Öt olyan közszolgáltatás volt, amelynek a színvonalával lényegesen nagyobb arányban voltak elégedetlenek, mint elégedettek.
A közoktatás megítélése romlott a legnagyobb mértékben a magyarok körében a Policy Solutions legfrissebb, Mérlegen az állam című elemzése szerint. A kutatásból kiderül, hogy a közszolgáltatások általános megítélése romló tendenciát mutat, és a válaszadók többsége kormányváltás esetén javulást vár ezeken a területeken.
Munkaerőpiaci tükör: aggasztó képet fest a középiskolások teljesítménye
A kutatásban azt vizsgálták, hogyan értékelik a magyar állampolgárok a különböző közszolgáltatásokat. Az eredmények lesújtó képet festenek, különösen a közoktatásról.
Öt olyan közszolgáltatás akadt, amelynek megítélése jelentősen negatív: ezeknél jóval többen voltak elégedetlenek, mint elégedettek. A válaszadók 58 százaléka kritikus véleményt fogalmazott meg mind az egészségügyi ellátórendszer, mind az utak állapota kapcsán.
A közmédiát is sokan bírálják: a megkérdezettek 39 százaléka kedvezőtlenül nyilatkozott róla.
A közoktatással kapcsolatban a válaszadók 41 százaléka, míg a szociális ellátórendszerrel 43 százalékuk fejezett ki elégedetlenséget.
A megkérdezettek 41 százaléka volt elégedetlen a közoktatás állapotával, ami tíz százalékpontos romlást jelent a 2022-es adatokhoz képest. Ez az eredmény a legnagyobb mértékű visszaesés a vizsgált területek közül. Az egészségügy (8 százalékpontos romlás), a szociális ellátórendszer (7 pont) és a közmédia (8 pont) szintén jelentős bizalomvesztést szenvedett el, de a közoktatás megítélése romlott a legdrámaibb mértékben.
A kutatás egyik fontos megállapítása, hogy a romló közszolgáltatások terén nagyobb a társadalmi egyetértés, mint a javuló szolgáltatásoknál.