Nagy felmondási hullám jöhet a közoktatásban, ha elfogadják a státusztörvényt?
Már most nagy tanárhiány van, de a kormány tervezett változtatásai után még többen hagynák el a közoktatást.
Már most nagy tanárhiány van, de a kormány tervezett változtatásai után még többen hagynák el a közoktatást.
Újabb statisztika arról, hány pedagógus dolgozik a magyar közoktatásban az óvodáktól, az általános iskolákon át a gimnáziumokig.
Az általános iskolai pedagógusok közel fele 50 éves vagy annál idősebb. Ők tíz-tizenöt éven belül nyugdíjba mennek - utánpótlás pedig nincs.
Így lett bő 30 év alatt majdnem 100 ezer általános iskolai tanárból mindössze 74 ezer - friss statisztika a tanárok számáról.
A gyógypedagógus-állások ötöde betöltetlen, a felvételizők száma pedig évek óta nem emelkedett túl sokat, a minisztérium szerint mégis eredményes az elmúlt 10 év.
75 ezer pedagógus dolgozik az általános iskolákban, több mint 33 ezren a technikumokban, gimnáziumokban és szakgimnáziumokban, majdnem 31 ezren az óvodákban - többek között ez derül ki azokból az adatokból, amelyeket az MTI tett közzé.
Napok óta tart a tanári szakszervezetek akciója: arra kérik az intézményeket, mutassák meg milyen a tanárikar életkori összetétele.
A Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium tantestülete is megosztott egy képet a tanárok (és a leendő iskolások) egyre kétségbeejtőbb helyzetéről.
Tegnap nagy port kavart Rétvári Bence posztja, amiben a növekvő tanárszámokat szerette volna megmutatni.
Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára posztolt a tanárszámokról, azonban a kép erősen torzít.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma szerint a tankerületek intézményeiben nem csökkent, egyenesen nőtt a tanárok száma, csökkenésről a szakképzésben lehet beszélni.
Úgy néz ki, újból minősítő vizsgát kellene tennie egy tanárnak, hogy újra gyerekekkel foglalkozhasson.
Továbbra is aktuális probléma a tanárhiány. Annyira, hogy a Nemzeti Pedagógus Kar azt javasolja: a kormány idén kivételesen könnyítse meg a felsőoktatásba felvételiző tanárjelöltek helyzetét.
Kevesebb a tanár és a diák is a magyar közoktatásban, ugyanakkor az óvodások és a sajátos nevelési igényű tanulók száma nőtt. Itt vannak a friss, 2019/2020-as tanévre vonatkozó adatok.
Továbbra is komoly probléma a tanárhiány az általános iskolákban és a gimnáziumokban is, de problémát jelent az óvodákban is. Nézzük meg a legfrissebb statisztikákat.
Nőtt az SNI-s tanulók száma, elöregedett a pedagógustársadalom, továbbra is égető probléma a tanárhiány és szakközépiskolákban majdnem 30 százalék roma tanulók aránya, míg a hátrányos helyzetű tanulóké 19,3 - többek között ez derül ki "A közoktatás indikátorrendszere 2019" tanulmányból.
Folytatják a párbeszédet a pedagógus szakszervezetekkel, miközben "az eddigi béremeléseket garantálva, a 2020-as költségvetésben 355 milliárddal többet költünk a pedagógusbérekre 2010-hez képest" - mondta Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár a Magyar Hírlapnak.
2019 második negyedévében több mint 4500 üres álláshely volt az oktatásban, a középiskolákban a legnagyobb a hiány - írja a 24.hu a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján.
Pontosan hány pedagógus dolgozik a magyarországi általános iskolákban, középiskolákban és óvodákban? Itt vannak a friss statisztikák.
Míg több iskola csak 1-1 állást hirdet az új tanév kezdete előtt, máshol szinte egy egész tanári kar hiányzik: a legtöbb tárgyból nincs, aki tanítsa a diákokat.