Jocó bácsi közösségi oldalán posztban fejtette ki, hogy egy teleírt prezentáció a diákoknak ugyanolyan unalmas, mintha a táblára írnának krétával.
Jocó bácsi a bejegyzésben úgy fogalmazott, hogy nagyon sok diákkal dolgozik egyéniben tanulástechnikai, pályaorientációs konzultáción, és szinte mindegyikük elmeséli, hogy az óráik többsége úgy zajlik, hogy a pedagógus ppt-t vetít ki és úgy adja le az anyagot.
Pár hete kiszaladt a számon az a mondat, hogy igazából a ppt az új frontális.
- jegyezte meg, majd hozzátette, hogy "amíg régen a kis megsárgult lapokból tanítottak sokan, amit a pályájuk elején írtak meg, most ugyanez van a ppt-vel."
Jelzem, attól még, hogy nem a táblára írnak krétával, hanem kivetítenek teleírt prezentációkat, attól az még a diákoknak ugyanolyan unalmas és ez ugyanannyira nem innovatív. Csak mondom...
- hangsúlyozta.
Jocó bácsival nemrég az Eduline is készített interjút, melyben szó volt többek között arról, hogy a kritikus gondolkodás, mint készség pedig eredetileg a történelem tantárgyhoz kapcsolódott és pár éve kikerült a NAT-ból. Rengeteg olyan lelkes pedagógus van, akik igyekeznek élménypedagógiai gyakorlatokkal tanítani.
A mai gyerekeknél, ha egy pedagógus kiáll és beszél, az már nem működik, de már a felnőttképzésben sem működik már a frontális oktatás.