Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A Civil Közoktatási Platform (CKP) szerint önmagában kevés, ha a mesterséges intelligencia tantárgyat bevezetik az iskolákban, ugyanis átfogó oktatási reformra, kritikus gondolkodásra építő szemléletváltásra van szükség.
Új tantárgy kerülne az általános iskolai és gimnáziumi órarendbe Nagy-Britanniában: sokak szerint hasznos lenne, ha minden diák elsajátítaná az alapvető pénzügyi ismereteket.
Elegük van a hagyományos tantárgyakból a brit diákoknak. Történelem, fizika és kémia helyett inkább az őket körülvevő környezetről tanulnának az iskolában – derül ki egy friss felmérésből.
A Katonasuli program keretében szeptembertől katonai alapismereteket is oktatnak a Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskolában; az erről szóló együttműködési megállapodást csütörtökön írták alá a Magyar Honvédség 86. Szolnok Helikopter Bázis, a szolnoki önkormányzat és az oktatási intézmény vezetői.
Újgörög, vendéglátói alapismeretek, zenei angol és arab nyelv - tantárgyak, amelyekből idén egyetlen diák érettségizik. Az oktatási államtitkárság a következő években felére csökkentené az érettségi tárgyak számát, így több százmillió forintot spórolhatnának a vizsgákon. 2010-ben 1 milliárd 350 millióba került az érettségi.
Személyes hatékonyság – ebből a tantárgyból tett középiskolai záróvizsgát több mint tízezer brit diák 2010-ben. Az órákon arról tanulhattak, milyen segélyekre jogosultak munkanélküliként, hogyan kell használni a telefont és az internetet, sőt a tananyagban még a teadélutánok szervezési feladatai is szerepeltek.
Szabad beszélgetés, kézimunka, az ember élete, szépírás – ma már nemcsak a diákok, hanem a tanárok számára is ismeretlenek ezek a tantárgyak, pedig a 20. század első felében az elemi és polgári iskolák tantervének fontos része volt. Sok közülük beolvadt más tantárgyakba, átalakult vagy teljesen kikopott az oktatásból. De olyan tárgyra is találunk példát, amely sokévnyi elfeledettség után – úgy tűnik – ismét része lesz a kötelező tananyagnak.
„A matematikát pontosan úgy reklámozzák, mint a fogkrémeket és a hajnövesztő szereket. Rengeteg pénzt és időt szántak arra, hogy elhitessék az emberekkel, szükségük van az életben az alapos matematikai tudásra” – írja G. V. Ramanathan amerikai matematikus.