A csúcstalálkozón a résztvevők arról beszélnek, hogyan lehet erősíteni a tanári hivatást, támogatni a pedagógusokat és növelni a diákok teljesítményét. A kormány szerint ez túl drága ahhoz, hogy magyar delegációt küldjenek.
A Nemzetközi Csúcstalálkozó a Tanári Szakmáról (International Summit on the Teaching Profession, ISTP) egy évente megrendezett nemzetközi konferencia, amelyen oktatási miniszterek, tanári szakszervezetek vezetői és pedagógiai szakértők vesznek részt. A célja, hogy elősegítse a tanári szakma fejlődését, megossza a bevált gyakorlatokat és javítsa az oktatás minőségét világszerte.
Egy kivétellel minden évfolyamon rontottak a magyar diákok a tavalyi matematika és szövegértés kompetenciaméréseken.
Minden évben más ország ad otthont az eseménynek, és az aktuális oktatási kihívásokhoz igazodó témákat tárgyalják meg. A kormány azonban anyagiakra hivatkozva nem volt hajlandó regisztrálni az idei eseményre. Ezzel zsinórban a harmadik ISTP-ből marad ki a magyar delegáció, miközben „irdatlan pénzeket költ utazgatásokra„ -osztotta meg felháborodását a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) Facebook-oldalán.
A tavalyi ISTP-t Singapore-ban rendezték meg, amin az volt a téma, hogy milyen változásokat vezettek be annak érdekében, hogy a nemzetközi diagnosztikus méréseken, így pl. a PISA-mérésnél az eredményeik javuljanak.
PISA-mérés: még egy terület, ahol a magyar diákok nem érik el a nemzetközi átlagot.
Az idei téma, a Minőségi oktatás: A jólét és a fejlődés kulcsa is nagyon hasznosnak tűnik, amelyet három plenáris ülés keretében az alábbi altémák mentén vizsgálnak:
1. Alapok megteremtése az egyenlő és befogadó oktatás érdekében:
- A kiváló minőségű koragyermekkori nevelés és gondozás szerepe.
2. A pedagógusok támogatása az egyenlőség és jólét előmozdításában:
- Hogyan segítik a jól kialakított szolgáltatások a tanárokat a befogadó, támogató tanulási környezetek megteremtésében?
3. A pedagógus szerepe a gyermekközpontú oktatási rendszerekben:
- A fiatalok képessé tétele arra, hogy aktívan részt vegyenek saját jövőjük alakításában.