná az életed. Viszont, ha kicsit jobban elmerülsz a témában rájössz majd, hogy ez csupán kevesebb erőfeszítéssel járó eredmény növelést jelent.
David Allen a megújult időmenedzsment szülő atyja elsősorban az üzleti élet szereplőinek kívánt segítséget nyújtani, viszont az új életforma elsajátítása egyaránt hasznos lehet egy diáknak, nyugdíjasnak, háziasszonyoknak vagy művésznek is. A személyes hatékonyság témájának kutatója olyan praktikákra hívja fel a figyelmed, amelyek nélkülözhetetlenek rohanó világunkban, ahol minden sarkon információözön zúdul a nyakadba.
Tudtad, hogy agyadat folyamatos terhelésnek teszed ki, amikor megoldatlan dolgokkal kell foglalkoznia? Kutatók bizonyították, hogy ez a bizonytalan állapot hatással van gondolkodó és teljesítő képességünkre, ráadásul csökkenti azt. Egynél többször rágódni valamin egyrészt időpazarlás, másrészt frusztrációt és stresszt okoz.
Első lépésként három dolgot kell elfogadnod, ha belevágsz a GTD-módszer elsajátításába:
1. Idő
Az idő múlásán nem változtathatsz. Bár néha jó lenne, ha egy-két órával meghosszabbíthatnád a napodat, de sajnos erre nincs lehetőséged és nem is lesz.
2. Információs túlterheltség
Nem elég, hogy tele van a postafiókod elolvasatlan, megválaszolatlan levelekkel, ezenkívül a privát telefonod is folyton rezeg, még a szünetben sem hagynak békén a kollégák.
3. Rendszerezés
Ahhoz, hogy valóban hatékonyan végezd a munkád érdemes prioritási sorrendet készítened a tennivalóidról. Haladj a kicsi dolgoktól egészen a nagyobb projektekig. Osztályozz és kategorizálj, hogy mikor érdemes foglalkoznod velük.