Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Használjam ki a tehetségem és csináljam azt amit szeretek, vagy tartsam el a családom? Valószínűleg majdnem mindenkinek, aki képző- illetve iparművészeti tanulmányokat folytat, forognak-forogtak már a fejében hasonló gondolatok. Kérdés, hogy a kettő egyébként kizárja-e egymást?
Csehország egyik magánfőiskoláján indítja el kétéves képzését a Széchenyi István Egyetem, amire elsősorban cseh és osztrák hallgatók jelentkezését várják majd. Az angol nyelvű marketing mesterképzés külföldön történő elindításának előzménye, hogy a kurzus februártól Győrben is működik.
Ápolás, valamint nemzetközi szociális munka és szociális gazdaság szakon mesterképzés indul ősszel a Debreceni Egyetem Egészségügyi Karán (DE-EK); az új szakokról ma tartottak sajtótájékoztatót Nyíregyházán.
Könnyen rögös útra tévedhetnek azok a felvételire készülő diákok, akik nem néznek jól körül az egyetemek-főiskolák kínálatában, és az sem árt, ha ismerik az utóbbi pár év felvételi eredményeit.
Lényegében már a középiskola megválasztásával eldől, hogy a diákból diplomás lehet-e, vagyis a szülők társadalmi pozíciójától legalább annyira függ a gyerek jövendő státusa,
mint a képességeitől – állapítható meg abból a felmérésből, amelyet szociológushallgatók készítettek érettségi előtt álló budapesti diákok körében.
A fiatalok körében gazdasági szakok vezetik a felsőoktatási népszerűségi listát az idei jelentkezéseknél is. Megkérdeztük Dr. Laáb Ágnes egyetemi docenst, BME Pénzügye Tanszék Számvitel Szakcsoport vezetőjét, hogy vajon a mesterszakoknál is tapasztalható a gazdasági szakok népszerűsége?
Kétszer annyian jelentkeztek az idén első helyen mesterképzésre, mint tavaly: míg ezek a hallgatók 2008-ban csak az összes felvételiző hat százalékát tették ki, ebben az évben arányuk 13 százalék körülire emelkedett - olvasható az Országos Felsőoktatási Információs Központ legfrissebb összegzésében.
A jelentkezési statisztikákból kiderül, az idei 22 százalékos összjelentkezői létszámnövekedés részben a meghirdetett mesterképzéseknek köszönhető. Éppen ezért jellemzően a mesterképzéseket is hirdető intézmények tudták az összjelentkezői létszámbővüléssel azonos vagy magasabb mértékben növelni jelentkezői számukat, az intézmények többségénél az összjelentkezői bővülés több mint 50 százaléka a meghirdetett mesterképzéseknek köszönhető. Idén csaknem 27 ezerrel többen jelentkeztek a felsőoktatásba, ez nagyjából 22 százalékkal több, mint a tavalyi évben.
A főiskolai jogállású intézményekben a BSc képzés már szervesebben van jelen a korábbi hagyományok miatt, míg az egyetemek könnyen beleeshetnek abba a hibába, hogy az eredetileg ötévesre tervezett képzéseiket három évbe sűrítik bele, veszélyeztetve ezzel a mesterképzés létjogosultságát, presztízsét. A teljes életpálya-kínálat pedig vonzó lehet, már a felsőoktatásba bekerüléskor is. Mi alapján döntsön a továbbtanuló? – A BGF rektorát kérdeztük.
A Gábor Dénes Főiskola idén ősszel tervezi elindítani a University of Hertfordshire MSc in Computer Science mesterképzését. Az itthon még kuriózumnak számító blended learning technikájú, angol nyelvű program részleteit március 26-án és április 2-án nyílt nap keretében is megismerhetik az érdeklődők.
A bolognai rendszer bevezetésével határozott verseny indult meg az egyetemek és a főiskolák között a mesterképzésekért, illetve az MSc képzésre jelentkezőkért. A Budapesti Gazdasági Főiskola – a nemzetközi tapasztalatokat alapul véve – Mesterképzési Központot hoz létre, melynek feladata a mesterképzések központi szintű irányítása, koordinációja.
Éjfélig adhatták postára, illetve küldhették el elektronikus úton jelentkezésüket az alapképzésben, egységes, osztatlan képzésben, mesterképzésben, illetve a felsőfokú szakképzésekben továbbtanulni vágyók. Az elektronikusan jelentkezők legkésőbb 2009. február 23-ig hitelesíthetik jelentkezésüket.
A mesterképzésre is február 16-áig lehet jelentkezni, és nemcsak az alapképzést végzetteket várják, hanem a régi rendszerben diplomát szerzetteket is. Az oktatás minden korosztály előtt nyitva áll: az ELTE-n tanul például egy 84 éves férfi is, informatika tanár szakra jár.
Az IT szektorban dolgozók életében gyakorta felmerülő probléma, hogy a műszaki szakemberek és az üzleti döntéshozók nem beszélik egymás nyelvét. A technológiai guru fel nem fogja, hogy a közgazdász miért nem érti azt, ami számára alapvető, a menedzser pedig úgy látja, az informatikus nem képes laikusok számára is érthetően elmagyarázni koncepcióját. A CEU Business School (a Közép Európai Egyetem Üzleti Kara) hazánkban, sőt szinte egész Európában egyedülálló képzése ezt a problémát célozza meg immáron hatodik alkalommal induló informatikai menedzser mesterképzésével.
2009-ben a felsőoktatási felvételin a 400 + 80-as pontozási rendszer érvényesül. A HVG Diploma 2009 különszámából kiderül, hogy ez a sok pont hogyan adódik össze.
"Hogyan akarjuk megvalósítani a felsőoktatásban az egyes intézmények közötti átjárhatóságot, ha még hazánkon belül, sőt még a Budapesti Corvinus Egyetem kampuszai között sem tudjuk maradéktalanul megoldani a szakok közötti váltást" - vázolta megnyitó beszédében a megreformált rendszer nehézségeit Mészáros Tamás, az általa említett intézmény rektora január 28-án, a Magyar Felsőoktatás 2008 nevet viselő műhelykonferencián.
2009 januárjától Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar néven folytatja működését a Debreceni Egyetem Hajdúböszörményi Pedagógiai Főiskolai Kara. A névváltoztatást elsősorban az indokolta, hogy az intézmény – képzési hagyományainak megőrzésével párhuzamosan – megkezdte egy új oktatási profil kialakítását, melynek keretében több új szak, köztük mesterszak elindítása is várható.
A Történelemtudományi Tanszék a Közép-európai Egyetem (Department of History, Central European University, CEU) csaknem két évtizede dinamikusan fejlődő alkotórésze. A CEU az egyetlen nemzetközi, angol tannyelvű felsőoktatási intézmény Európában, amely kettős akkreditációval rendelkezik (Magyarországon és az Egyesült Államokban).