Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A Civil Közoktatási Platform (CKP) az új kormányrendeletet - az óvodák és bölcsődék újranyitásáról, valamint a nyári táborok megszervezéséről - hiányosnak tartja, éppen ezért kérik a mielőbbi, pontosabb és felelősebb kiegészítést.
A Civil Közoktatási Platform (CKP) reagált Orbán Viktor pénteki rádióinterjújában elhangzottakra, amiben a miniszterelnök valószínűtlennek tartotta a személyes jelenlétet megkövetelő oktatás újraindítását. Remélik, hogy a hivatalos kormánydöntés is ennek megfelelő lesz - írják közleményükben.
A Civil Közoktatási Platform (CKP) megdöbbenéssel és felháborodással fogadta az érettségivel kapcsolatos kormánydöntést, amely az érettségi írásbelik időpontját az aktuális járványügyi helyzettől függetlenül május 4-től kezdődően jelölte meg.
Döntést várnak a kormánytól az oktatási szervezetek - a levegőben lóg a NAT bevezetése, az érettségi és a szakképzési törvény is. A koronavírus-kutató akciócsoport vezetője azt mondta, most úgy tűnik, a járványgörbét ellaposítottuk. Összeszedtük a mai nap legfontosabb híreit.
Többek között a Nemzeti Alaptanterv (NAT) 2020 szeptember elsejére tervezett bevezetésének elhalasztását, a szakképzés átalakításának felfüggesztését és az érettségi, valamint a szakmai vizsgák alternatíváinak sürgős kidolgozását kéri a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ), a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) és a Civil Közoktatási Platform (CKP) a kormánytól.
A Civil Közoktatási Platform (CKP) petíciót indított többek közt a NAT bevezetésének elhalasztása érdekében is. Szerintük a kialakult helyzetben a diákok, tanároknak, szülőknek egyaránt támogatásra van szükségük - ehhez pedig tehermentesíteni, segíteni kell őket.
A digitális munkarendre való átálláshoz elengedhetetlen az adminisztrációs feladatok csökkentése, a határidős feladatok – köztük a NAT és a szakképzési reform – elhalasztása - írja közleményében a Civil Közoktatási Platform (CKP).
A járványügyi helyzet rákényszeríti az oktatási rendszert a korszerű online módszerek alkalmazására. A közoktatásban tanító pedagógusoktól azonban nem várható el, hogy ezt néhány nap alatt megvalósítsák a tökéletes távoktatást, különösen úgy, hogy a Digitális Oktatási Stratégiában megfogalmazott feltételek 3 és fél év után sem állnak rendelkezésre.
A Civil Közoktatási Platform is állást foglalt a pénteken megjelent módosított Nemzeti alaptanterv kapcsán. A CKP a NAT-2020 dokumentumot tartalmazó kormányrendeletet a közoktatás tartalmi szabályozására alkalmatlannak tartja, a rendelet visszavonását javasolja.
"Az életpályamodell tantestületeket vert szét, pedig ha jó oktatást akarunk, akkor a legfontosabb a csapatmunka lenne. Együtt, egymással a gyerekekért" - reagált egy pedagógus a Civil Közoktatási Platform oldalán Rétvári Bence nyilatkozatára. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára hétvégén úgy fogalmazott, sikeres a pedagógus-életpályamodell, eddig több mint 55 ezren léptek a pedagógus II fokozatba.
Ha a jelenlegi tervezetet fogadják el, középfokon csak a diákok 40%-a, a gimnazisták számára lesz alkalmazható az új Nemzeti alaptanterv, „ez a nemzeti alaptanterv nem a nemzet NAT-ja” – írja a Civil Közoktatási Platform (CKP).
Elindult a 2018/2019-es tanévre szóló tankönyvrendelés, a Civil Közoktatási Platform szerint "a most leadott megrendelés lesz az utolsó, amikor még a hivatalos tankönyvjegyzékről is van lehetőség hozzájutni néhány közkedvelt, magánkiadók által készített tankönyvhöz".
"A szakminisztériumnak fogalma sincs arról, hogy a korábban 2019 szeptemberétől bevezetendőnek gondolt, új Nemzeti alaptanterv egyáltalán mikorra készülhet el, és pláne, hogy mikortól léphet életbe" - így reagált a Civil Közoktatási Platform (CKP) Palkovics László oktatási államtitkár levelére.
A magyar oktatási rendszerről tart nyílt fórumot szombaton a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete és a Civil Közoktatási Platform, amelyre meghívták a politikai pártokat is. A Fidesz és a KDNP már jelezte, hogy nem vesz részt rajta.
Az összes magyarországi közoktatási intézmény vezetőjének levelet küldött a Civil Közoktatási Platform (CKP), amely arra kéri az igazgatókat, még ne kezdjenek bele a honvédelmi intézkedési terv kidolgozásába, inkább jelezzék fenntartásaikat a tankerületnek, a fenntartónak, az Oktatási Hivatalnak és a minisztériumnak.
„A 2016-os PIRLS-mérés eredménye egyáltalán nem bizonyítja, hogy helyes lenne a kormány oktatáspolitikája, Palkovics László megtéveszti a szakmai és a széles közvéleményt” - írja pénteki közleményében a Civil Közoktatási Platform.
Levélben kéri Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős helyettes államtitkárt a Civil Közoktatási Platform (CKP), hogy a Csépe Valéria által vezetett szakmai csoport mellett bízzon meg egy másik szakmai csoportot is az új Nemzeti alaptanterv kidolgozásával. Leírták a helyettes államtitkárnak, szerintük hogyan kellene megalkotni az alaptantervet.