Tehetséggondozó kurzusokat indítanak zenekadémiásoknak
Új tehetséggondozó program indul a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen (LFZE) kiemelkedő tehetségek számára; a legfontosabb cél a kiválasztottak nemzetközi karrierjének elindítása.
Új tehetséggondozó program indul a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen (LFZE) kiemelkedő tehetségek számára; a legfontosabb cél a kiválasztottak nemzetközi karrierjének elindítása.
Bizarr kurzust indít 2011 februárjában a dél-karolinai egyetem egyik szociológusprofesszora, aki a hallgatókkal együtt a Grammy-díjas énekesnő Lady Gaga karrierjét elemzi majd – az ígéretek szerint szigorúan tudományos szempontból.
Normális dolog-e az, ha egy 12 éves lány az apja kezét fogva arra esküszik fel, hogy házasságig nem fog szexuális életet élni? Amerikában a különböző szüzességi mozgalmak olyannyira népszerűek, hogy már komoly politikai, szociológiai vitákat korbácsolt az önkéntes szexmegvonás. Egy most megjelent tanulmány viszont állítja: a fogadalmat tevő fiatalok és "normális" társaik lényegében ugyanolyan életet élnek, tehát nem kell túl komolyan venni az ünnepélyes eskütételt
Mindenkinek van kedvenc tanár figurája, akit valamelyik filmben látott és azt kívánta bárcsak az ő sulijának a tanári kara is innen venné a példát. A tanárnak általában pozitív szerepe van a filmekben, ők azok akik a főhősben tudatosítják a tanulságokat vagy mentorként lépnek fel a konfliktus helyzetben. Na de azért akadnak olyan történetek, ahol a tanár totálisan diszfunkcionális, netán ő maga idézi elő a konfliktust. Nézzük azokat, akiktől nem nyerhetünk inspirációt.
Pély Barnáról nem mondható el, hogy unalmas az élete. Továbbra is zenél a Unitedben, akikkel nagy sikerű koncertet adtak nemrég a MÜPÁ-ban, valamint kiadták első DVD-jüket. Közben dolgozik egy másik zenekarral, a Funk Suvirvor-ral, amelyben angolul énekel. Nem utolsó sorban pedig nem csak sikeres zenész, de egy ideje át is adja tudását a fiatal nemzedéknek, hiszen a Kodolányi János Főiskola Jazz tanszékének tanári karját erősíti, mint Jazzének szakvezető művésztanár.
Drs. Gottfried Schlaug és Ellen Winner által vezetett harvardi tanulmány szerint azok a diákok, akik legalább három éven keresztül tanulnak egy hangszeren játszani, teljesítményben felülmúlják azokat a társaikat, akik életéből ez idáig kimaradt a zenetanulás. A különbség ráadásul nem csak az auditív adottságokon és a kézügyességen mutatkozik meg, tehát a hangszeren történő játszás eredményeként kialakuló készségeken, hanem a szóbeli és vizuális kvalitáson is mérhető, melyek különösebben nem hozhatók összefüggésbe a zenével – írja az online folyóirat, a PLoS ONE.