Ha így oktatnák a kémiát, mindenki kedvenc tárgya lenne: videó
Vicces kémiaoktatás? Bizony, lehetséges.
Vicces kémiaoktatás? Bizony, lehetséges.
Iskolai tantárgy lett a galambverseny a hednesdorfi Kingsmead műszaki iskolában.
Egyre több gimnazista dönt úgy, hogy az angol történelem és irodalom helyett inkább könnyebb tantárgyakat választ a...
Új tantárgy kerülne az általános iskolai és gimnáziumi órarendbe Nagy-Britanniában: sokak szerint hasznos lenne, ha minden diák elsajátítaná az alapvető pénzügyi ismereteket.
Elegük van a hagyományos tantárgyakból a brit diákoknak. Történelem, fizika és kémia helyett inkább az őket körülvevő környezetről tanulnának az iskolában – derül ki egy friss felmérésből.
Új tantárgyakat vezet be a készülő Nemzeti alaptanterv a köznevelési törvény legfrissebb tervezete alapján - tudta meg a Magyar Hírlap.
A Katonasuli program keretében szeptembertől katonai alapismereteket is oktatnak a Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskolában; az erről szóló együttműködési megállapodást csütörtökön írták alá a Magyar Honvédség 86. Szolnok Helikopter Bázis, a szolnoki önkormányzat és az oktatási intézmény vezetői.
Újgörög, vendéglátói alapismeretek, zenei angol és arab nyelv - tantárgyak, amelyekből idén egyetlen diák érettségizik. Az oktatási államtitkárság a következő években felére csökkentené az érettségi tárgyak számát, így több százmillió forintot spórolhatnának a vizsgákon. 2010-ben 1 milliárd 350 millióba került az érettségi.
Személyes hatékonyság – ebből a tantárgyból tett középiskolai záróvizsgát több mint tízezer brit diák 2010-ben. Az órákon arról tanulhattak, milyen segélyekre jogosultak munkanélküliként, hogyan kell használni a telefont és az internetet, sőt a tananyagban még a teadélutánok szervezési feladatai is szerepeltek.
Szabad beszélgetés, kézimunka, az ember élete, szépírás – ma már nemcsak a diákok, hanem a tanárok számára is ismeretlenek ezek a tantárgyak, pedig a 20. század első felében az elemi és polgári iskolák tantervének fontos része volt. Sok közülük beolvadt más tantárgyakba, átalakult vagy teljesen kikopott az oktatásból. De olyan tárgyra is találunk példát, amely sokévnyi elfeledettség után – úgy tűnik – ismét része lesz a kötelező tananyagnak.
„A matematikát pontosan úgy reklámozzák, mint a fogkrémeket és a hajnövesztő szereket. Rengeteg pénzt és időt szántak arra, hogy elhitessék az emberekkel, szükségük van az életben az alapos matematikai tudásra” – írja G. V. Ramanathan amerikai matematikus.