Érettségi-felvételi Eduline

Jobban teljesítenek a diákok, ha nem koedukált iskolába járnak?

Elolvasom

A koedukált oktatás kudarca-e, hogy a nemeket elkülönítve oktató iskolák vezetik a tanulmányi rangsort – erről vitáznak Nagy-Britanniában, miután az érettségi vizsgákon idén is azok teljesítettek a legjobban, akik nem koedukált intézményekben tanultak. A legjobb ötven iskola közül mindössze kilencben jártak közös tanórákra a lányok és a fiúk.

Közoktatás Eduline

Szabálytalanságok a középiskolai felvételikkel kapcsolatban

Elolvasom

Milyen szempontok alapján rangsorolhat az iskola a beiskolázásnál? Mikor hívhatják be a jelentkezőt szóbelizni és milyen adatokat kérhetnek ilyenkor tőle? Meddig kell mindenkit értesíteni a felvételi eljárás eredményéről? A Magyarországi Szülők Országos Egyesülete néhány gyakran előforduló szabálytalanságra próbálja felhívni a figyelmet.

Közoktatás Eduline

Több száz iskola versenyben a HVG Kvízjátékán

Elolvasom

Miért különleges az equadori béka? Ezzel a kérdéssel indult el a HVG középiskolásoknak szóló kvízjátékjátéka múlt héten és ez az a kérdés amire már valószínűleg több ezer diák vágja rá a választ az ország minden területéről.

Felsőoktatás Eduline

Románia a sláger a francia orvostanhallgatók között

Elolvasom

Míg három évvel ezelőtt még csak két-három francia hallgatója volt a kolozsvári Orvos és Gyógyszerészeti Egyetemnek, idén 262-re nőtt a számuk. Az erdélyi intézmény szívesen fogadja őket és külön francia nyelvű képzést is indított számukra - írta hétvégi számában a Le Figaro című párizsi napilap.

Közoktatás Eduline

Jobban teljesítenek a zenélni tanuló diákok

Elolvasom

Drs. Gottfried Schlaug és Ellen Winner által vezetett harvardi tanulmány szerint azok a diákok, akik legalább három éven keresztül tanulnak egy hangszeren játszani, teljesítményben felülmúlják azokat a társaikat, akik életéből ez idáig kimaradt a zenetanulás. A különbség ráadásul nem csak az auditív adottságokon és a kézügyességen mutatkozik meg, tehát a hangszeren történő játszás eredményeként kialakuló készségeken, hanem a szóbeli és vizuális kvalitáson is mérhető, melyek különösebben nem hozhatók összefüggésbe a zenével – írja az online folyóirat, a PLoS ONE.